hi,hi vilken dag..

ja,jag kan inte annat än le åt denna dag...

dagen började med att jag skulle vara uppe tiiiidigt för att åka in till stan och ta prover..typ blodprov...
så jag o lilltjejen gick upp å så kom min syster o hämtade mej för hon skulle in o jobba...

sen  bajsade lea ner kläderna i bilen..fick byta om på henne på min systers jobb....

sen så gick jag till sjukhuset..till lab...när jag kom fram visade de sig att jag gått till fel sjukhus....

mamma ringde sin man som jobbar i stan o skulle skjutsa mej till de andra sjukhuset..men vi gick om varandra på ngt vis först..hmmm..men sen hittade han mej o var så gullig o skjutsade mej så jag kom rätt....

väl framme var de typ bara blodprovet o de gick jättefort...
så då gick jag för att äta frukost eftersom jag varit fastande sen kvällen innan...
vid cafet hade jag sönder ett glas...

sen gick jag vidare för att gå till en kyrka som just idag skulle sälja begagnade barnkläder...jag lyckades virra bort mej i industriområde..hmmm...
men till slut kom jag rätt...var helt slut!!!

där mötte jag upp 2 goda vänner ..och dom fick mej på strålande humör igen...
en vän hade till o med  med sig en påse till mej där jag kunde lägga kläderna jag köpte...
och hittade kläder gjorde jag...så kul att handla kläder som typ bara kostade 20 kr plagg ..m.m...
så glad att jag åkte dit idag!
sen skjutsade vännerna hem mej ...

mamma var barnvakt åt mellan o lillkillen o de hade gått bra.
vi åt tillsammans o drack te när jag kom hem.

sen hämtade vi storkillen på miniorerna o var ute en sväng..
sen bade jag barnen...
sen kom mannen...

ja ..och nu är de kväll...

kramis  o natti natti...

avslutar me lite bilder:



zzz...sovgott nu!!!!
1 t0tta:

skriven

Jösses, vilken rörig dag du fick *S*



Svar: Ja, jag tycker också att huset är vårt... Jäkla människor.

Sova, kan jag.. Men visst påverkar det det allmänna humöret, till det sämre, det kan man inte förneka.. Jag vill ha lugn och ro i mitt liv. Smisk skulle de ha.

2 lila jag:

skriven

Att det kan bli så många fel på en gång... Fast efteråt är det rätt så roligt:)

3 supermamma:

skriven

Men stackars dig vilken röra;)

Tur man kan skratta åt det efteråt!

Hoppas den här dagen går dig bättre i händerna! Nu ska jag åka och ha musik och drama med mina små:)

Kram

4 Sommartjejen:

skriven

Men kära nån vilken otursdag!!

Finns det 2 sjukhus i den staden??? Var du inte inne i K?

Tur du orkar skratta åt det iallafall du söta fina vän. Lät kul med shoppingen!

Önskar jag var med dig.

kramis

5 Maja:

skriven

Hihihi ja sådana dagar minns man sen med ett leende sicken röra. Tänk att det oftast löser det sig av sig självt. många frågor hade du se om jag kom ihåg dem. Dagiset går bra m är lite ledsen precis när vi går men det går över på en gång sen är han lite ledsen när jag komme rmen eg är det nog glad han är fats det blir lite fel. Han har iaf roligt och alla fröknar tycker han är så fin (säger dom nog till alla men visst tar man åt sig). Jobbet går oxå bra det är väldigt lugnt och det kan bli lite tråkigt men dte är väl bara att njuta för rätt som det är är alla hemkomna från sjukhus och nya inskrivna. Nu ska jag inte jobba mer denna veckan förutom mellan 14-16.30 imorgon för vi har utbildning S op sig ju idag.



S op gick bra mannen var med honom bara en gång höll han på att svimma (mannen alltså) och det var när S hade tröttnat och valde att ta bort dropp nålen själv "ler". han hade vaknat väldigt snabbt vilket inte är så bra för då kan man bli arg eller ledsen S blev ledsen och hade väldigt ont stackarn. Men det är en tapper kille jag har en riktig liten riddare. Klockan 12.20 var dom utskrivan och på väg till Mc donalds sen när jag kom hem vid 13.30 tiden då sov han och vaknade aldeles nyss. Så nu har han kissat och det gick ju bra. usch va jag tycker synd om honom han och Lennart hade pratat om op igår kväll och idag morse i bilen och S hade kommit fram till att dte bästa är nog at ta bort förhuden så det blev så.



Sen på torsdag är dte V tur för op då ska vi till jönköping och ta bort röret i örat vi åker hela familjen och sen blir dte nog Ikea tror jag behöver liet grejer få se vad lönen säger först efter att vi betalat räkningarna.



Jag var på baby proffsen idag och köpte ett regnställ att sätta över M och cykelstolen å då hadde dom rea på gamla vagnar vi vill ju ha ne liet lättare vagn typ sulky och nu sålde hon ut två färger röd och sandfärgad för 595 det var baby travel ska höra med mannen när han kommer hem dom har ju bara typ 2-3 st.



snart kommer pappa för ham vill bli klippt ja mamma kommer ju oxå förståss sen ikväll ska jag på styrelsemöte och till helgen åker mannen och min bror och pappa och pappas kompis på golfresa till Halmstad. Ja annars är det väl inget planerat här.



tack för att du dela med dig av fina bilder Lea är en riktig liten goding va rädd om dig kramisar

6 Sara:

skriven

Ibland verkar det som om all otur klumpar ihop sig och har det börjat att gå lite snett en dag så kan det fortsätta så.. Det sköna är när det vänder, och det gör det ju alltid. Det är också fint när andra människor ställer upp och hjälper en. Otursdagar kan bli turdagar när man märker hur många fina människor man har omkring sig!

7 Sandra:

skriven

Oj vilken dag!!!! Tur att varje dag har en kväll =)



Jo Paris va härligt, men skönt ändå att komma hem för när man bara är iväg en weekend sådär så blir det så intensivt!



Nu måste ja sussa. KRAM

8 Ulrika:

skriven

Hej vännen. Vilken dag! Tur att man kan skratta åt den sen. Allt väl här i Lerum, N o I växer så det knakar. Ska börja jobba lite extra på kvällar/helger, känns helt ok. Ska börja musikgrupp en gång/veckan med N, kul! Stor kram!

9 tiindra:

skriven

Ojojoj,,,vilken dag du haft...Full rulle hela tiden....

Förstår att detä r skönt nu när barnen sover och att få gå och natta sig själv...

10 Maja:

skriven

God morgon eller du kanske inte stigit upp "ler"!



Nu har jga läst ifatt mig jag har nämligen läst allt väldigt snabbt sen en tid tillbaka har liksom inte hunnit. Jag hoppas jag inte glömt nått viktigt å är dte så så hoppas jag du har överseende med mig hihi. Oj jag läste ni har haft dte jobbigt med krediter aj aj aj men det är så lätt är nog fler än man tror som sitter där eller har suttit. Själv är vi livrädda för lån överhuvudtaget min man är värre än jag fast jag tror det beror på att han inte har koll på vår ekonomi alls det är jag som sköter en. Han brukar fråga lite då och då om han möjligen skulle kunna få veckopeng hihi min underbara man. Vi har oxå köpt saker på kredit men vi har alltid haft pengarna men av olika själ valt att inte betala allt på en gång för det känns inte bra att tömma alla sina sparpengar ibland kan det ju komma sånt som man inte har möjlighet att låna till. Våran tv har vi köpt på kredit fast 3 mån för då slipper man uppläggningsavgifter och aviseringsavgifter är dom så dumma så dom inte vill ha sina pengar på en gång så vi gjorde likadant med kameran men farligt är det om man inte har ögonen och huvudet med sig. ja nog om det. Skönt att det har ordnat upp sig.



Igår var jag på styrelsemöte som jag skrev tidigare vi gick igenom en massa viktiga beslut om sammangåendet av våra tre flrsamlingar roligt men det blir lite långdraget ibland. Efter styrelsen så bad vi för 2 församlings medlemmar som inte har dte så lätt den ena är han jag sökte jobb hos som personlig ass han hade igår ramlat ur rullstolen så han mamma ringde och var ledsen och orolig, han har så känsligt huvud en liten stött kan få honom att gå tillbaka till ruta ett om inte värre den andra personen är en man som har 2 tonårsbarn vars den ena tog studenten i somras han har drabbats av leukemi och genom gått en transpalntation men tydligen blivit mycket dålig så man vet inte livet är verkilgen inte lätt. Sen berättade vår pastor tat hon fått samtal av en församlingsmedlem som drabbats av ekonomisk kris och det är ju inget man gärna prata om vi gjorde en isamling till den personen hoppas det löser sig.



Oj vad jag babbla på nu ska jag ta och försöka komma på hur jag ska laga till kycklinginnelårfileerna som vi ska äta till lunch idag, räkningarna är betalda så i morgon blir det nog lite shopping borde kanske spara lite med tanke på tvn men vi behöver lite nytt hm.



Ha det så bra min vän kramisar

11 svintoflickan:

skriven

maja.

ja.ni verkar ha fullt upp som vanligt..

men skönt de ordnar sig me alla operationer o grejjer.

hoppas ni får slappa i helgen...

jag är trött nu känner jag..

ska nu sätta mej i soffan me lite cola o choklad..de är ju ändå fredag.

kramkram

12 svintoflickan:

skriven

ulrika.

låter som du har de bra..o låter som en bra lösning jobba lite då å då..vad är de du ska jobba me.

inte så kul me hösten som börjar komma tycker jag..var tog sommaren vägen.men,men annars är allt bra.

nu ska vi ha fredagsmys.

kramis

Kommentera här: