Hem ljuva hem

Vårt hem

Ja, de är väl inte alltid så ljuvligt..
fullt me dammråttor..måsten..
barn som bråkar o stökar o skriker...vissa dagar....

och visst...jag måste komma iväg ibland från hemmet...bara för att få lite miljöombyte..
de krävs inte mkt men bara nåt för att få lite annan luft liksom...

men oftast...då trivs jag att bara sitta här...i soffan med en kopp te...som ferdinand...
sen är de ju inte ofta man hinner sitta där...men vetskapen om att man kanske hinner är nog för mej..

Vi har ju möblerat om lite här så lilla tjejen får eget rum...så här kommer lite bilder från vårat hem
storkillens rum...

 

Mellankillens rum

 

Lillens rum

   
Hör egentligen ihop med hallen kan man säga men vi har gränsat av med en stor vit bokhylla där han har sina leksaker i..så de blir som hans egna rum ändå....än så länge sover han inne hos oss ..på madrass eller bredvid mej..

Lilltjejens rum

 
Hon började genast leka...väldigt litet men fullt tillräckligt än så länge...och även hon sover hos oss eller i spjälisen....


     
Vårt sovrum där vi nu ställt datorn eftersom vi gjorde ordning lilltjejens rum...och där sover vi då..så gott de går..för på oftast är de 3 av 4 barn där me..mellankillen är den som sover bäst i sitt rum...
skrivbordet är alltså bredvid byrån..där mannen sitter...
å Anki...ser du carpe diem kudden..ler...


och så är de vardagsrummet..å på den lilla soffan...där ligger jag o slappar o dricker te om kvällarna...skratt....

 

och så avslutar jag för idag me bild på mina älskade skruttar..
för vad vore ens hem utan dem..
ingenting...

sååå tacksam för dem de underbara små liven !!!!!
älskar dem så..
trots att storkillen vann över mej på singstar...skratt...

Jag är sååå glad för alla era inlägg o tack för era svar om magen..då ska jag snällt låta Lea sova ifred på magen!
Jag skriver svar i morgon..för nu blev jag såå trött...är ju nära till sängen nu allafall då..

kramkram på er!!!!

Ps:givetvis har vi ju en hall.toaletter o kök..ler...men de är väl inte så intressant att se..om nu något var intressant att se..
skratt...å jag ser gärna bilder från ert hem...
Var marsipangrisen som för länge sen hade en utmaning om att visa lite av sina hem..men då hann jag visst inte med..s de blev några bilder nu istället...

kram igen o natti...
1 Kråkmamman:

skriven

Va fint ni har det och hemtrevligt.

Tack för rundvisningen.

Kram Kråkmamman

2 E:

skriven

Så mysigt ni har det:-)

Vill bara passa på att önska min goa vän ett riktigt friskt, lyckligt,äventyrligt o gott nytt 2009 ! Om jag inte hinner kika in imorgon....

Kramar i massor :-)

3 Annika:

skriven

Va fint ni har det. Kul att se.

Hoppas ni får en mysig nyårsafton. Gott Nytt År vännen.

massa kramar till dig

4 Sommartjejen:

skriven

Vad mysigt det blev inne hos Lea, precis lagom!

Viktor har inte heller något stort rum och han stortrivs därinne. =)

De är ju så små så de behöver inga stora utrymmen.

kramis

5 Pernilla:

skriven

vilket fin hem du har.

Verkligen kul att se hur andra bor, kanske skulle ta mig en fotostund nån dag. :-)

Ha det bra!!

6 Maria:

skriven

Blir det ingen data då när familjen sover? Eller är den bärbar? Mysigt ni gjort det till Lea. Danne håller på med Simons rum nu äntligen. Hoppas det blir klart snart så vi kan börja till dom andra killarna, dom har ju fortfarande babytapeter. Oskar är förväntansfull, sen får vi se om det går att sova inne hos jonas, han ligger ju inne hos oss nu. I egen säng iof men ändå, han har iallafall lyckats sluta med nappen, gav den sista till tomten som bad om den (Joe) det var jobbigt två nätter men nu börjar det gå riktigt bra. Vi höres...kram

7 svintoflickan:

skriven

E.

ååå gott nytt år du också vännen...

hi,hi vi ses nästa år:-)

kram

ps:hur ska ni fira nya året ...eller eg..hur ska ni avsluta de år som varit..

kramkram

8 svintoflickan:

skriven

Annika..

å detsamma vännen!!!

vad ska ni göra i morgon då.

tänk att våra barn pratar om varandra trots att de träffas så sällan.ler.

stooor kram

9 Bea:

skriven

Gott nytt år till dig :)

10 svintoflickan:

skriven

maria.

nog vill jag ha en bärbar men har inte råd me de just nu..kanske om några år..ler då får väl storkillen vår gamla.

men jag skriver fast barnen sover här..de vaknar inte..

däremot så gäller de ju att jag o mannen vill sova samtidigt..för jag skulle inte kunna sova om han satt vid datorn o inte han heller om jag satt..tror jaginte allafall..han har visserlige mkt lättare att sova än mej.

å vad duktig oscar är me napparna,imponerad.

spännande att se hur de går när han ska sova hos storebror.

jag skullle vilja ha bårder till både lilltjejens o lillkillens rum..fanns vist några som var självhäftande men de är också lite för dyrt.

mellankillen tycker nog att hans traktorbård börjar bli lite barnslig..men den får nog vara kvar ett tag till ändå.



vad ska ni göra i morogn kväll då..



jag tror de blir bara slappa här..vore skönt..jag är fortfarande förkyld o rätt seg.



kramkram

11 svintoflickan:

skriven

maria.å nu såg jag hur ni skulle fira nyår..hi,hi tycker me männen kan göra mat då..

jag skrev ett jättelångt svar o inlägg om hur duktig oscar var me nappen och om våra tapeter här o allt vad de var..men jag vet inte var de tog vägen o nu är jag för seg för att skriva ett nytt..skratt..

allafall så skriver jag här fast barnen sover..de vaknar inte.ler.

kramkram o vi hörs o gott nytt år !!!!!!!!!!

12 Anki:

skriven

Ja du vi är lite tokiga här när vi sätter fart. Ja jag har en bror som är 13 månader yngre än mig. Vi ska fira nyåret med svärmor och svärfar, här uppe i stugorna faktiskt. Det blir en lugn och skön kväll. Hur ska ni fira in det nya året?

Just nu har jag en hund som ligger i knät på mig och på tangentbordet.:) Får skriva om hela tiden. Ha ett riktigt gott nytt år.

Kram

13 Maja:

skriven

Hej!!



Sitter på jobet just nu så jag vill inte skriva alla sitter här. men jag måste bara säga va fint du har åå jätte mysigt så fint det blev med tjejens rum det blir ju bra fin leksakshylla som ett hus.



Gott nytt år många kramar

14 Anneli:

skriven

Ni har ju ett såå fint hem vännen! Och ååååh vilket fint syskonkort! Såg även att Lea har en likadan bil som Filippa ju! Tihi, dom låter roligt! Hoppas ni har det bra idag på nyårsafton! Vi får snart besök av Angelica och Pontus, vi ska då åka och handla tillsammans för en trerättersmiddag vi ska göra ikväll. Nu ska vi städa lite här innan de kommer! GOTT NYTT ÅR ÄLSKADE KUSIN! Massa massa kramar till dej o familjen

15 Angelica:

skriven

Got nytt år på er :) Hoppas ni får en trevlig kväll! Många kramar

16 Sandra:

skriven

Va kul att se hur ni bor, å det var verkligen super fint!!! Å vilka söta barn du har =)Riktiga godningar!!



Ja har inte färgat håret men på bilderna ser det gult ut, vet inte varför =)

KRAM OCH GOTT NYTT ÅR!!!

17 Anki:

skriven

Ja jag vet inte det jag, vi kan fortfarande ryka i hop som hund och katt. Men det blir bättre och bättre, han har en förmåga att försöka få på mig sina åsikter som jag inte gärna stödjer. Men jag är väl inte guds bästa barn jag heller. :)

Ha det skönt nu i kväll.

Kram

18 svintoflickan:

skriven

maja o gott nytt år vännen!!!!

stooooooooooooooooor kram

Kommentera här: