sommar..sommar och sol...

Ja,för nu är de väl sommar va?!
Härligt väder är de allafall...

Idag var vi på barnsång...först var lillkillen ledsen som vanligt...men sen gick de bra..sköönt.
sen vägde vi Lea...hon väger 4.8 nu lilltjejen och är 4 veckor redan..vad fort de går!!!

Efter lite pannkakor med en kompis här...så gick vi till lekparken o har varit där hela eftermiddagen..
sen blev de kyrkans cafe där vi grillade korv...

NU ska jag sova...
i morgon är de öppna förskolan....


kraaaaaaam
1 Nilla:

skriven

Halloj vännen!!!
Har inte suttit här vid datorn på länge, och sitter jag här, så blir det bara kortisstunder.
Men kikar in hos dig och ser att ni har det bara bra :) härligt!!
Vad fina bilder, och du har så söta goa ungar. Föresten, bilden på din mamma och Lea, vad otroligt lik du är din mamma :)
Njut nu vidare av "lediga" dagar, själv ska jag ut på min morgonpromenix nu.
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!

2 E:

skriven

God morgon !
Är uppe lite extra tidigt idag, storkillen ska iväg med klassen o övernatta på en superfin naturplats idag tills imorgon så jag förbereder...Första året han åker utan att pappa följer med, försökte förra året men blev ledsen så fröken ringde sent på kvällen o Jonny fick åka dit o sova igen. Men nu har han "tränat övernattning" hos en kompis för ett tag sedan o det gick jättebra !!! Så nu håller vi tummarna (för hans egen skull, han vill ju så gärna åka själv) att han fixar det utan att längta hem ikväll...
Annars allt bra, jag har fått jobba hela veckan o igår blev ännu en fröken sjuk så jag jobbade tio timmar !!! Är sååå trött o lättirriterad när jag kommer hem, dels för att jag måste jobba i detta underbara väder istället för att vara hemma o njuta med de mina (visst låter jag som en riktigt bortskämd hemmafru nu :-) o dels för att det varit en JOBBIG vecka med många duster med barnen på dagiset...Egentligen kan jag på något sätt beundra föräldrar som jobbar heltid o sedan har småbarn själva, HUR SJUTTON ORKAR MAN ????? Med tanke på att jag själv är HELT utmattad efter bara tre jobbdagar kan jag inte förstå hur man orkar...
Oj, vad mycket prat om mig nu. Hoppas ni har det fint o njut av solen med dina barn :-)
Förlåt om jag frågade för privat i brevet, tänkte på det efteråt o skämdes lite...
Ha en UNDERBAR sommardag vännen min !
KRAAAAAMAR

3 sommartjejen:

skriven

Ja nu är det sommar! Det sa vi till H igår iallafall. =)
Får du mina mail? Är osäker på om jag skickar till rätt adress, har mailat 2st sista dagarna.
KRAAAAAAAAAAAAAAM och tusen tack för sist, det var sååååå mysigt och hon är såå gullig och söt lilla Lea.

4 Caroline:

skriven

Öppna förskolan är roligt, men nu har vi inte hunnit vara där på ett bra tag, man har ju alltid en massa annat för sig! Bara skrattar åt dem som tror man är ledig och lever värsta slappar livet när man är mamma ledig.. och då har jag bara en unge! Herregud va duktig du är! Sonens hosta har nu slutat om nätterna, bara för att jag skulle fråga hans läkare varför och vad man kunde göra åt det. Men jag är bara glad för det, skönt att slippa behöva ge honom något! Ha en fin dag!

5 Pernilla:

skriven

visst är det sommar!
Njuter av solen och värmen.
Här hemma firade vi 2 års kalas igår.
Elias Fyllde år.
Ha en bra dag!
Kramis

6 Maja:

skriven

Ja nu ärdet allt sommar. Ja vi har en åkgräsklippare fast den är trasig så jag klipper med vanlig motorgräsklippare dock intesjälvgående. Vi är ute hela dagarna och nu är jag precis hemkommen från öf sommaravslutning dte var mysigt. Nu ska M snart få mat sen bli det lite vila innan s ska hämtas sen lämna barnen till grannen och jag ska på intervjuv. Ha en bra dag kramisar

7 E:

skriven

Jag igen....
Fick gå hem tidigare från jobbet med feber igår :-(
Så nu sitter jag här "mitt i natten" med rinnande näsa, huvudvärk o svettas/fryser om vartannat.
Och så tänker jag förståss på min store kille o hoppas det gick bra för honom att somna igårkväll utan sin lilla mamma....Jonny fick åka med Sebastian själv o grilla på naturplatsen med storkillen igår, som blixt från klar himmel blev jag febrig o SJUK plötsligt under eftermiddagen på jobbet. Så jag var hemma själv med lillen igårkväll, o vi såg nyafilmen "Alvin o gänget"...det var vad jag orkade ungefär ! Vilken supermysig film !Med mening i liksom...har ni sett den ? Annars har jag varit sååå besviken på ett par av de senaste Disney-filmerna, "Schrek" gillar tydligen alla utom jag, o "Andra sidan häcken" tycker jag inte heller är sådär super. Mina stora favoriter är "Skönheten o odjuret" o "Lejonkungen".Visst är jag väl traditionell o gammalmodig i min filmsmak ;-)
Ha en superskön fredag o helg nu vännen o hoppas att ni alla får vara friska !
Själv kommer jag nog ligga o ta det så lugnt det bara går idag, o kanske sova igen lite av denna natt :-(
Kramar i stora lass...

8 Nhea:

skriven

Å vad jag är impad av din ork och företagsamhet!
Känns så uppiggande att gå in hit och läsa! & glutta på gulliga bilder -de är så fina dina barn!

Stor Kram

9 supermamma:

skriven

Vilka söta härliga ungar du har! Vad kul att göra lite dåna saker med sina barn! jag bara grejar i trädgården jag!

10 Maja:

skriven

Ja då är det fredagkväll och helgen har tagit sin början mysigt. Jag målar och målar så fort jag får tid och möjlighet en hel lånsida är klar och en halv gavel så framåt går det. I mårgon åker vi till Gbg och besöker Liseberg ska bli jätte kul men det ska ju bli super varmt hoppas alla Göteborgare åker till stranden risk för mycket folk antar jag men men det är det ju nästan alltid om man inteåker på en vardag vill säga. Hoppas du haft sköna dagar och så önskar jag dig och familjen en härlig helg kramar

11 E:

skriven

Åå, svintovännen, kom just ihåg att ni väl har besök denna helg ? Hoppas ni har trevligt tillsammans ! Själva ska vi grilla ikväll med ett par kompisar, men jag är fortfarande förkyld så det känns inte toppenkul, dock blir man ju glad av det underbara sommarvädret trots att näsanrinner o rinner...
Kramar till er !

12 Anneli:

skriven

Hej söta kusin! Åh, nu känns det som att det var längesen vi sågs! Hoppas ni alla mår bra i det underbara vädret! Här är det mest slappis, så skönt! Vi ska in till stan o mamma o fika lite snart, martin ska jobba i några timmar med. Sen ikväll blir det en lugn grillkväll, bara vi tre. Martin kom ju hem från Stockholm idag (han har varit där sen i tisdags) så det känns skönt att ha honom hemma igen. Kommande vecka har jag ganska fullt då jag måste plugga varje dag, hade så gärna setts nånting annars. Men det får bli snart ändå! Ta hand om er nu. Många kramar

13 svintoflickan:

skriven

E
Hur mår du nu vännen...
å du..jag är jätteglad för brevet o tyckte inte alls de var för personligt..jag känner me en gång jag kan skriva o läsa vad som helst från dej..ler.

jag gillar shrek faktiskt..hi,hi
men de gamla godingarna är inte heller fel...

nu gråter lea o killarna spelar tvspel så jag kanske får ta lilla tösen..än så länge kan hon ju inte vara med o
spela...:-)

ta hand om dej och hoppas du får vara frisk i fina vädret..

kram

14 svintofllickan:

skriven

maja.
hur har intervjun gått???
och hur har de varit i göteborg???
å på sommaren saknar jag lite havet faktsikt...
men annars är jag väldigt glad bo här nära min fina familj:-)
inte ofta jag hinner sitta här känner jag...men passar på när de blir små stunder över..blir väl så när de är så varmt ute också.
kram kram:-)

15 Maja:

skriven

ojojoj va tiden bara rusar iväg jag hinner inte med allt jag vill rätt vad det är så är klockan jätte sent och dags gå lägga sig, men nu blev det iaf en liten snabbis. Jo intervjun gick nog bra det kändes så iaf. Göteborg va jätte bra härligt och mysigt på alla sätt men otroligt mycket folk trodde kanske att folk skulle gå till stranden men ja det var väl sånna som vi som inte kunde byta dag antar jag. Vi var iaf kvar på Liseberg enda tills dom stängde sen var det bara sängen som väntade vi va så trötta vi startade ju resan kl 8.00 igång från kl 10 enda tills efter tolv på antten så det kändes i kroppen. GHur går det med lilla prinsessan i denna värmen? min M är en bad kruka han blir jätte ledesen om jag sätter honom i poolen spela ingen roll om det är lagom varmt vatten eller om jag sitter där oxå han bara gråter lite jobbigt vill ju att han ska tycka det är roligt. I morgon ska jag försöka med hans badbalja ute få se vad han säger om det. Nu är så gott som halva huset målat lite kvar på ena gavlen ja sen är ju allt det gröna runt fönster och knuta kvar förståss.

Tjejerna har varit här idag vi åt kycklingsallad och sen bakade jag en chokladcheesecake den var riktigt god men oroligt mäktig nästa gång jag baka den ska jag bara ta hälften fyllning tro det blir bättre. När sluta skolan hos er här är det skolavslutning nästa onsdag och studenaterna slutar på torsdag men hämtar betygen på måndag.

Nu ska jag upp till min man och gosa lite innan det är dags för sängen sköt om dej många kramar

16 E:

skriven

Hej igen !
Blir nästan lite orolig när du inte skriver på några dagar :-)
Jag mår bättre men är väldigt hes o har lite huvudvärk emellanåt (dat kan ju förståss bero på att jag är dålig på att ta solglasögon på i vårt underbara sommarväder....)
Så i helgen blev fullt upp trots lite feber/förkylningkänsla. På lördagen kom ett par kompisar här ifrån Dannike som har en pojk som är som Benjamin. Vi ville sååå gärna träffa dem, har inte blivit av sedan nyår nästan så vi körde på trots att jag kände mig aningen risig...så det blev supermysig helkväll, de kom 16.00 o vi grillade o umgicks tills 01.00 o det märktes inte vart tiden tagit vägen !!!!
Sedan blev det dock en jobbig natt, isäng vid 1.30, Benjamin skrek av värmen emellanåt o jag kunde inte somna om när jag vaknade vid 7.00 på söndagsmorgonen :-( Och vid 11 på söndagen var vi bjudna till en kompisfamilj med två barn i Göteborg (du vet väl hon som tänker som oss...) o det blev också toppenmysig dag trots att huvudvärk kom o gick för mig...
Det är andra helgen vi har så fullt upp, så jag hoppas att det blir lugnare framöver !
Idag åkte mellankillen på klassresa o övernattar tills imorgon...första resan han är på över natt o jag är förståss nervös för hur allt går, han ska dela tält med en kompis. En av lärarna som följde med har jag själv haft som lärare i mellanstadiet o när vi lämnade Sebastian imorse sa han "Jag har hört att du är en orolig mamma, Elizabeth" Jag vet inte riktigt hur han menade, men visst är det inte fel att oroa sig lite ibland, barnen är ju inte direkt vuxna än...
Nåja, vi andra tog en underbar dag hos mamma o pappa idag, Christoffer också efter skolan. Han badade med mamma i sjön o plötsligt kom en svan till bryggan som vi matade med bröd direkt från händerna !!!!!Kan inte minnas det har funnits svanar där i sjön innan :-)Så mysigt har vi haft här idag.
Hur går det för barnen dina i värmen ? Visst är sommaren helt UNDERBAR, men viosst blir man också lite extra trött när det kommer såhär hastigt efter regn o rusk o kallt....
Trivs Lea i värmen eller tycker hon det är jobbigt ? O killarna ???
Mina killar stortrivs när det är varmt, men vill svalka sig ofta i vatten o lillen sover faktiskt lite middag (!!!!) mitt på dagen, annars blir han över trött på eftermiddagarna o allt kommer i otakt.
Tänker så på er o hoppas vi kan träffas nån gång i sommar :-)
Stora bamsekramar från din brevis E

17 svintofllickan:

skriven

maja.

liseberg..å de lät helt underbart..åker ni mkt..

jag mår illa av allt så jag brukar mest gå runt o äta popcorn..ler.

lillkillen har varit jätterädd att ta av sig osv..men nu börjar jag få på honom shorts m.m...han vill inte bada i sjön..ännu..men i lilla lilla plastpoolen går bra.

lea sover ganska mcyke på dagarna..så då går de ju bra ställa vagnen i skuggan..får se hur de blir när hon blir vaken mer..

nu är hon vaken mest förmiddagar o kvällar.

12 juni slutar skolan här.

blir skönt.

nu ska vi hämta storkillen...får se vad de blir sen..lekpark eller tomten..

kramis

18 svintofllickan:

skriven

E

tråkigt med huvudvärken..du dricker väl mycke..hi,hi..

jag är ju så colatokig..svårt att hålla på fre,lör när man är såå sugen..hmmm.

vad konstig sagt..att inte förklara vad han menade med att han hört du är en orolig mamma..

men jag är som du ..de vet du...å de är inte fel att bry sig om sina barn o oroa sig..de är ju kärlek:-)

hur gick de med klassresan då:-)

värmen är härlig men nog är de svårt veta med kläder osv...

å särskilt lilla lea förstås..

nu ska jag hämta storkillen..

önskar så kunna sätta mej o skriva ett brev snart..får alltid så mycke tankar av dina brev.

kram kram:-)

Kommentera här: