Ännu en dag...

som gått..och som gått fort.

Igår hade jag besök av min kompis med tvillingarna o de andra barnen...Theus är ju dock fortfarande på sjukhus men de andra var här och vi åt och så.

idag hade jag besök av en annan kompis med triss i tjejer varav en av tjejerna fyllde 4 år just idag:-)
barnen lekte väldigt bra idag och de var mysigt att sitta o prata lite i lugn o ro.
först var vi inne å åt pannkakor...jag fick ringa mamma och fråga om smeten för mannen brukar alltid göra pannkakor..skratt.
sen hade dom med sig en god tårta,kaka som vi åt..
sen blev de lekparken..alltid så skönt  att komma ut !!!

sen kom mamma o syster förbi på lite te...jag börjar få tillbaka mitt tesug..image218i allafall sådär på dagen...kvällen och morgonen är de fortfarande mest mjölk sm gäller...

sen åkte dom hem o farmor kom över en sväng..så vi åt varma mackor.

ja,en fullspäckad dag som vanligt...å städning o tumlare står som ständiga måsten...image219

I morgon tror jag de blir barnsång och sen gratta en kompis...

NU ska vi natta barnen o sen ska jag sova....när går tröttheten o illamåendet över ....hm...är ju ändå i vecka 14 nu...

kram
1 Nilla:

skriven

Gokväll :)
Var tvungen att kika in och se hur det gick med pannkakorna, men det verkar ha gått som en dans i stekpannan hahaha.
Vad kul att du har så många vänner som är hemma på dagarna, här är varenda liten lekpark helt tom, och jag tror att de flesta barn verkar vara på förskolan hela dagarna.
Ser att du också hållit hus i tvättstugan idag, samma här :)
Nu rullar den 4:e maskinen med tvätt runt, och jag vet snart inte vart jag ska hänga allt.
Grattis till 14 veckor glömde jag nästan att säga, tänk vad fort det går ändå.
Sov gott vännen.
KRAAAAM!!

2 maja:

skriven

låter som härliga dagar.tänker så mycket på lille theus ska be för honom.jag har varit på en kommuninfo träff för föreningar som ska göras i samband med kommunen inte kul men inte tråkigt heller mannen gör rent akvariumet på order av mig annars slänger jag ut det.det finns inget som ser så illa ut som ett oskött (eller va det heter) akvarium .och när det är gjort ska vi köra ner vedlådorna så att jag kan ta in ved för att elda i morgon hade behövt duscha idag mend et finns inget varmvatten få se om jag sätter igång el patronen.nu kom mannen så nu måste jag sluta ha det gott kramisar

3 maja:

skriven

ja det va med viktväktar hjälp dom finns dock inte kvar på vår ort längre men jag klara mig endå.kram

4 Nhea:

skriven

NU i vecka 17 är mitt illamående över, inga spyor på 2 veckor & jag har slutat helt med Postafenen! & tesuget har kommit tillbaka med dunder & brak... Håller tummarna för att järnvärdet fortfarande håller sig på topp =)

KRAM

5 maja:

skriven

idag har det bakats en massa.S ha bestämt tårtkallas det blir inget bad jag hade glömt att han ska op den 7nov så han få inte bada offentligt förän tidigast två veckor efter.han blev lite lessen för det så jag sa att vi kan ju ha ett jätte tårtkallas med en tårta och en massa smarriga muffins å då blev han jätte glad å längtar jätte mycket.så idag har vi bakat chokladmuffins med chokladglasyr och non stop,kladdigamuffins med kinapuffar,muffins med dumlekola och smulpajsströssel och liten kaka med daim.så idag har det blivit alldeles för mycket av det goda eftersom jag inte kan låta bli smeten å inte har jag gått någon snabb långpromenad denna vecka heller kan nog räknar med uppgång istället för nergång på vågen (skrattar) man få ta det med ro det är ju inte sommar än förän om ett par månader.nu ikväll har jag gjort 2 mosshjärtan
men inte satt nått på dom.vi ska till mina föräldrar på söndag på grillning i skogen inviga den nya grillstugan som dom snickrat ihop i helgen och igår, så då tänkte jag att jag hittar kanske nått i skogen jag vill sätta fast på hjärtat.imorgon ska jag göra play doh lera för jag ska göra fot och hand avtryck på mattias som han ska ge sin pappa på farsdag det har dom andra gjort när dom va mindre.så idag har vi även varit uppe i samhället för att köpa gips och alun (att ha i degen så att den inte bli hård).har du gjort sån deg nångång barn brukar ju gilla att leka med deg?nu ska jag gå och nana hoppas din dag varit bra god natt och sov gott kramisar.

6 svintoflickan:

skriven

å maja..vad gott allting lät..kan du inte skicka lite recept.
förstod inte riktigt vem som ska opereras o varför.
ja,just de fars dag..hm..vad ska man ge då...
jag har gjort playdoo deg med alun..är de sån du menar...
måååste sova nu.kram

Kommentera här: