söndag...

ja,de vet ni ju alla att de är söndag så de var ju en otroligt tråkig överskrift men visste inte riktigt vad jag skulle skriva...

har mest slappat på förmiddagen och sen gjorde mannen potatis o brun sås...var sååå sugen på potatis:-)
sen åkte jag o min syster o barnen och tittade på när min pappa,bror mfl sådde lite frön,planterade vitlök m.m
och så te hos mamma:-)
under tiden hade mannen dammsugit m.m.

ja,sen har de mest bara blivit slappat igen...en väldigt slö söndag helt enkelt....

å nu ska jag fortsätta slöa i soffan......
1 E:

skriven

Hej igen !
Ja, du måste testa att låta barnen sova hos mormor nån gång, de tycker själva att det är så mysigt o är sååå stolta efteråt :-) Våra stora killar har genom åren också sovit över ett antal gånger hos mamma o pappa, o de har alltid tjatat om att göra det igen o igen...Nu låter det väl som att vi haft nattbarnvakt tusen gånger, men det blir några nätter varje sommar iallafall, tex när vi varit hos mamma o pappa (de har ju strandtomt) o barnen inte velat följa med hem utan somnat där istället tills vi hämtat dem nästa dag igen.
Och förra sommaren övernattade de två stora faktiskt ganska många näötter med mina föräldrar i deras husvagn i Varberg, såååå mysigt för dem o spännande att cykla o köpa färskt bröd där om mornarna o bli bortskämda med glass av mormor o morfar !!!
Nu har jag o mannen varit o handlat på nyöppnade MAXI, vilken lyxig affär om man jämför med det Willys vi annars handlar på...men GUUUUUD vad tomt utan lillkillen springandes överallt !!! Fast man ibland kan vara så trött på hans vilda spring o gnäll är det så tomt när han inte är här så det gör ont i hela mig, hur skulle vi kunna ha levat ett liv utan honom med allt spring, bus o liv ??????
Ska gå iväg nu o ha kvartssamtal för Sebastian, hm.vi hoppas han skött sig bra :-)
Ha en skön måndag, brev kommer snart från skrivgalna mig !
Kramis

2 Anneli:

skriven

Hej vännen, åh vet du jag var också så sugen på potatis när jag var gravid, är ju nyttigt iallafall, och gott! Vi har ätit potatis, kött och sås här med (hos mamma) smaskigt värre! Är hemma på lunch här nu och ska ner till skolan igen snart. Du vet saken jag berättat om är faktiskt lite bättre nu, blev en liten vändning igår och jag känner mej väldigt glad för det, det ser ljusare ut :) Nu ska jag gå till skolan igen, ta hand om dej/er, och du jag är ju ledig i en vecka från och med imorgon så ring mej om det krisar på något sätt, så kommer jag direkt! Massa kramar till dej fina kusin! Mamma hälsar också :)

3 t0tta:

skriven

Det har hänt att jag också har varit sugen på potatis.. Men det var bara några månader sen, och då var jag inte gravid *S* Jag var kanske på väg att få skörbjugg *S*

Ps. Hoppas du förstår att du måste ha en bärbar dator med portabelt internet med din på förlossningen, så vi kan få uppdateringar var femte minut? *skratt*

4 Maja:

skriven

hej

Ja du angående jobb ansökan så är det inte på ett hem men i Gislaved har dom startat ett personlig assistent team och nu i höst får dom en ny tjej som behöver assistent så det är där jag sökt liksom svårt förklara förstår inte riktigt själv är rätt nytt. Ja M fyller 1 det är väl både roligt och tråkigt kul han växer och utveklas tråkigt att jag ska behöva börja jobba vill ju inte lämna honom. Vad vi ska ge honom vet jag inte än ska höra med dom andra vad dom tänkt sig det finns ju redan allt här du har väl samma problem eftersom vi har killar. Ja vi har även dockor dockvagn spis små möbler oxå så det är inte så lätt det där med att köpa nått. Vi ska fotografera M och dom stora den 12 maj det blir 2 serier en på M och en på dom alla det kostar ju en del köpte en ny skjorta till M idag som han ska ha på kortet.
Dom andra killarna fick en broderad tavla med alfabetet på när dom fyllde 1 men jag har inte gjort nån till M hinner inte brodera när dom andra var små broderade jag istället för att motionera och det är svårt få tid till båda dela.

Det är fint väder här men det blåser en del så det är inte så skönt att sitta still ute. Men jag gick en liten långsam promenad till skolan och affären å det kändes i kroppen. Ikväll ska jag på tjejträff hos hon som skilde sog ska bli mysigt och kul att se hur hon har det nu.

Ät ordentligt och vila snart är det dags att bestiga Mount Everest va rädd om dig kramisar

5 svintoflickan:

skriven

E.
å vad de låter mysigt med husvagn o med strandtomt o allt...jag förstår barnen.ler.
jo de ska nog få sova över snart...de har liksom bara inte kommit på tal.
nej,visst är de såååå tomt när ett av barnen är borta nånstans.,..känns så konstigt.
tänk vad man älskar sina små..sååå mycke.
willys är supertrist...men man tjänar mycke pengar på att handla där..
men maxi är ju mycke roligare.
nu ska vi snart ut till lekparken.
kram

6 svintoflickan:

skriven

maja.
å just de..tänkte inte på att du skulle börja jobba men de borde jag ju fatta med tanke på att du sökte jobb liksom..ler..
vart kommer lillen gå då..dagis,förskola?
hur mycke ska du jobba.
ja,de är svårt me presenter..vi har också lite av varje..men dockor o spis är inte lika populärt som bilar..

ha de jättemysigt på tjejträffen !!!

kram:-)

Kommentera här: