En hel dag ute o shopat me barn o syster o mammis...

Oj,nu är jag bra seg...
Har varit till Norrköping idag....först åt vi och sen var de lite shoping...
Jag hittade vinterskor till alla grabbarna...och faktiskt ett par mamma manchesterbrallor till mej...
lite tidigt  men passade på när jag väl kommer ut o kan handla...

mannen var tvungen o jobba hemma...nån slags jour...
så de blev jag o barnen o min ena syster o mamma som åkte.
de är ju lite smått intensivt att gå med 3 barn i affärer men vi lyckades ganska bra o vi var ju många vuxna:-)
Var ju jättekul de ville hitta på något..hade varit tråkigt bara varit hemma  o väntat på att mannen skulle jobbat klart...å så har de regnat o regnat  idag...

men trots en bra dag känner jag att just nu är jag trött !

vi var också och hälsade på morfar på sjukhuset.han är mycke piggare men vantrivs där...får väl se hur de blir...
han brukar  vara  på ett ålderdomshem nära mig på avlastning ibland så jag tror han kommer dit snart igen..

NU badar mannen killarna o tvättar deras hår..så ljudnivån är ganska hög image166 men men rena o fina blir dom.

förresten gick badhuset igår jättebra o de var verkligen mysigt !! kommer jag göra om.

på kvällen igår var vi hos mamma och såg idol image167..ska nog försöka börja följa de på fredagar allafall om jag orkar...har fått helt andra kvällsrutiner just nu som ni säkert märker....men snart ska nog nattugglan i  mig vakna igen:-)

Ha nu en fin lördagkväll.vi ska snart äta kvällsmat..är sugen på sånna där smörgåsar man gör i en grill..jag kallar de grillmackor men vad de egentligen heter??
får se vad de blir...

sen blir de väl sova så småningom....hi,hi.

Hoppas ni haft en skön o fin lördag !!!!

kram
1 lilajag:

skriven

Bra gjort att en lördag gå på sta'n med tre barn! Jag tycker det är nog jobbigt att gå själv, och då gör jag det aldrig en lördag.
Sedan räcker det väl att nattugglan är vaken. Låt den ha jour, så kan du sova. Sov gott!

2 Nilla:

skriven

Halloj där!!
Vilken bravad att åka och handla kläder med tre killar när det samtidigt är lönehelg och alla affärer är fulla av folk.
Jag gjorde ett försök idag att åka till vårt köpcentrum, men vände när jag såg att det var bilar parkerade till och med längs med gräsmattorna. *suck* jag åker nog dit en kväll i veckan istället, då är det alltid lite lugnare.
Skönt att det gick bra att bada igår, förstår att grabbarna måste gilla det.
Nu ska jag lägga mig i soffan och se på postkodmiljonären innan svensson-svensson.
Är proppmätt efter kycklingen, hoppas era goda mackor smakade gott.
Kramis till lilla mammsen :)

3 Nilla:

skriven

Hej svejs min lilla bloggkompis:)
Kan inte du maila mig, jag vill så gärna veta vad du heter..inte för att det spelar någon stor roll, men det känns lite mer personligt :)
Förstår att du inte vill skriva det här, men kanske i ett mail till mig :)
[email protected]
Kraaaamis!!!

4 mockila:

skriven

Hallo vännen!
Åh var du i Norrköpng och shoppade..det gjorde du rätt i..skönt att få lte hjälp med barnen..dom blir ju lätt utråkade annars;-)
Vi har ätit frukost nu,gubben fck sova lite längre idag,han ska jobba i natt,börjar 17.50..och i efm så ska han sparka fotboll med andra föräldrar i Gabbes fotbollslag..föräldrar imot barnen..ska bli kul,sedan ska Ebba på gympa..hon diggar det massor!
Oj vad dom busar med pappsen där uppe:-D
Åh ni smaskade i er TOAST igår,jag brukar kalla dom det..men grillmackor lät godare:-D
Vi åt somris laxpaket,det var gottigt!
Jaha..imorgon blir det jobb igen..jobbar 4 dar nu!
Annars är det gråmulet ute..inget kul alls!
kramar

5 maja:

skriven

ett kort kan jag försöka ordna men då måste jag ju ha en adress ska skicka över ett kort till somris så småningom så du kan ju få det av henne om inte annat.jag skulle gått till kyrkan idag men mannen behövde bilen och m äter gröt mitt i gudstjänsten så det kändes lite fånigt, så jag vet inte hur det är fatt med vår vän. de var förbön i kyrkan igår men jag hade inte möjlighet att gå dit då jag va ensam med barnen.kräftskivan igår va jätte trevlig det är alltid roligt attt träffa alla samtidigt.igår bestämdes det att vi tjejer ska till min lilla syster helgen den 26 okt det ska bli roligt.idag ska mina kära syskonbarn sara 13 och oscar 11 tävla i golf det ska bli spännande att höra hur det gick det är klubbavslutning sara är riktigt duktig och en så länge regnar det inte hoppas så att det håller uppe.nu ska jag ta vildarna och se till attt dom städar upp i sina rum jag blir helt tossig på alla grejer s tömmer titt som tätt kartongåtervinningen och bygger grejer av sen fastnar det kartong i damsugaren dte är ju roligt attt han är kreaktiv men ibland blir det lite väl mycket.jag måsta berätta en annan sak innan jag går igår åt vi rymdmat som sutern köpt i usa så på menyn var det frystorkad glass frystorkade jordgubbar och frystorkad kaka rätt häftigt det vägde nästan ingeting glassen va okej men det andra tyckte inte jag va nån hit men barnen åt av allt och tyckte det va gott kram på dej och ha en skön söndag

6 svintoflickan:

skriven

mockila.fast vi var på maxi..hade vi vart inne i norrköping..hade jag tänkt på dej:-)
vilka små sportiga barn ni har:-)
hm..jag var inne på toast först men så tänkte jag..de kanske är rostad..hi,hi..
ha de bra på jobbet gumman.du är så duktig.
kramis

7 svintoflickan:

skriven

maja.å va mysigt med kräftskiva o träffa lite folk.vart bor lillasyster..är de en bit ifrån..lät också jättemysigt.
oj,tävlar syskonbarnen i golf..häftigt.
men rymdmat..hi,hi de var riktigt busigt..tycker inte de låter så gott men kul att ha smakat..särskilt för barnen.
somris o jag träffas ju inte så ofta längre vi bor rätt långt ifrån varann..men vi har juv arandras adresser osv..men du kan även få min adress om du vill...kanske har du en mailadress jag kan skicka min adress till??
nu måste jag göra lite nytta här...
ha en skön söndag.
kram

8 Linda:

skriven

mmmm toast det var längesen man åt...när de där kom var det ju sååå inne att äta men nu var det läääängesen....synd bara att det ligger nerpackat nånstans..får ta det efter flytten sen....
Så det blev lite handlat iaf....skönt att höra att det inte bara är jag som handlar på MAXI hihi jga var där i torsdags och handlade skor till barnen "köp tre betala för två" väldans bra :-)
Hoppas Ni får en trevlig söndag här i Växjö regnar det....inte skoj :-(

9 Sandra:

skriven

Ha en fortsatt mysig söndag!
Kram Sandra

10 Linda:

skriven

Vi håller på och flytta så smått..meningen är att vi ska ta tunga grejer nästa helg SEN ska det vara klart !!!!

11 maja:

skriven

min lillasyster+sambo bor i göteborg dom var här i eftermiddag vi spelade phase ten eller fas tio ett kortspel jag önskat mig men som inte finns här fast i usa så vi fick ett "ler" blev så glad.både jag och min man gillar och spela spel vi gör hellre det än titta på tv men det är ju alltid roligare när man är fler,just därför är vi helt off när det gäller alla dessa såpor på tv jag har aldrig en aning om vad folk talar om (skrattar).min mail är [email protected]

12 svintoflickan:

skriven

maja.hej gumman.nu har jag maila min adress men skrev bara lite kort för jag är supertrött ikväll...
tycker de låter kul att ni spelar...vi är dåliga på de..vet knappt vad vi gör med vår tid?
kram o godnatt

Kommentera här: