hmm..hur ska jag klara mej..

utan dator...'
och utan att kunna blogga när jag vill..
och utan att läsa andras bloggar när jag vill..

idag när jag kom hem kunde jag ej få igång datorn...o inte mannen heller..

nu sitter jag me mannens jobbdator...
så får väl försöka låna den när de går på kvällarna..men de är inte samma sak...
behöver gå in o skriva lite ibland på dagarna..som en liten sekund egentid liksom...

tack för alla inlägg också..o jag lovar svara  men inte ikväll ...måste nog vänja mej vid detta tangenbord först...


har varit på barnsång idag..de gav mej så mkt...
och barnen me...
lillen har gått  o klappat hände o sjungit -klappa händerna när du är riktigt glad...hela kvällen...
hi,hi de låter så gulligt..han pratar rätt otydligt me..
sen så har han bakat kaka o så låssas vi äta...de gjorde vi också på barnsången...

fick mycke tankar idag efter att pratat med en vän....
de är så värdefullt att få känna igen sig..
känna att de är fler än jag som är eller tänker på ett visst sätt..
så värdefullt att känna de är fler med samma längtan m.m
och jag kände styrka då gick jag där i snön me en pulka i ena handen och vagn i den andra...
och då menar jag inte fysisk styrka...
och jag log o tänkte..
att jag ska minsann njuta av varje sekund av mitt liv!!!!
hi,hi sen vet jag att jag är en berg o dalbana...verkligen..
ena sekunden jätteglad över att tex mannen köpt cocacola till mej..
andra sekunden jättebesviken för att ...ja, tex datorn gått sönder !!!! eller att skorna inte står på skohyllan..skratt.

nej,vad jag svamlar...

men kära vänner....jag ska försöka skriva o läsa i den mån de går...o tack igen för allt ni har skrivit...o råd om mat m.m..de behöver jag o jag blir så glad för det !!!



kram
1 Maja:

skriven

Hej.



Jo klart det är jobbigt när dom inte vill äta, mina barn har varit matfriska allihopa. Det blir snart bättre ska du se det är ju en omställning att behöva inta annan mat än bröstmjölk äta med sked och allt.



Om jag bakar pepparkaksdeg själv knepig fråga, ibland gör jag det har provat rätt många recept under mina år men inte hittat nått som är jätte gott (jag är ingen pepparkakas fantast tycker bäst om kung oscars köpta) så i år har jag köpt färdig deg igen mest för barnens skull och för att det lukta jul när man bakar pepparkaor. Ja sen gör jag deg till mannen (oj då det måste jag ju göra nu annars går det inte baka i morgon) för han tycker inte den köpta glutenfria degen smakar nått.



Jag tycker det är bra du köper deg så barnen får baka och känna doften i huset fats det inte är dte roligaste du vet med bak man ska göra det enkelt för sig så det blir gjort istället för att krångla till det så man tröttna.



Ja och va gör jag hemma nu då jo M spydde natten mellan tisdag och onsdag han badade i sin egen spya i sin säng fick väcka mannen så han fick hjälpa kl var strax efter 02.00 så vid 03.20 snåret låg jag och M på madrass i hans rum han ville dricka hela tiden men spydde då hela tiden men efter en stund lyckades jag få honom glömma vatten så sen sov han till och från jämte mig jag låg på hel spänn. Sen igår åt han inte speciellt mycket men spydde inte heller men drack. Imorse drack han upp sin välling så förhoppningsvis äter han idag.



Ja så mitt lussebak blev dte inget av men tänkte försöka idag för vet du vad i natt sov m hela natten från halv 8 till 6 (fick välling av mannen) somnade om och sen väckte jag honom vid 07.15 så skönt. Så nu tänkte jag baka.



Mannen har ebjudigt sig att tvätta fönstren och sätta upp adventsstakar och stjärnor i helgen eftersom jag jobbar känns väldigt bra så dte tänkte jag inte ta ifrån honnom. Så imorgon ska jag nog ge mig ut och handla lite V behöver ett nytt stjärngosselinne och S vill va tomte å sen har jag hittat så tuffa skjortor på lindex svarta med silver trådsränder som jag tänkte dom stora kunde ha på julafton. Få se vad kroppen orkar när barnen kommer ska dom få baka pepparkor.



Usch va trist med datrorn då får vi va tåliga nu då å du får hitta på nått annat att hämta kraft (egentid) på underdagen. Nu ska jag ta mig en dusch tror jag jag tycker dte är tråkigt att duscha jag verkar vara den ända mem men så är dte.



Kram kram

2 Anki:

skriven

Kramar om, jag skulle bli galen utan dator, trodde inte jag skulle bli så beroende faktiskt. Jag som mobbade mannen i början när han satt timme in och timme ut på kvällarna. Dåvarande jobbets fel att jag blev så inkörd på data världen. Lider med dig faktiskt.

3 Therese:

skriven

Oj vad jobbigt när datorn inte fngerar, jag skulle verkligen inte klara mig utan, ett som är säkert:-) Hoppas mannen kommer på vad som är fel!

Låter bra, att du känner styrka... Passa på att nut den dagen. Käänner oxå så ibland, även om livet är som en berg-och dalbana:-)

Idag har jag lagt upp gardiner till fösntrena, var 100 år sen jag gjorde nåt sånt sist, brukar min kära mor göra. Men tänkte att hur svårt kan det vara? Gick rätt bra faktiskt, är rätt stolt över att det gick så pass bra...Kanske dags att önska sig en symaskin;-)

Ska nu betala räkningarna och sen kommer väl min kära man hem som har födelsedag idag, blir allt lite tårta ikväll bara för familjen!!

Kram kram

4 Nilla:

skriven

Vet du lilla goaste svintoflickan, någon om du, är den jag kan önska att jag hade lika mysiga vardagar som, det är dig jag mer än ofta vill byta med, att få ha dessa mysiga mornar med barnen, dricka choklad, göra en snögubbe, eller äta pizza med hela familjen, eller få min gubbe att komma hem med en coca cola :)

Det jag vill säga är, att ibland måste man höra andra, att man kanske inte har det sååå jäklans jobbigt, även om man såklart måste få klaga, gnälla och bara vilja skjuta ut sig ibland :)

Jag tänker även jag, att jag ibland inte vet om jag tycker det är värt allt slit fram och tillbaks. Jobba, städa, laga mat, tvätta, hitta på något kul med familjen, vara glad och go sambo, stå vid jobbet och ta emot barnen och föräldrar med samma glada min osv osv....

MEN, det är värt det :)



DU ger mig så mycket med allt du skriver, såå mycket glädje, och så mycket av dina innersta tankar som sen ger mig energi att gå vidare.

Tur att vi alla har varann, för tillsammans så orkar vi med vardag och allt som inte är semester, sol, sommar och grillkvällar, kvällsdopp och te/kaffe en sen varm sommarnatt.

Jag är glad att jag har dig.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!

5 Tommy:

skriven

Gud vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg...Jag blir varm inombords och känner att småsakerna är dom viktigaste sakerna här i livet...

6 maja:

skriven

God kväll!



sitter i soffan med mannens dator åkte på magsjukan här i torsdags natt så mannen fick va hemma i går. inte kul mådde illa hela natten men kunde inte spy sen på förmiddagen så kom det lite morot som jag ätit gör så ont att spy när man inget har i magen. janog om det jag sov typ hela fredagen. å jag som skulle handla till barnen ja det fick bli en lite till mannen han skrev vad jag sa och sen när m sov så åkte han och fixade allt så bra glad jag har han han är så mån om mig hela tiden. idag tvättade ahan alla fönstrena å dte blev jätte bra så nu vet jag att han kan det hihihi. nu är advent uppsatt i våra fönstren å jag mår bättre sak dock va hemma i morgon oxå mina jobba kompisar vill inte bli sjuka nu när vi på måndag åker till danmark.



jag hoppas allt är bra med er och att dte ordnar sig med datorn kanske mannen har nått gammalt på jobbet? var dte ny dator ni hade? önskar er en mysig advent kramisar

7 Anki:

skriven

Jag ändrar mig, hur ska jag klara mig utan dina blogg inlägg, redan abstinens efter dig.

Kram

8 svintoflickan:

skriven

maja.

hej hej vännen.

hur mår ni..är magsjukan över.

hoppas de.

å tvätta fönster..de borde vi också göra..de brukar manenn göra ...eller brukar de har väl bara hänt en gång sen vi flyttade hit men ja ghar inte gjort de nångång.ler.

jo.nog är de hemskt att spy...lider verkligen med er..usch..ska magsjukorna börja redan..

minns förra vintern..usch vad föra vintern var jobbig med det.

just de danmark var på måndag.jag blandar visst ihop de ibland.

vår dator är nog inte så gammal..hmm...men tror den blri klar till måndag...ska bli skönt.

nu lånar jag mannens jobbdator..

du...ja gtycker inte heller om att duscha..de bara tar massa tid..mer så att man måste ju.ler.

nu dricker jag te här o ser film me manenn..eller sitter ju här ju men ändå.ler.

ha en fin fin advetn ni me..väntan...på den stora dagen...

ska ni på någon gudsjänst.

tror ej vi ska för mamma fyller.

stooor kram

Kommentera här: