varit på barnsång...

mysigt som vanligt att sjunga och även om lillen är superblyg i början så märks de att han gillar de o när vi kommer hem kan han till o med rörelserna till imse vimse spindel...blinka lilla stjärna o klappa händerna..
så nog gillar han de allt:-)
mellan också..han sjunger hemma men helt tyst där.skratt.

sen gick vi till affären o handlade o nu ska jag snart göra mat.

storkillen är på miniorerna idag...

och ikväll ska vi till kyrkans cafe...
mannen jobbar hemma idag,kul med lite sällskap till maten...
nog för jag har barnen.ler.men de är ju olika typer av sällskap.

Ha nu en härlig mitt i veckan dag....

kraaaaaaam

image544

ps: har gått in i vecka 32...de går framåt allafall.....ler.
1 sommartjejen:

skriven

Neeej, det var inte min man. Jag har lyckats få kvar hans namn i mitt kommentars fält sen han lånade min dator och var inne hos Nhea och gissade när bebisen kommer. Så varje gång jag skriver hos folk nu står det "sommartjejens man".
MYCKET IRRITERANDE!!!

2 maja:

skriven

Oj redan vecka 32 va tiden går fast så kanske inte du känner (skrattar). Det var allt att ta i med kock visst jag lagar gärna mat nen jag är ett så kallat recept freak har svårt för att blanda ihop på chansning även om jag gör det ibland men då är det ofta "säkra kort". Å chili con carne är verkligen inte svårt dessutom använde jag recept till det för annars blir det nog tokigt.Tycker inte du ska känna att du inte kan tala om vad ni ska äta det är ju upp till er och så länge ni är nöjda så är det ju bra elelr hur. jag förssöker ju bara insperera dig ibland men jag tror inte det lyckat eller? köttbullar och makaroner och korv med mos är ju oxå mat.Och du att jag hinner är väl inte så konstigt jag är ju ensam hemma med M i många timmar innan dom stora kommer hem och M sover ju ibland och sen går jag ju upp kl 06.30 då blir det ju några timmar. Sen är ju inte jag gravid heller man gör så gott man kan helt enkelt.Jag är väl en sån där som moderaterna inte tycker om (kvinnofällan)jag försöker röja upp och ha det mesta i ordning för att just......min man ska slippa och kunna vara med barnen så skulle man räkna ut hur många timmar jag är med barnen och mannen så tror jag inte det bli så stor skillnad men det fattar ju inte de där politikerna dessutom är ju detta vårat val.Härligt med vuxen sällskap vid bordet det kan jag sakna ibland nu ska här göras läxor med mellisen ha en fortsatt härlig dag

3 svintoflickan:

skriven

maja.
hi,hi lite inspirirerad blir jag allt av dina matförslag m.m är bara lite för slö..ler..men fortsätt gärna.
å vad jag blev glad av dina ord..detta om kvinnofällan m.m...jag tänker ju precis likadant..men i denna kommun vill ingen lyssna på mej utan jag är bara tjatig o fast i denna kvinnofälla tycker dom..men här är de socialdemokraterna som styr och som är anti att man är hemma med barnen.
jo vi sover ju ganska länge på mornarna...sen hann jag nog mer när lillen var bebis..nu är han i en ganska intensiv ålder kan jag tycka ibland..
men go..alla åldrar är verkligen charmiga.
nu ska jag gå till mina små grabbar igen.vi slappar i soffan vid en film.trötta idag.
kram

4 Angelica:

skriven

Hej=) Hur är det med er? hoppas allt är bra.. Jo tack min resa va jätte bra upp till östersund va dock lite segt att åka med natt tåget, och så va de en massa försenigar och så men annars har de vart bra där :)fast nu behöver jag inte åka tåg dit någin mer gång eftersom killen flyttar hem nu till helgen :D .. måste ses någon dag! kramar

5 t0tta:

skriven

Nänä, med sista gick jag bara upp 8 hekto... Det var nu för en vecka sen, jag gick upp 6 kg.. Bara pang.

6 E:

skriven

Halloj !!!
Pust, man är ju helt slut efter att ha jobbat tre dagar !!! Man blir trött på ett helt annat sätt än när man är hemma med barnen trots att man vissa dagar har mycket mer fullt upp här hemma än på jobbet...konstigt. Är iallafall sååå tacksam för att kunna vara hemma än.
Hoppas ni haft en bra dag med lika fint väder som vi, solsken men vinterkallt !
Hur långt är det från Borås till Julita ? Eller kanske en lättare fråga, vilken större stad ligger närmast Julita ???
Nu ska vi mysa med lite fika här o sen ska Jonny köra killarna på rockdansen o jag o lillen blir hemma o myser själva, han vaknade pigg som en lärka redan före 6.00 imorse så Jonny har låtit honom sova middag (!!!) så ikväll orkar han nog lite längre än vanligt. Låter väl patetiskkt men gud, vad jag har saknat mina tre killar dessa jobbdagar.
Ha en mysig torsdagskväll nu.
Stooor kram Elizabeth

7 maja:

skriven

Tänkte skriva lite men det får bli senare M satte igång med super "tyck synd om mig gnäll" får väl ta hand om honom då min fjant han måste tycka han låter illa för jämt när han skriker håller han sig själv om öronen.
Kramis

8 svintoflickan:

skriven

E.
å du är duktig som fixar vara ifrån barnen när du jobbar.usch..jag vet jag hade också seperationsångest..å då visste jag ju ändå manenn var med dom...
jo de är olika trötthet av att jobba borta o jobba hemma...men sen är de olika olika dagar..ibland bara njuter jag av dagarna hemma o ibland är jag helt slut...men jag vill inte byta oavsett..:-)
är ju stor skillnad också när solen skiner..allt blir så mycke lättare då.
oj,vilken tidig morgon..jag är nog lycklig lottad som får sooova.hi,hi.
ja du..katrineholm är ju den närmsta staden..men de är inte en så stor stad..eskilstuna,örebro,norrköping är inte heller så långt ifrån...
till borås..ja,jag gissar de är runt 30 mil eller nåt..
nu ska jag göra lite te o mackor...barnen har badat
o jag har badat..o ska se om dom vill upp ur badet o se de som är kvar av bolibompa.
stooooooooooooor kram o ha en mysig kväll med den lille plutten när de andra dansar.
kram

9 svintoflickan:

skriven

maja.hi,hi vilken busig kille..skriker så han själv tycker de är jobbigt.
stooor kram

Kommentera här: