Barnvälsignelse,stranden m.m

Ja...att hinna blogga när solen skiner...de är inte alltid så lätt...ler..
samtidigt har jag ju svårt slita mej från datorn helt...så lite måste jag allt skriva å så lite bilder förstås...

Leas barnvälsingelse var jättebra..min underbara vän Anna sjöng solo..hon sjöng "Att Älska dej" som shirley clamp  har sjungit och sen "Himlen i min famn" som carola sjungit.
Anna sjöng helt underbart och alla andra som gjorde saker också...gjorde att de blev en fin stund!!
å systeryster från london hade bakat cheesecace o morotskaka o massa gott !!
å mamma kakor o sockerkaka!

Här kommer lite bilder från Leas barnvälsignelse:


Hela familjen framme när Lea ska välsignas...


   
 
Dett är bilder ifrån Gudstjänsten och fikat efteråt m.m

Hade gärna haft in bilder på alla som var me ..men vet inte riktigt vilka som tycker de är ok eller inte..så därför blev de mest släkten jag vågade sätta in..ler..
och om de är ngt av er som jag har haft in som ej vill vara med så får ni skälla på mej så tar jag bort korten....

Ja,sen tog vi kort på mej och mina syskon..så då sätter jag in en bild på oss..är såå stolt över mina syskon..dom är så fina och så underbara !!!!



som sagt..de var en toppendag även om man var rätt trött på kvällen...ler..

Svärföräldrarna o min mans bror kom fredag och vi åkte hela högen och även min mamma o syster o kompisar m.m till sjön dagen efter barnvälsignelse..
så de blev en häärlig dag vid stranden...tog lite kort på Lea o hennes lille kompis Liam

söta va?!

sen på kvällen började de spöregna och åska...hua...

på kvällen åkte svärisar o mannens bror och istället kom mannens andra bror med flickvän o flickvännens lillasyster..
vi slappade me lite ostbågar framför bilder från Indien då de varit i indien...se sara och tobias blogg:-)

Idag åkte dom vidare och vi åkte o grillade hos Liams föräldrar...
har varit en jätteskön o mysig dag o nu ska jag ta te med min syster som kommer snart...
sen soooova...

kram kram å ha de så underbart i solen !!!!

Ps:i morgon ska jag till barnmorskan..då ska jag fråga om mina domningar...men tack alla ni som delat med er av era erfarenheter o råd....

kram igen:-)


1 E:

skriven

God morgon !

Vilket tufft syskonkort :-) Och vad fina ni är, allihop.

Igår hade vi en riktigt skön heldag i solskenet. Först var vi hos ett par kompisar här i Dannike på grill-lunch, o sedan gick jag o Elinore(mamman till Alfred o lilla Lova) med barnen till mamma o pappa, de är ju i husvagnen så vi hade stället helt själva o barnen njuter så för det är ju strandtomt :-) Vi trampade ut med trampebåten, åt pastasallad på gräset....hade en UNDERBAR o minnesvärd dag ! Mailar över lite bilder.

Ha det så bra så hörs vi !

Kraaaaaaaaaaaam

2 Somris:

skriven

hi hi ser jag en stor gäspning på E översta bilden??

Jättefina bilder och ser såå mysigt ut. Önskar jag var där, men man kan ju inte vara överallt samtidigt! Tyvärr!!

STOR KRAMIS

3 Johanna:

skriven

Halloj! Vilka fina kort. Underbart sykonkort, ni är så fina! Va synd att vi missade Leas barnvälsignelse. Hoppas vi ses snart! Kram

4 Maja:

skriven

Hej!!



Nu sitter jag hemma vid min egen dator går lite fortare att skriv då konstigt nog med tanke på att tangentborden se likadana ut hihi. Har betalat mina räkningar och ska nu skriva en skrivelse till länsstyrelsen om att jag inte vill att dom ta mitt körkort för det har jag fått papper på att dom funderade på. är inte så glad på dom har ju faktiskt haft mitt körkort i 15 år utan anmärkningra så jag hoppas dom nöjer sig med prick på körkortet in chef ska ge ett intyg om att jag behöver körkort i tjänsten så det känns ju bra.



Mitt getingstick gjorde ont men det svullnade inte alldra värst men kliade, sen igår steg Mattias på en geting så han hade lite ont men det gick bra där oxå som tur är alla dessa getinga är ju helt hopplöst många i år. Båtturen var helt underbar men när vi kom tillbaks så hade det regnat så alla sängkläder jag tvättat ocj hänft ut var lika blöta som när jag hängde ut dom.



Oj va många fina bilder så fina alla och mysigt syskonkort va fina ni är så olika ni är varandra vi är ju rätt lika får vi alltid höra. Du är ju allt för snäll jag vacker nja jag vet inte det har visserligen växt ifrån åren i småskolan och alla dess glopord men att jag skulle vara vacker. Tycker väl mest att jag se ut som alla andar varken direkt vacker eller ful liksom vanlig men inget man vilar ögonen på "skrattar". Men TACK jag kan behöva det.



Så du skulle vilja ha lång hår men det hade du ju innan du klippte dig. Det är knepigt dte där med hår för eg tycker jag nog att det är snyggast med en frisyr liksom inte bara långt men sen är jag som du att jag oxå skulle vilja ha långt hår men inte riktigt står ut. Fast vet du vad jag tror att man känner sig yngre med det långt hår på någotvis (kanske är det ålders noja som gör sig påmind fts jag tyker inte jag har någon det undermedvetna kanske talar hihi). Jag trivs i min frisyr mes inte så bra som jag gjorde med den förra fast eg är det inte så stor skillnad dessutom har jag inte behövt göra i ordning håret är inte lönt när man badar hela tiden det blir ett hårband å mannen tycker jag är såååå söt så å det är ju bra.



Härliga dagar ni haft det blir ju oftast så när dte är skönt väder roligt med besök men lite jobbigt oxå att inte hinna pust ut mellan varven. Nu ska jag ta tag i länsstyrelsen och tvätt, tog med mig smusttvätten hem tvättar ju uppe hos svärisarna med men bara det jag vill ha. Ikväll ska vi till mamma och pappa äta mat och i morgon bitti åker vi tillbaka.



Ha en fortsatt riktig skön semester njut av varje minut och hoppas bvc kan hjälpa dig jag har oxå haft så där men dte har alltid gått över jag tror det har varit nån nerv i kläm.



Soliga kramar vi hörs!

5 Anna:

skriven

Hej!!



Tack för i Lördags. Det var sååå trevligt, riktigt gott fika. Hon är ju så go er lilla tjej. Ja, grabbarna är ju goa de med förstås...

Ni är en så fin familj.

Tack för att jag fick sjunga, att ni frågade mig gjorde att jag kände mig oerhörd hedrad.

Vi pratade i bilen hem, vi kommer gärna och sjunger på någon Gudstjänst någon gång, om ni vill.

Massa kramar till min gulliga vän!!!!

ÄR SÅ GLAD ATT DU BOR NÄRMARE MIG........

6 Louice:

skriven

Verkar som om ni hade en mysig lördag. Synd att jag inte kunde vara med. Vad fina barnen är, och lilla Lea har blivit sååå stor :-) Vad fort det går!

Längtar tills jag får träffa min lilla plutt :-)

Börjar jobba på lördag, har ganska fullt sedan i aug, men vi får försöka höras ändå. Kanske kan få till en dag att ses.

Sköt om dig nu och må så gott! Tänker på dig!

Kramiz

7 svintoflickan:

skriven

E.

hejsan vännen.

låter som ni också har riktigt sköna dgr..

visst är de mysigt vara hela familjen tillsammans o bara vara..i solen:-)

jag har inte hunnit skriva brev ännu..blir när de blir regn..ler.

kramis

8 svintoflickan:

skriven

Johanna.

åå vad tokigt..ni kanske hade velat komma på barnvälsignelsen...jag tänkte först jag skulle skicka sms till krisse o dej..men så kände jag att då kanske ni kände ni var tvungna att gå liksom...dumt..

hade ju varit mysigt att träffas..

vad gör ni nu såhär på sommaren...

kram kram

9 svintoflickan:

skriven

hej maja.



förstår inget..vem är de som funderar på att ta ditt körkort o varför...eller vad?

pga krocken...

de låter ju inte klokt isåfall..



hur var de i småskolan...var dom inte schyssta mot dej då de andra barnen eller..

jo,du har vackra kindben o vacker är du..så de så.

å din man verkar ju va bra på komplimanger också eller...lät ju så.ler.de är ju bra...män kan ju vara lite dåliga på de annars förutom när de är nykära förstås.ler.



detta med långt hår är verkligen mitt i prick..för de är precis så jag känner..att jag vill ha långt hår för jag känner mej yngre då..skratt..

å jag vet jag hade ju långt när jag klippte mej men blev så trött på att bara sätta upp de..ler..

men så glömmer jag de nu när jag har klippt mej..men jag har fått mycke beröm för denna frisyr så jag får nog vara nöjd en liten stund till allaflal.ler.



jo,de är både ock..kul me besök o att besöka..men lite jobbigt att de är ngt nästan varje dag..men en del är ju självförvållat förstås..



jo,barnmorskan var till stor hjälp o jag hoppas mina domningar går över också...

o hon var så omtänksam så jag nästan började gråta...



nu ska jag hjälpa manenn ta fram te..eller ta på pyamas på lillkillen..snart kommer svärisarna en sväng igen...



kraam vännen å tack för de du skriver:-)





10 svintoflickan:

skriven

Anna.

ÅÅÅ de vore toppen om du,ni kom på någon gudstjänst någon gång..vad glad jag blir!!!

Tyckte som sagt de var helt underbart:-)

ja,jag är med sååå glad vi bor nära varann o kan ses lite då å då..kanske vi ska planera in en dag att ses snart igen:-)

stooooooooooooor kram till dej min vän!!!!!!!!!

ps:visst maialde jag korten till dej?

Kommentera här: