intensiv dag...

orkar inte skriva så mycke idag...ska gå o sova...barnen väntar..ikväll får de sova alla hos oss...skratt..vi är inte alltid så konsekventa.

åkte buss till stan...handlade presenter till en kompis som ska gifta sig...
mamma som fyller..
och en kompis dotter...

sen hämtade vi min mormor som bor i stan och så åkte vi vidare till eskilstuna där morfar är...
där hälsade jag på morfar..som har sovit hela dagen o inte pratat någonting...
kändes konstigt att se honom då han såg så liten ut plötsligt.

sen fikade vi i cafeterian där..var inte hemma förrän halv 7...då kom mannen för han hade handlat...och så packade vi upp de  o sen kvällsmat..

ska nu  krama mina barn riktigt riktigt hårt....och njuta av att ha dem nära mig.

tack som vanligt alla godingar för alla inlägg..ska svara....snart kommer de kanske lite lugnare dag igen.,...

i morgn är de barnång o sen besök av en kompis:-)


image282

kram till er
1 maja:

skriven

ja dom bli små våra "gamla" när dom kommer till sjuksäng tänker på dig mycket.hoppas du får en skön nattsömn.kramisar

2 monica:

skriven

Hallo vännen!
Ja det är jobbigt att se sina nära så där(tänker på din morfar)
Hoppas att du själv mår bra..känns skönt att höra att du bara ska vara just nu..och gosa med barnen du..dom är den bästa medicinen i världen!

Blev sent jag kom hem ifrån anhörigträffen,kl var över 22...(var ju med mamma och min ena syster ang pappa,han går ju på dagverksamhet 2 g/v,så demenssk var där ox)
Ebba har feber idag,varit slö hela dagen,på efm tog jag febern,har väll tyckt hon va varm,men jag tänkte att jag hade ju tänt en brasa och så låg hon med fleecefilt på sig,så då tog jag febern och hon hade 39,5..lilla gumman...gav henne supp,efter ca 1 timma blev hon piggare,åt en pannkaka och lite mjölk,sjöng karoke med brosan,vi har köpt ett playstatiion 2..det var ju skitkul
Somnade sedan på soffan vid 19 sa gubben,jag tog en temp på henne när jag kom hem,då hade den sänks lite,38.9
Usch hatar när barnen är så sjuka och har så hög feber,så nu sussar hon i vår sängså jag kan hålla koll på henne.
Får se hur hon mår imorgon..får väll ringa till sjukvården annars!
Trodde det var maginfluensa..men det tror jag inte nu..hon spydde 1 g igår,och man brukar ju känna på lukten om det är det..menjag tyckte inte det!
Usch jag blir så nojjig...ska upp och sussa igemte mina älsklingar nu.

kram och godnatt

3 maja:

skriven

Hej vännen!Har dagen varit lugnare idag?Hur är det med Theus?Idag har gjort lussebullar till min älskade man dom ser ut att blev goda få se vad han säger när han kommer hem åssåhar jag bakat ut hans pepparkakor.Nu ska jag snart slänga ihop en lussedeg till oss, när V kommer hem ska vi baka lussekatter.sen ikväll ska jag på tjejträff först ska vi äta hos en tjej sen ska vi gå och bowla ska bli riktigt kul.vi hade -8garder här i mprse det riktigt bet i kinderna hur är erat väder?nu vaknade M måste ta honom han sover power nap idag hel tokigt.hoppas din dag är bra kramisar från mig till dig.

4 maja:

skriven

godmorgon det blev ingen bowling det var 3 som inte kunde komma.det har hänt en massa tråkigheter här hemma som jag låtit bli att berätta av hänsyn till dig.men det börjar bli lite mycket och det känns komstigt att skriva som om allt är som vanligt men fakyum är att så är det inte.en vecka efter din farmors bortgång gick en av mina bästa väninnors systr bort oxå en församlingsvän hon fick tillbaka sin canser blev 50år i somras, sen i helgen fick vi beskedet att ett par av våra vänner ska gå skilda vägar känns jätte konstigt har ju trott att dom har dte bra.igår när jag kom hem efter tjejträffen fick jag beskedet att en av mina andra nära väninna hennes bror som blivit sjuk problem med hjärtat fickk ny pace maker för några dagar sedan allt såg bra ut men igår natt gick han bort bakom sig lämnar han 2 tror jag små barn samt fru och övrig familj. å jag undrar varför?jag vet att du har sorg att du inte mår så bra men det kändes konstigt att låtsas som ingetting.många fnns med i mina tankar och böner just nu även du.hoppas din morfar blivit bättre massor med kramar

5 svintoflickan:

skriven

maja.men älskade vännen..de är klart att du ska skriva vad som händer runt omkring dej..jag vill veta.
å klart jag saknar mina gamla som död.otroligt mycke.
men när de blir ändå yngre o med barn då blir de ändå en annan sorts sorg o smärta...
man förstår verkligen inte varför...
förstår absolut du har mycke tankar o jag ska absolut tänka o be för dej också vännen.
krama din man o barn mycke o ta hand om dej min vän.
stooooooooooooooor tröstekram

6 svintoflickan:

skriven

monica.hej gumman.hur mår lilltösen..hoppas hon är piggare.
hur är de med din pappa då?
gillar han att gå på dagverksamhet?
tänker mycke på dej nu..:-)
kramis

Kommentera här: