söndag..

Ja söndag igen..

har varit på julfest igår...
   
ja de var lite av bilderna...dans o tomte o fika:-)

Just nu är man o barnen i kyrkan...jag o min syster var hemma o vilade...
jag brukar alltid vilja med men kände jag bara behövde ligga i soffan ikväll..har varit så mycke de senaste och mycke känslor..
min morfar har blivit sämre och är på sjukhus...mamma har sovit där i natt...
vet inte hur de kommer gå....

nu ska jag slappa vidare i soffan...bara     har in en bild på världens gulligaste pyamaskille också...
                                                                           image280
kram till er och hoppas ni får en lugn o skön söndagkväll...
nu kom grabbarna....
1 Monica:

skriven

Hej min vän!
Tänker på dig..tråkgt att höra att din morfar är dålig igen.
Hoppas det kommer att ordna sig!

Dom är så fina din grabbar i tomteskrud..så mysigt!
Här var det livat när vi var på julskyltning,v åkte häst och vagn..och ebba älsakde det..hästarna "pluttade" lagom då vi åkte med dom,och vi satt längst fram..så du kan ju ana att det luktade *fniss*

Köpte ox 2 par gardiner till barnens rum (julgardiner) på en gardinaffär..gjorde klipp..köpte 2 par för 249:-..hade kostat 380 kr förut!

Nu ska jag läsa för sonen,det blir en tidig kväll i kväll,det har varit seeena kvällar i helgen (kollat på film både fredagen och lördagen)

Kram på dig vännen

2 maja:

skriven

läs nu noga JAG arbetar som UNDERSKÖTERSKA på hemtjänsten i gislaved ja jag har skrivit det några ggr inte för attd et gör nått att du frågar (skrattar) man kan inte komma ihåg allt framför allt inte när jag babblar på så mycket jämt (då får man lov att läsa mellan raderna hihihi).julfest ja då tänker jag julbord fel av mig roligt att ni hade det trevligt.ja ganska nära omkring 11 mil tror jag att det är härifrån till nässjö.nu har jag satt ihop pepparkakshuset det blev stort en tomteverkstad va min tanke de blev fint å det blir finare närmre jul för då kommer det kristyr och non stop på ska bli roligt.jag har gjort en ny dörrkrans i helgen fåglarna åt ju upp den första (arg) så i fredags morse va det fullt med mossa på hela farstutrappan såg ut som ett mindre bombnedslag så då gav jag upp suck.så nu har jag en dörrkrans av gran och lingonris med lite röda träbär i samt en liten domherre och nått rosett liknande.nu ska jag göra välling till min prins å mysa med min älskade make.du gjorde nog rätt i att vila idag lyssna till dig själv fortsätt att ta hand om dig kramar.

3 Anneli:

skriven

Åh, vilka fina bilder! Vad fint pyjamasen passade till Isak med de färgerna! Vad fina lussebullarna ni gjorde också, jag, mamma och filippa ska baka det imorgon :-) Tänker på dej mycket, fina kusin. Stor kram

4 Linda:

skriven

Julfest redan......
Fina bilder.... Kram

5 sommartjejen:

skriven

Neej nu får det väl lugna ner sig med dåliga far o morföräldrar för din del. Fyyy vad jobbigt ni har det nu gumman! *kramar om*
Jag hoppas dock att morfar kryar på sig iallafall.

Supersöta 3 tomtar!!
Och jag ser fram emot att ärva den där pyjamasen!!! =)
Hittade du förresten Isaks lilla tomtedress? Den med skärpet? Funderar på att köpa en egen annars, det är ju så sött med tomtenissar också även om jag gillar min lilla pepparkaka med!
KRAMIS

6 Nilla:

skriven

Gomorron vännen!!
Har lite dåligt samvete att jag inte hunnit in här ock kika så mycket under helgen. Men jag ser nu att ni haft det julmysigt med både lussebullsbak och julfest.
Det är nästan så att jag måste baka lite lussebullar ikväll, även om jag hade tänkt hoppa över det iår. Men även om vi åker bort ett par veckor, så kan det ju vara gott med bullar både före och efter :)
Kanske till och med ska ta med lite lussebullar att ha på stranden :) känns ju aningens crazy :)
Vad goa dom är dina små killar, ja eller små är dom kanske inte, men sååå söta.
Såg
också lite att magen börjar bli så där härligt rund nu, och den röda klänningen du hade på ett kort är så snygg.
Hoppas du känner att kraften och styrkan börjar hitta tillbaks, även om det kommer att ta jättelång tid innan du mår som vanligt igen.
Hoppas att din morfar snart är piggelin igen.
Ha en underbar dag, och du finns i mina tankar.
KRAAAAAAAAAM♥

7 maja:

skriven

hur är det med din morfar är han kvar på sjukhuset?konstigt det där med att allt ska hända på en gång det kan ju räcka som det är.tänker på dig å din familj.idag var det riktigt isigt ute snålblst å kallt fast att det bara va -1 grad.men jag bet ihop och gick min långpromenad dte är så skönt att komma ut.idhg blir det nog pepparkaksbak när barnen kommer hem tror jag få se vilket humör dom är på.sen har jag planer på att vi ska hämta tombolan(cementblandaren) hos mor å far och granris så jag kan klä min bock som ajg vill ha klar till advent få se om det blir så V ska ju på luftgevärs skytte idag å det brukar ju ta lite tid få se om Lennart har lust att åka själv.jag har ett bok tips till dig för barnen gillar ni pettson och findus böckerna.simon fick en bok av samma författare vad han nu heter tanken va atd et bara skulle bli en bilder bok när han började rita den före findus böckerna men när han va klar bestämde han att ha lite text.boken heter Var är min syster det är så fantastisk afina bilder å detaljer simon älskar den å på varje sida gömmer sig systern som en pytterliten prick.så där har du ett julklappstips jag har fattat det som att ni läser en del.sen har jag köpt en bok från jultidningarna Biblen på 100minuter jag har ju läst en del barnens biblar 2olika men jag lyckas inte ta mig igenom familjensbibel och absolut inte Biblen så detta är mitt projekt få se när jag börjar det ska bli intressant.nu ska jag lägga Mattias och börja med middagen jag är redan hungrig.hoppas du får en skön måndag kramar.

8 supermamma:

skriven

Det brukar ju vara så att det inträffar flera saker på en gång,precis som om det skulle vara någon mening med det?Ska vara att man blir starkare av att prövas då kanske. Hoppas det vänder snart för er. Min mamma har blivit mycket sämre också, de ringde i kväll från boendet hon är på. I dag har jag bakat rullrån och faktiskt så hoppade det inga grodor ur munnen på mig utan allt gick jättebra!

9 maja:

skriven

undrar bara hur det är med dig väntar på att få läsa om din dag hoppas allt är sin ordning kramar

10 Angelica:

skriven

Hej Kusin! .. De är inge vidare med pappa, fasten han kanske inte visar de, så ser man på han att han är mycket ledsen vilket man kan förstå..
Gud vilka härliga bilder du har i din blogg :) Åhh dina pojkar är så goa!! .. Vi ses på fredag! hade bra tills dess. Många Kramar

Kommentera här: