En måndag som inte känns som en måndag..

Mannen var pappaledig idag för att jag fått tid till sjukgymnast och massage idag..
så vi var i stan.
så åt vi mat med min mormor också på en ganska enkel men ändå helt ok restaurang.
mormor var så tacksam o då beställde hon ändå bara en hamburgertallrik o vatten..ler.

sen åkte vi till öb o kollade lite o köpa typ lite små grejjer som man ändå ångrade sen..skratt..

så väl hemma satt vi o slappade lite och jag tonade mitt hår lite rödbrunt...de har inte torkat än..får väl se vad jag tycker om de sen när de torkat.

sen kom några vänner..en man med hans son ..och vi drack te o smörgås.
var mysigt att bara sitta o prata o dricka te..
sånt gillar jag..skratt..

å nu är de dags att få alla barn att sova...å så småningom jag själv med...

kommer nog kännas som en måndag i morgon istället eftersom de inte kännts som de idag...

kram

1 Anonym:

skriven

Du är också här just nu....kul:-)

Du kan gå in redan nu på www.bt.se och så står det nästan allra först där. Hel sjuk händelse, egentligen. Hur stor är egentligen risken att man sätter gaddarna i en skruv när man äter skorpor ????

ha en fortsatt skön kväll, o hoppas håret blir fint:-) Jonny åkte just iväg på nattjobb, o nu ska jag krypa till kojs, jag med....

Kram min vän !

2 svintoflickan:

skriven

hi,hi nu såg jag lilla skruven..men alltså du borde ju få årsförbrukning på skorpor eller nåt..

å hur lagas tanden då..

stackare..å så är du sjuk också.

å va jobbigt när mannen jobbar natt va..

jag gillar då inte att sova själv.

natti natti vännen..

nu ska nog jag sova..snart allafall:-)

kramis

3 Sara:

skriven

Härligt med dagar kryddade med vardagslyx! Hade en sån kväll idag. Var först och sjöng lite med min kör på ett möte och sedan firade jag en kompis på en grekisk restaurang, riktigt gott på flera sätt!



Ha det fint!

Kram

4 Pernilla:

skriven

hej!

ja du har så rätt i allt du skriver.

hon jag går och pratar med säger samma sak att det kommer att vara tuffare ett tag nu innan det blir bättre.

jag försöker se nåt bra med varje dag och verkligen ta det bra till mig.

det är det som får mig att hålla mig uppe.

det och barnen är mina ljusglimtar nu.

Ja och självklart THomas och alla andra som finns i min närhet som stöd just nu.

Tack för att du finns här och stöttar mig.

Kram på dig

5 Sommartjejen:

skriven

Vilken tur att du hoppade över måndagen! =)

Då blir veckan kortare.

KRAMIS och tusen tack för presenten!!

6 Närketösen:

skriven

Skönt att slippa en vanlig måndag, min var faktiskt väldigt bra ändå.. För att vara måndag vill säga.. Ska ta reda på tvätt nu innan jag ska hämta mellantjejen på dagis.. Sen ruscha iväg... Skönt när veckan är slut (känner så på en tisdag, sorgligt...)

Kram

7 Anneli:

skriven

Hej! Åh, sitta o prata o dricka te är mysfaktor på hög nivå! Jag sitter hos mamma nu och har vart i skolan på förmiddagen. Nu ska jag kila ner på stan för att fixa så de sätter på elen till vår lägenhet,för om allt går som vi vill, dvs. att lägenheten går igenom besiktningen nu kl.13 så får vi våra nycklar då och flyttar ikväll!! Känns såå skönt! Lite stressfyllt också, men det ska nog gå bra :) Vi får höras! Ta hand om er :) Kramar

8 Maja:

skriven

Hej!!



Va härligt att slippa måndagen!! Min måndag var inte speciellt rolig. Det började med att jag var trött M hade varit vaken mellan 01-03 och sen somnar man ju inte om så där fort själv precis. Ja iaf så gick jaghär hemma och plockade byggde med kaplastavar med M men jag han inte bygga så mycket innan han skulle riva mitt lilla bus.Sen ringde jag mamma skulle fråga en ak och då berättade hon att min kusin hade gått bort på södags morgon helt oväntat 48 år gammal minsat barnet är 11. Det är fortfarande ingen som vet vad som hänt familjen väntar på svar från obduktionen. Den här kusinen är inte någon jag direkt umgåts med men vi bodde grannar fast han flyttade ganska tidigt hemmifrån men han har ju alltid funnits med en helt fantastisk människa som alltid tänkte på andra före sig själv. Han körde skolbussen jag åkte med ett tag oxå jobbigt är det. Man tänker på alla som stod honom nära barn och fru och hans lilla mamma henne känner jag väl min underbara goa faster. ja sen när barnen kom hem s¨hjälpte jag dom med läxorna S går rätt bra det är värre med V men efter en stund åkte jag och handlade pappa lovade hämta maten så jag var tvungen att vara klar före 16 för sen kunde han inte åka ifrån jobbet. Det är jobbigt att stress handla dessutom ville S också med och han pratar hela tiden "ler" det är ju mysigt i vanliga fall men just då var dte jobbigt så mycket tankar och sen se till att man får hem det man behöver jag hade gjort en lista men ändå.



Sen när mannen kom vid 17 så åkte han och dom stora till skyttet och jag blev kvar med en något litet gnälligt barn så vi gick till hans rum och läste och lekte tills det var dgas för kvällsmaten.



När vi hade ätit gick jag, mannen och M en kort promenad vi behövde båda rensa våra huvud och prata lite ostört. När barnen gått och laggt sig blev det te och spel med mannen så härligt, så tacksam för allt jag har hur överlever man eg om man skulle förlora nån i sin familj usch... vill inte tänka på det bättre försöka ta till vara på stunden som ges.



Så namnet hänger på håret hihi inte är väl ditt hår så risigt möjligtvis tjockt jag tycker du har fint hår. Nu ska jag strax åka till jobbet jag ska börja med ett städpass på två timmar inte allt för skoj men så är det väl medjobb antar jag, kvällen är roligare dels har vi lite å göra så jag och min underbar arbetskamrat kan gå tillsammans och så har man tid att stanna lite hos dom gamla. Sen är resten av veckan lite jobbig med hela dagar mend et brujar ju gå fort så. På fredag ska jag och V klippa oss sen kanske vi åkre till svärisarna vi har inte betsämt.



Här hemma har dte regnat ända tills nu ser nästan ut som solen tänke visa sig det är väl för att jag skickade hem mannen så vi kunde köpa ett regnställ till mig nu på lunchen så där gick några hundralappar men jag slipper ju bli blöt iaf.



Ja nu har jag babblat på, jag hoppas du får en bra dag och att uppförsbacken snart går nerför ha det bra kramar

9 supermamma:

skriven

Vad mycket du hinner med på en dag! Det verkar alltid så när du skriver vad som hänt på dagen:)

Hoppas du blev nöjd med håret!

10 svintoflickan:

skriven

maja.

neeeeej vad fruktansvärt..

hur och när o varför...

din kusin alltså..jag förstår inte..vaddå bara dog han.

usch...

jag tycker faktiskt att ni varit med om lite för mycke nu...mycke jobbigheter i er närhet...

vännen...lider med er.

å man ösnkar att världen inte vore sån...

de bygger upp rädsla o oro när man får höra sånna saker..

tänker o ber för er o de närmaste!





skriver inte så mkt mer nu för klockan är sen o de känns som allt känns så fjuttigt just nu..när ngt sådan hänt.



men stor styrkekram till dej vännen !!!!!



kramkramkram o hoppas de gick bra på jobbet.

Kommentera här: