nixpix

idag blir de nog inte bebis...inte vad de verkar nu allafall...

snart ska vi iväg hämta storkillen i skolan..i strååålande sol:-)

sen kommer pappis o äter å sen följer vi med honom en sväng när han ska vattna sina hallonplantor.

ikväll sen är sista gången för alphagruppen som jag har gått på varje tisdagkväll.

Ha en fin dag:-)


image691
ps:snart kan man ligga så här...ler...fast jag kan nog inte ligga ner så hemskt mycke ..blir nog springa efter 2 åring o amma bebis...å så lär jag ha värsta degmagen...skratt...

kram
1 t0tta:

skriven

Ääääähhhhh.. Inte kommer du få degmage.. =)
Glöm nu inte fota magen... Jag ångrar mig som f*n att jag inte fotade min, när jag var gravid...

Svar: Jo, visst stämmer det.. Det blir ett speciellt band när den där smärtan äntligen är slut, och man har ett litet knott på bröstet. Då har man liksom kämpat och gjort ett bra jobb.

2 alva:

skriven

Amos låter ju fint, har jag aldrig hört innan iaf. Vat inte, jag gillar fornnordiska namn. Frej är vackert, betyder "herren".
Vidar är oxå underbart namn, min minsta heter det, betyder "han från skogen".
Mellan killen heter Melvin och stor killen heter Simon.
Tjej namn är lättare tycker jag.
Kramiz

3 Anneli:

skriven

Åh, det är så nära nu tills bebisen är här!! Vad bra att Tord stannar där ett tag nu så du inte är ensam nånting, perfekt! och kommer Märta på fredag? Ja, nu är jag ledig till tisdag nästa vecka, har inget speciellt inplanerat heller, så vi måste ses! Hur blev det med nån majbrasa, kanske på torsdag? Hoppas du har haft en bra dag idag, så otroligt varmt och skönt! Martin är här nu så hoppas på det bästa.. Tack såå mycket för dina gulliga sms, blir så glad av dem! Försök vila nu tills bebis kommer, förstår det måste kännas tungt i rygg och så! Tänker på dej, hörs och ses snart! Många många kramar!

4 Tumbavännen:

skriven

Nähä, där gick jag bet, jag som trodde på storskräll med liten tjej på utsatt datum och allt... Igår blev jag moster iallafall, till en liten Oskar som vi gosat med ikväll... Alldeles underbart! Kram

5 Somris rapporterar::

skriven

Hej allihopa!
Har fått äran att rapportera ifrån Svintoflickan.
Idag klockan halv åtta åkte hon och mannen in till förlossningen med blödningar. Precis som när hon födde lillkillen - fast då fick hon åka ambulans in så det kändes väl lite bättre den här gången.
Nu väntar vi spännt o ser om det sätter igång eller om hon får åka hem igen och vila sig lite!
KRAMIS

6 Maja:

skriven

Oj då har ni fått åka in hoppas allt är bra och lycka till. jag ville bara säga trevlig helg jag hade ju tänkt ta paus från cyber space för svärmors dator är så långsam men nu får jag nog ta och titta in i allla fall oftare än vad jag tänkt.

Tänker på dig jätte mycket kram kram

7 Somris Fortsätter att rapportera::

skriven

Vår kära Svintoflicka var efter kontroll öppen 3cm men har fortfarande inga värkar. Så de skulle gå och äta sig en god frukost och hoppas det satte fart, de fick stanna på förlossningen iallafall och behövde inte åka hem!

8 Anna:

skriven

åh, vad spännande!!!!
Tänk nu händer det... Tänker på er!!
Nästa gång man läser här, då är en liten tjej eller kille, som kommit till familjen. Vad spännande.. Ahhhh
Massor med kramar.. Anna

9 E:

skriven

Åh, vad spännande !
Håller alla mina tummar o tår för att det blir en fin upplevelse som snabbt är över :-)
Vill sända en extra hälsning till Sommartjejen som håller oss alla underrättade, kram för det !
LYCKA TILL NU MIN GOA KOMPIS SVINTOFLICKAN !!!
Kramar i massor från Elizabeth

10 mockila:

skriven

Åh min vän..jag messar dig ox..men när du läser det här så har du din bebbe hos dig!

KRAMAR KRAMAR KRAMAR KRAMAR

11 Somris fortsätter att rapportera::

skriven

Det går segt för stackars Svintoflickan!
Värkarna som kom väl framme på förlossningen med 7 min mellanrum höll bara i sig några timmar, sen stannade de av och så satte de aldrig igång igen.
Så nu går de där och väntar, och väntar, och väntar...
fikar, äter chokladbollar, dricker cocacola och går och går och går för att sätta igång det.
Svintoflickan börjar känna sig missmodig och det är hög peppning som pågår från mitt håll nu till henne!

12 Linda:

skriven

Hoppas att Du snart får susa bebis....**tänker på dej**

13 Maja:

skriven

SOMRIS!!
Tala om för svintoflickan att jag tänker på henne och att jag gör allt jag kan för att via telepati skicka över all energi och tålmodighet till just henne:)

14 Somris fortsätter att rapportera::

skriven

Vid sex tiden var Svintoflickan öppen 4cm men har inget värkarbete. Eftersom hon blöder får hon inte åka hem utan blir kvar där över natten. Hon trodde dock inte det skulle bli nån Valborgsmässo bebis, men hoppas på en 1 maj bebis iallafall! =)

15 E:

skriven

Hej igen...såååå spännande det är nu, kan liksom inte släppa tanken på hur det går.
Hoppas som sagt att det går bra i alla fall. Med min lille Benjamin öppnades jag från 2 cm till färdig förlossning på 1 timme o trekvart, så det kan trots allt titta ut en bebis redan idag ! Hoppas bara att allt går bra för er :-)
Många lyckatillkramar från Elizabeth

Kommentera här: