sol !!!

image546


Har varit först på öppna förskolan idag...
och sen hämtat storkillen som hade en kompis med sig hem idag direkt från skolan.
vi var ute ett tag i solen sen var de dags att äta..
efter maten gick vi ut i gen och hade picknick med en kompis och hennes barn i lekparken.
riktig härlig sol idag !!!
blir så glad då...allt känns så mycke lättare...:-)
ändå har jag varit trött...

har dock tagit ett varmt bad...med lillen och sen badade de andra killarna.

nu ska jag snart göra lite te o smörgås.

mannen har jobbat hemma idag..men inte slutade han tidigare för de..så jag var lite putt på han...
men kanske ska jag ge honom en ny chans o hoppas han slutar lite tidigare i morgon på en fredag... 

ska bli skönt med helg även om de behöver göras lite måsten..som att kasta en del på tippen...m.m

Ha de bra nu:-)

image545 

ps: hoppas jag hinner sitta en stund vid brasan ikväll o läsa min nya gravid tidningen..gillar sånna tidningar fast jag ju borde veta hur de är att vara gravid..skratt.

kraaaaaaam
1 t0tta:

skriven

*skratt* Men det var inte så konsigt.. Klarade bara äta frukt, grönsaker och saltlakrits och bara dricka mineralvatten. Och lakrits åt jag inte speciellt ofta... Så jag gick ner i vikt i samma takt som magen gick upp. Så en vecka efter min minsta hade fötts, vägde jag 12 kg mindre än när jag blev gravid.

2 sommartjejen:

skriven

Jag tycker du är fin på den bilden jag lade i min blogg!!
Hela familjen samlad, ser gosigt ut och du har ju jättefina bröst nu när du är gravid.
Annat än min början till taxöron.....
nackdelen med amningen!!!!!

3 maja:

skriven

God kväll blir ett snabbt inlägg ska snart mata och natta lillen mannnen är på scoutledarträff. Vilken dag du haft så mysigt pickninck och allt. Ja solen gör verkligen nytta man mår så mycket bättre. det har varit sol här idag med men lite blåsigt men helt ok. Jag har oxå varit på öf idag och eftersom jag fick köra mannen till jobbet (jag behöver ju bilen på torsdagar och vi har ingen dragkrok på bilen å mannen var tvungen komma hem snabbt idag)så blev det ingen morgonpromenad men jag gick min långa runda efter öf så fick m sova middagsluren i vagnen och jag behövde lite sol härligt.Ja sen ä det dte vanliga med musikskola och miniorer + att det idag även var luftgevärs skjutning mycket som vanligt på torsdagarna.Nu måste jag sluta V ropar om nått från sängen och M ska få min uppmärksamhet nu. sov gott min vän kramisar

4 Angelica:

skriven

Ja. okej låter mysigt de :) .. Jaa kan nog vara han som vart där nere och tänt ljus. vad ska ni hitta på nu till helgen då? kramar

5 Anneli:

skriven

Hej vännen! Åh, måste tacka för senast, så trevligt att vi fick komma och fika och äta mackor hos er! Tycker såå mycket om att vara i ditt sällskap! Härligt väder är det ute nu, kul! Man blir så glad av det och nu är det redan helg igen också. Hoppas mannen din kan sluta lite tidigare. Martin slutar 16.00 tycker det är rättså sent.. ska åka bussen till stan och möta honom då så ska vi handla lite. Ha en jättebra helg nu, vila dej vännen! Åh,jag är avis på din bebismage! Blir så sugen på en till.. Kraaam!

6 svintoflickan:

skriven

maja.
lät som en intensiv torsdag...hur gick de då med allt?
tror nästan de finns skytte här också..de tyckte storkillen lät spännande...
här städas lego o jag är trött i kroppen..
borde gå ut i vackra solen..usch vad slö jag är...
och igår var jag så pigg..eller mer än idag allafall..
verkar som de är varannandag..
hoppas du sovit gott och ha en fin fredag..skööönt med helg.
ska ni göra något speciellt?
stooooooor kram

7 maja:

skriven

Ja då är det fedag igen härligt även om morgonen INTE började så trevligt.....Vaknade när mannnen kom in med M som skulle matas var tröttis idag har varit uppe några gånger i natt för M. Ja iaf så gick vi upp och kom väl igång hyfsat ser mannen cykla iväg till jobbet 10 minuter hör vi våran lilla katt Skrållan jo å det är ju mysigt.........men idag hade hon med sig en söt liten otrevlig levande mus in ja resten kan du nog räkna ut här var det inte tid att vara trött. Det var bara att springa och hämta gripklon (en sån där som gamla har som hjälp till att plocka upp saker från golvet mannen jobbar ju med handikappsartiklar) ja sen blev det musjakt vilket slutade lyckligt för oss men hur det gick för musen vet jag inte tog med både katt och mus ut och sen låste jag kattluckan hm ja bättre fredags mornar har jag ju haft.

Ikväll blir det choklad dopad frukt till fredags mys oh pojkarna vill ha nått gott kött och pommes till kvällsmat ja gott kött kan jag ju tänka mig men det får allt bli hasselbackspotatis idag tror jag. Ja annars har vi inget planerat.

såg en trevlig film i onsdags "se upp för dårarna" har du inte sett den så gör det.Nu ska jag öva gitarr istället för att städa har ingen lust ja å dte är ju inte panik så skitigt är det inte.

Hoppas du å familjen får en mysig fredag och mannen din kommer hem i tid sköt om dig kramisar

8 supermamma:

skriven

Åh vad härligt det lät med picknik! själv har jag bara städat. Hoppas allt är bra med lilla magen (den kanske börjar bli stor nu)
Trevlig helg!

9 Sandra:

skriven

Hej!

Härlig dag ni haft. Vet hur det är med makar som jobbar. Min kommer ju hem 19:30 på kvällarna. Inte så roligt. Nu i helgen är han med några kompisar i sin studio och producerar en skiva. Jag är hos mamma och pappa, roligare :), Idag har vi varit på ett nytt lekoch busland i Örebro. Det var jätteroligt. Rekommenderas, men var inte själv vuxen för det är stort. Vi var tre vuxna och så mina barn. Det var bra.

Imorgon ska jag på min kusins barns barndop. Blir nog mysigt.

Ha det så bra!

Jo föresten, tidningar är min last, läser alla föräldratidningar som finns trots att det står samma om och om igen. Knäpp är man.

Kram

10 E:

skriven

Hej !
Har just kommit in från en underbar dag ute i solsken !!!
Imorse när stora killarna gått till skolan gick jag, Jonny o lillen en 8-km-runda, o sedan har vi varit ute heeela dan o eldat gammalt ris mm, så det var som en stor påskbrasa uppe vid skogen som gränsar till vårt hus ända tills nu...
Underbart med sol, plötsligt känns allt jobbigt mörker o regnande så långt borta o man svävar som på små moln genom dagarna !
Killarna kom hem igen kl 13.00 o var helt slut de också, har varit med skolan o åkt skridskor hela dan idag ! Och nu har vi alla myst med tacos, MUMS !!! Vi brukar äta det lite senare på kvällarna men nu ikväll kommer vi nog att somna TIDIGT allihop efter all den friska luft vi fått i oss...man blir ju liksom lite mör till slut ju !!!
Hoppas ni haft en lika bra dag som vi så hörs vi snart igen.
KRAMAR E

11 t0tta:

skriven

Vet du vad? Även om man hade varit gravid 10 ggr, så hade man nog aldrig slutat följa graviditeten.. Kollat i boken "Såhär många milimeter och centimeter är bebisen".. Och man hade nog aldrig slutat att längta.. Både till ultraljud och förlossning...

12 svintoflickan:

skriven

maja.
ååå fy...jag blir jätterädd o hispig av sånna där saker..vår katt har kommit in med en fågel en gång och en mus jagade den ute när jag såg..jag får panik..tycker sånt är sååå otäckt...bara ställde mej på en stol o skrek o sen ringde farmor..men snyft nu kan jag ju inte ringa henne..vet inte vad jag skulle göra om
katten kom med något sånt nu...vi har ingen kattlucka men han kommer ju in när man öppnar dörren.

hasselbackspotatis..just de..var ju de jag skulle göra nån dag.de är ju så gott.

jo vi såg se upp för dårarna på tv..för ett tag sen.den var rolig faktikst.

ha en fin fredagkväll ni också.

stooor kram

13 svintoflickan:

skriven

sandra...oj.halv 8..jag som tycker min är sen och han kommer typ tidigast 18..och senast halv 8...
men segt är de..önskar han hade jobb lite närmre.
har också hört om örebro...vill verkligen besöka de..just denna månad känns de som ekonomin inte tillåter något mer..är kanske efter alingsås resan..ler.så nu får vi nog vara hemma...men annars vill jag dit.

skönt de är fler som läser sånna tidningar..hi,hi.

å mysigt att gå på barndop..är de hela familjen som går då eller.

nu ska jag slappa lite framför tvn..alla är vakna här:-)full rulle så här på fredagkvällen.

stooor kram

14 svintoflickan:

skriven

E.
å låter som ni haft en jättehärlig dag..härligt vara ute så mycke och tillsammans.
tacos..vad gott:-)
här är alla vakna men snart ska vi sova..
i morgon är de ltie måsten som gäller..köra saker till tippen m.m..usch..
men söndag får vara lite vila:-)
ta hand om er och sov sött..de gör ni nog efter denna dag ute.kramis

Kommentera här: