2 åring m.m

Ja,så har man en liten 2 åring....
kommer inte skriva så mycke för bilder säger ju mer än tusen ord...
men stolt o glad var han på sin dag..och jag med...
glädje förstås och även lite vemod över att tiden går så fort..å minnen tillbaka på när lille plutten kom ut...
plutt o plutt..han vägde ju runt 4.7 när han föddes...
jag var trött den sommaren...den varma varma sommaren o så hade jag förlorat mycke blod..
men känslan när han låg där på min mage glömmer man ju aldrig...den kärleken är så stor o stark...så mäktig...

men allafall...här är lite bilder från hans dag....

 
 4 syskonen...



trodde han skulle bli blyg av presenter o paket osv...men han var så stolt o glad...

 
min pappa me alla barnbarnen:-)

  och mamma,min syster,min mormor.....

var inte så stort kalas denna gång..utan min pappa..och mamma o mammas man..och sen en av mina systrar och så min mormor.
mysigt var de allafall...men jag var rätt trött på kvällen...

och idag..började dagen med massor av tankar och oro....
då min farbror tydligen  fått hjärtinfarkt...pappas lillebror...
så han är på sjukhuset nu,hans fru o min pappa är där nu..
 och vi får veta mer i morgon hur allting gått...vill inte skriva så mycke mer om de just nu..kan liksom inte ta in det....utan väntar på morgondagen och hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer gå bra !!!!


nu ska jag sätta mej i soffan...

kram kram
1 Anneli:

skriven

Hej vännen och åh vilka fina bilder! Ja, tänk vad tiden går fort! Hoppas att vi kan ses i veckan, och hoppas det går bra med tommy, jag skrev lite mer om det i min blogg, kanske var dumt, men man är så fylld av tankar. Mamma åker upp imorgon med barnen (inte Viggo då) hoppas så iiierligt att allt går vägen, kan inte förstå att detta kan hända. Man blir så medveten om att man ska vara rädda om varandra, men vet aldrig vad som händer. Men nu hoppas vi på det bästa! Många kramar nu!

2 tiindra:

skriven

Oj, vilka fina bilder på alla barn...och det som var näst sist på största brodern (tror jag ) och lea var kanonfint tycker jag....

Sedan var det smart att sätta ljus i en bigpack glass....Lindrigare kan man inte komma (slippa förberedelser)och glass älskar alla barn....

När grabben var liten så gjorde jag tåg tårta de första åren men det var bara de vuxna som åt....sedan blev det glass för hela slanten...

Varför ska man stå och göra sig till när barnen ändå inte äter...

Hoppas att det går bra för din mans bror (om jag fattade det rätt)..

Ja, man vet aldrig vad som lurar runt hörnet...



Din pappa påminner om min pappa...grå hårig med grått / vitt skägg....



Nu ska jag natta mig för imorrn jobbar jag 9-18 pass, pust....men det är sista veckan sedan blir det semester....



Kram

3 tiindra:

skriven

Äsch, jag skrev ju fel....det var din pappas lillebror och inte din mans...Såg det när jag läste igenom det efter jag sänt iväg det....

Jag får skylla på att joh blund är här.....



kram

4 Närketösen:

skriven

Många fina kort på alla nära och kära: Ni verkar ha haft en lugn och skön födelsedag för lillkillen. Ja allt går så fort, blev lite sentimental när du beskriver hur det känns att få barn... Är visst lite lättrörd!!

Tänker på dig, hoppas ni får positiva besked om din farbror.Tänker på er alla!! Kram kram

5 svintofllickan:

skriven

E.

måste bara säga..ju mer brev jag får o ju mer jag läser..ju mer tycker jag om dej.ler.

taaaaaaaaack för brevet.

kram

6 solvickie:

skriven

Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Beskrivningen av att få barn fick också mig tårögd. det är så stort och häftigt. Nu ska jag ta hand om det barn som är hemma för tillfället. Hoppas att det går bra för din farbror. Kramar

7 Maja:

skriven

Oh va fina kort han fick en fin dag eran 2 åring. ja va tiden rusar iväg snart börjar jag jobba på riktigt har ingen lust vill bara vara hemma å jobba som jag gör nu tacka nej när man vill och så. Igår var vi i Gbg för att hämta banen vi åkte redan på förmiddagen och gick på stan sen träffade vi min syster och hennes pojkvän. När barnen sen kom spelade vi minigolf och sen åt vi på grekisk retaurang ja sen var det dags att åka hemmåt hade glömt M:s vällingflaska så vi kunde inte stanna längre ändå men en mysig dag fick vi. Idag ska jag jobba igen jag börjar 16.30 sen är det jobba även på torsdag och fredag men sen jobbar jag inte förrän den 16 augusti då jag börjar på alvar.



Det här med fler barn är lite intressant för både jag och mannen kan tänka oss en liten syskon kompis till Mattias men trots att vi nu har en 7 sitsig bil så finns det inte utrymme för fler egna barn i bilen för då får vi inte plats med packningen. det är en liten 7sitsig bil ska man använda säterna där bak så måste man skjuta fram säterna framför liksom. Liet kul för mannen sa men det går ju alltid köpa en ny bil jag börjar tro att han önska fler barn mer än jag hihi. Ja barn elelr inte barn så ska det bli fler så är det nu annars kan det kvitta så då får han allt blir mer tydlig. Min lillasyster höll på gå i taket när vi sa att vi kune tänka oss fler små, hon har nämligen låtit tatuera in alla våra namn format som ett hjärta på sin skuldra en mycket fin tatuering och vacker kärleksförklaring till oss alla (det är alla namn mamma, pappa min bror och hans fru deras 2 barn mitt namn och mannens och våra 3 busar sen hennes eget och hennes sambo) deras ev barn ska stå inne i hjärtat. ja nu har jag vekligen pladdrat på.



Ber för din farbror hoppas det blir bra ha en bra dag kramisar

8 Sara och Tobias:

skriven

Vilka fina bilder fran Isaks kalas! Stort grattis fran oss! HA det gott!



Manga kramar till er alla!!!

9 Somris:

skriven

Vilken stolt 2 åring och så himla söt han ser ut på alla bilder med alla sina paket!!

Och urgosig morfar har han ju också!! =)



Har tänkt på er idag och undrat hur det gått...

STOR KRAM

10 svintofllickan:

skriven

solvickie.

oj,vad lungt ni måste ha nu me bara en plutt..

hur går de för de andra att bo hos morfar o mormor.

ja de är verkligen så stort att få barn...uunderbart.

har precis gosat me lilla lea..

ska snart sova..

kramis

11 svintofllickan:

skriven

maja.

å förstår de känns lite kluvet o konstigt börja jobba igen..

jag är iiinte avundsjuk.ler.

men än får du njuta lite till av hemmalivet.

låter så mysigt med era turer till göteborg..o så grekisk restaurang..vad gott..vart i göteborg..



våran 7 sitsig..honda stream är me jätteliten..barnne sitter ju bak men undra hur länge de kan sitta där..vet ej hur de blir när de får långa ben..o bagaget..hmm..ja de blir på golv lite här o var..bagaget ligger 2 paraplyvagnar o mer får inte plats...

däremot om vi skulle åka jättelångt har vi en takbox.



men du vad underbart gjort av din syster...så vackert de låter..har du ingen bild på hur tatueringen ser ut...



låter ju lite mysigt att mannen är sugen på en till..

vad väger för o nackdelar för dej då...

hi,hi mannen kanske ej är så tydlig för han inte vet vad du vill..

ja,du vet ju att jag förstås uppmuntrar till flera..skratt...

jag har ju 4 barn men varit gravid 5 ggr...och ändå kan jag tänka jag skulle vilja ha ett barn till i framtiden..men de vet jag däremot inte om mannen tycker..skratt..



tack att du ber för min farbror...jag tänker sååå mycke på de nu..får veta mer i morgon..



kram



Kommentera här: