Kan inte låta bli

nej helt kan jag inte låta bli att skriva...lånar nu mannens jobbdator o skriver lite..
men kan ju tyvärr ej gå in till er me lösenord eftersom  jag har allt sånt på den andra datorn...
men måndag kanske den är klar..hoppas.
längtar ju efter att kika in lite i era liv...

i går var en skön slapparfredagkväll framför idol...barnen dansade o sjöng framför tvn dom me.

idag kom systeryster från london hem o hennes pojkvän me.
såå mysigt träffa dom.
dom är hemma nu ngr dgr så då kommer vi passa på träffas mkt.

var även en liten julmarknad i vår lilla by ..mamma sålde bland annat av sina tofflor.vantar.mössor m.m..
kommer ha in bilder sen när datorn funkar igen.

nu har jag precis druckit te..glöggte som jag fick av min vän Linah.
häromdagen fick jag jättefina lösnaglar o någon slags popcornkrydda av henne...
hon övveraskar mej ofta me gulliga presenter...så nu sitter jag o funderar när jag ska våga prova lösnaglarna..ler..
nyår kanske...

Lilla prinssessan har förresten ätit små pannkaksbitar häromdagen...allafall lite framsteg..även om de känns konstigt hon ej vill ha purer,gröt m.m.

i morgon fyller min älskade mamma år...grattis mamma !
då ska vi äta tacos o mysa ihop.

nu vaknar lilltjejen o vill ha mjölk....

men skriver mer en annandag...

stooooor kram !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 E:

skriven

Hej !

Det var jag som skrev det där första inlägget utan avsändare (såg jag nu) häromdagen...Mycket riktigt hade jag feber o fick stanna hemma de dagar jag skulle jobbat i veckan. Lillen också snorig, hostig o febrig:-(

Jag som sa häromdagen att "Oj, vad vi varit friska läääänge nu !!!" Så ska man väl aldrig säga....

Jonny jobbar hela denna helg så igår julpysslade jag med killarna, alla gjorde varsinn stor trätomte (vi hade hämtat trädbitar o "lösskägg" från träden uppe i skogen. Så mysigt, med lite julmusik i bakgrunden....jag älskar december o väntan på julen. Allt pyntat o klart här, allt utom granen. Så gör vi varje år, o jag älskar att gå runt bland jultomtarna i hela decmber:-)))

Sedan gick vi ned till pappa under dagen o åt pannkakor (mamma jobbar också hela denna helgen....)Det var mysigt, trots det gråa vädret ! För vi tände ljus o bara myste....enda felet var att stora killlarna hade en dålig dag mot varandra igår. En retas, en skvallrar, en fuskar på datorn o en skvallrar..........pust ! Och på kvällen somnade lillen inte innan 22.30 trots att han fortfarande var krasslig o hade varit uppe sen 7.00 på morgonen utan middagsvila !!!!!!!!!!Och nu är han pigg o utvilad igen, o klockan är knappt morgon, gäsp.....

Ha en skön söndag !

KRAM

2 Anki:

skriven

Ha en skön 1:a advent, här firar vi 9-årsdag i stället för i morgon som är den rätta dagen. Firade med en rosa fotbollstårta i morse. Hi hi, skit ungen min.

Kram till dig!

3 Anonym:

skriven

E.

hi,hi trodde de va du men va inte helt säker.

vad segt vara så förkylda..men så roligt att pyssla.vilken fantasi ni har.kul.

jodu dom där retdagarna känner man igen...mest är de storebror som retas här.

nu ska vi tända första ljuset o äta frukost...hi,hi ni äter väl snart lunch.

kramkram vännen

4 svintoflickan:

skriven

hi,hi nu var de jag som ej hade mitt namn...

skriver längre en ananngång..de väntar vid frukosten de andra..ler.

kram

5 E:

skriven

Tänk att du känner mig så väl:-) Vi åt lunch redan 11.30 idag, frukosten blev ju 7.30 o sen gick vi till mina föräldrar (idag igen) o åt lunch då eftersom killarna hunnit bli hungriga när de strävat med stora pinnar mm under de 2,5 km till mamma o pappa... Det är väl det enda som skiljer oss två så åt, detta med morgonrutiner ;-)

Kramar till er alla.

6 Vickie:

skriven

Vad bra att hon börjat äta något. Hon kanske inte gillar konsistensen på gröt och pureer och sånt. Du kan inte prova att ge henne lite vanlig mat fast i små små bitar liksom. Våra har inte gillat puread mat särskilt mycket. Gör man små bitar brukar de klara det. Nu ska vi lägga Hannes,de andra sover redan, blev ingen middagssömn för någon idag. Sen blir det glögg och pepparkakor efter jättebaket idag. Tycker om dig. Hoppas du får en skön vecka. Hinner vi ses till helgen? en promenad på lördag kanske.. kramis

7 tiindra:

skriven

Jag vill önska dig en forsatt trevlig första advent...Nu ska jag gå och lägga mig för jag ska börja jobba kl 06.30 imorrn...

Kommentera här: