Trots

 oj,oj vad killarna har bråkat idag...
dom säger emot
hoppar o slåss
lyssnar inte osv....
man blir så trött o frustrerad
å till slut blir man inte alls så pedagogisk som man tänkt man skulle vara..
mellankillen har varit värst....de biter liksom inte ens att man förklarar att man blir ledsen...

7 åringen tror han kan bestämma allt
5 åringeb härmas och säger att jag är en dumming (för att han inte får se film hela dagen eller liknande)
2 åringen har börjat knuffa mindre barn

vad är trots egentligen och hur länge varar de..skratt..
tycker verkligen de går upp och ner..
men just idag vet jag inte vad de har varit med dom
eller mej..
kanske tycker dom att de är jag som är i en trotsperiod...

nåja
,trots
trotset..

jag älskar dom.

1 Pernilla:

skriven

åh trots är inte kul

Linus är inne i nån preiod nu och då hakar lillebror på och tro att man ska skrika och bråka.

Man kan ju få grå hår för mindre, ;-)

hoppas ni haft en bra helg.

kram

2 Pernilla:

skriven

förstår vad du menar, man vill inte att andra har som en annan med trots och allt, men skönt att höra att fler är i liknande sits.



Ja det har var en bra helg.

Jag har haft ont i magen men känt mig pigg och mått bra psykiskt i alla fall.

Inte så mycket tårar denna helg.

Och det känns skönt!

Hoppas du får en god natts sömn och en bra morgon dag,

Kramar till dig från mig.

3 Maria:

skriven

Trots är inte kul, men man älskar dom som sagt ändå. Danne undrade om det var meningen att all tid skulle gå åt till att vara osams med lillkillen, dom har ju varit hemma utan mig eftersom jag har jobbat i helgen. Han var trött så jag tog med mig junior till mor en sväng så pappa fick vila öronen en stund. Oskar har mer humör än vad dom andra grabbarna har haft, Sara hade och har fortfarande humör. Har varit i Vingåker idag och köpt lite kläder till Jonas, hittade lite så jag känner mig nöjd. Borde väl gå och lägga mig men är ju inte trött, värre är det väl imorgonbitti. >God natt vännen!

4 Anneli:

skriven

Hej vännen, nej tyvärr kom vi inte igår då mamma inte hade fått tag på tord. Vi var även tvugna att åka till västerås igen och biltema för vi hade köpt fel sak till bilen som ska lagas, men så när vi kom dit var den saken slut! Så i slutet av denna vecka åker vi dit igen.. lite mysigt men lite långt också att sitta o åka. Åh, trotskillar du har! Filippa är också trotsig emellanåt, man blir lite rädd när man tänker "om hon är såhär nu och jag inte klarar av att vara konsekvent, hur blir det då om några år?" Men det kommer kanske alltid att vara sådär, går i vågor. Men såklart älskar man dom mest av allt ändå! Nu är jag hos mamma och ska plugga lite, Filippa är på dagis, fortfarande lite inskolning och hon ska sova där ifag för första gången. Jaa, vi vill flytta nu och hoppas att hon ringer mej idag och säjer at det är fritt fram! Egentligen är den ju uppsagd till 1 november, men eftersom hon flyttade ut redan 1 september så skulle vi få ta den tidigare.. men man blir ju lite rädd nu att vi ska få vänta ett bra tag till! Usch usch!! ta hand om dej nu, och kanske vi kan ses på fredag om vi inte är mitt uppe i flytten? Kraamar

5 E:

skriven

Har mailat dig....

Kram !

6 svintoflickan:

skriven

maria.hej hej.

var de factory du köpte kläder..fanns de mkt..

hi,hi kunde itne låta bli att le åt dannes kommentar..

här är de mest storkillen o mannen som bråkar..men humör har de visst allihopa..kära nån...ska ingen bli lugn.ler.

har varit en heldag på stan..

nu ska jag ta på mej pyamas..

kramkram

7 svintoflickan:

skriven

E.

tack vännen:-)

vad heter tidningen jag ska titta i i morgon då..om de finns på internet.ler.

kramkram vännen

8 Sommartjejen:

skriven

Usch trots eller tonårsuppror, allt är enormt jobbigt och frustrerande eftersom man inte gör annat än säger nej eller blir arg och så känns hela dagen jättetung.

Det är väl bara att finna sig i att vissa dagar är så här jobbiga med barnen, och nästa dag kan vara helt underbar. Vi får njuta av de underbara dagarna och minnas dem när det ryker som värst ur öronen på de småbusfröna!!=)

Tror också att du får det 3dubbelt värre, för när den ena börjar så hakar genast de andra 2 på.

Kanske vore bättre att separera dem i ett sånt läge, skicka ut den ena så den får springa av sig lite energi och låta den andra vara kvar inne och sen byta plats på dem??

kramis

Kommentera här: