storkillen vägrade gå till skolan...

Ofta är ju storkillen ledig fredagar men då han varit ledig måndag,tisdag tyckte vi han kunde gå idag o de tyckte han också igår...
de skulle vara en marsch för cancersjuka barn o föräldraföreningen skulle bjuda på fika m.m...en riktigt mysig dag.
men i morse när mannen väckte honom blev han helt hysterisk...
-jag ska inte gå! han sparkade o slogs.
jag försökte förklara att nu har ju pappa väntat på dig annars skulle han börjat jobba mycke tidigare du kan inte bara säga samma morgon att du inte vill gå....
men de gick bara inte...han fick på sig kläderna men sen var de stopp!!!
så mannen fick åka utan barn o storkillen somnade om men han hade ju väckt  alla andra...
mellankillen bara tittade lite skeptiskt på storebror sen gick han in till vårt sovrum o bäddade ned sig o somnade om han med..
men jag o lillkillen var vakna men kunde allafall ligga i sängen o bara slappa..han är snäll sådär lillkillen o går med på att jag inte vill gå upp riktigt meddetsamma:-)

Nåja...nu ska jag allafall packa badkläder och idag känner jag mej absolut laddad för att bada !
och jag tänkte även åka med barnen lite innan o ev äta där i en bowlinghall bredvid..kan vara mysigt:-)

så är de ju faktiskt fredag ikväll...skööönt...
men ev måste mannen ha jour på något sätt vid datorn...fattar inte hur...men jag hoppas de inte blir så mycke med det ändå....
Behöver helg:-)
hi,hi låter väl jättefånigt av mig som alltid är hemma liksom...men jag tror att ni förstår hur jag menar....

1 maja:

skriven

vi måste skrivit samtidigt så jag tro inte du sett mitt inlägg på föregående dag.jag skrev om vår scoutkamrat, har nu fått vet att han har inget brutet men svåra inre blödningar i huvudet om olyckan står på aftonbladet.se under jönköping känner mig lite dämpad idag tänker på han och hans familj gud har en mening med allt men ibland undrar man verkligen vad.jag har haft mina tvivel framför allt efter att vi förlorade vår lilla tjej. hoppas ni fick en bra dag i badhustet.trevlig helg min vän kram.

2 mockila:

skriven

Hej vännen..usch vad jobbgt det blr när det blir så där fel med barnen..
Vet du vad jag tänkte på...det kanshe är det bästa om han har bestämda dagar att gå till skolan..förstår du?..att ni betsämmer att den och den dagen går du och den dagen är du hemma..annars kanshe det blr jobbigt för honom..han vet inte när han ska gå..eller ibland är det ju så att dom bara inte VILL gå..och då kan det ju vara lättare för honom att säga att han inte vill..när han kanshe vet att det går och rucka på dagarna när han kan få vara hemma..förstår du mig?..du vet ju att jag inte vll lägga mig i..men vet att du är tacksam för att få råd!
Prova att köra på dom dagarna han ska till skolan..för nästa år blir det väll varje dag?
Det är jätte jobbigt när ens gullebarn beter sig så..jag har konflikter jag med med sonen ibland..läxa..gå och lägga sig..ja sådant som dom försöker att rucka på.."jamen då fick jag".
Så nu har sonen och vi ox bestämt med läxläsningen.
Han har läsläxa 15 min gånger 3 dar i veckan och 1 skrivläxa(där han ska htta orden och skriva dom + skriva 5 meningar med dom orden i),då bestämde vi tillsammans,att mån:skriva orden,tis:skriva meningar+läsa 15 min,ons:läsa 15 min,tor: läsa 15 min..han gick med på det..jag sa "nu har vi ju kommit fram till det här tillsammans,nu vet du vad som gäller,läxor före kompisar".."ok" sa han.
Så nu har vi skrivit ner det..så han vet!
Då blir det inget tjafs..tjat..tjat tjat...är trött på det!
Ville bara dela med mig!
Annars får du ha en super skön helg..ska in
duschen nu,kommit hem ifrån jobbet,gubben har STORSTÄDAT HELA HUSET :luktar sååå gott..han har varit ledig idag,så Ebbs var hemma med..och så har gabbe åkt med en kompis o hans pappa till simhallen,han ska på disco sedan vid 18,och så har jag min systerdotter här..det e så mysigt!
Så ikväll blir det köpepizza...mumma!
Puss och kram

3 Sommartjejen:

skriven

oj oj oj, jag håller nog med Ican där vännen.
Du måste nog bli mer bestämd och ha en del dagar som han MÅSTE gå till skolan på och andra dagar där han kan välja. Annars skickar du ut dubbla budskap o han kommer få det jättesvårt att klara av att hantera det. De är för små för att göra det.
Bestäm att ex mån-torsdag då är det skoldagar - inget att fundera på. Fredagar får han välja!
Du ska se att det kommer fungera bättre, det
kommer vara tufft o ni måste ta krig ibland. Men han kommer också lära sig att en del saker går inte att rucka på och välja själv - så som att gå till skolan.
Nästa år är det ju inte frivilligt längre...
Kram

4 svintoflickan:

skriven

hej sommartjejen o mockila..svarar er båda om dagar..storkillen har bestämda dagar och han är alltid ledig fredagar men just den fredagen hade vi bestämt att han skulle gå pga att de hände lite extra i skolan...dock tror jag att de var de där extra som
gjorde honom lite "rädd"...så nästa gång struntar jag i att bestämma vad jag tror han tycker är roligt..hi,hi.
han brukar även vara ledig någon mer dag som vi besämmer innan vilken dag de blir...så jag tycker nog de har funkat väldigt bra annars...men sen är de ju också så att i förskoleklass tycker jag han kan få välja lite själv..men helst inte samma morgon:-)
låter som försvarstal men de är de inte..bara förklarar lite hur vi brukar göra...:-)
men ni vet att jag gillar era råd o tankar!
nu ska vi åka o hälsa på morfar...hör av mig när jag kommer hem.
kramis o ha uuuunderbar helg !!

5 svintoflickan:

skriven

maja.
ska be o tänka på er !!!
mycke man inte kan förstå..å tror inte att de är en mening med allt men att Gud kan hjälpa än klara det.
skriver mer sen..måste gå.
kram

6 maja:

skriven

jag menar förståss inte att gud har en mening med all olycka jag menar att gud har en mening med oss långt innan vi ens var födda han har en uppgift just till mig.jag har inte hört nått nytt om vår vän så jag tar det som ett gott tecken.igår var min lillasyster här och delade ut presenter från usa det var tokmycke "ler" grejer framför allt till m.bla fick han en hallowendräkt som en pumpa kanske kan han använda den som åkpåse vi får se han var supersöt i den (skrattar).v och s fick bla varsin hajtand att ha runt halsen så nu har vi varit och köpt varsin lädertråd + lås att hänga den i och så köpte jag en fin bordsprydnad till mor oc far från oss barn den var riktigt höstlig med en liten orange blomma en grön växt ett brunt ljus ett konstgjort höstlöv och massor med fina stenar.nu måste jag ge m lite mat han är hungrig.kram:)

7 Nilla:

skriven

Tänk att alla ungar är precis lika dana, dom vet precis hur dom vill ha det på kvällen, men så dagen efter är det något helt annat som gäller:)
Skönt att du var laddad för bad, det lät så jättemysigt :)
Speciellt idag, när regnet vräker ner. Då hade jag gärna legat i badet och myst.
Hoppas du har en skön lördag, här vräker regnet ner, hur är det hos er??
Må så gott.
kramelikram

8 svintoflickan:

skriven

maja.å skulle vilja se ett kort på m i sin halloweendräkt..måste vara supergulligt.vad roligt med presenter:-)
Hoppas de kommer gå bra för din vän...
nej,jag förstår att du inte trodde att de var någon mening med en olycka men de kan ju ändå väcka många varför tankar...
allafall hos mig...men de är nog inte meningen man ska få svar på allt.
hoppas som sagt att han kommer bli bättre o bättre vännen!
vad fin höspresenten lät:-) tänk nu är de höst..vad fort tiden går..tyckte ju knappt sommaren hann börja.
ha nu en fin lördagkväll..nu ska jag skriva dagens blogg.
kramis

9 svintoflickan:

skriven

ps:maja.nu har jag läst om olyckan..usch så hemskt.
så otäckt med bilolyckor.
nu tvättar mannen barnens hår...går sådär.
ska snart göra kvällsmat.
kram

Kommentera här: