Tillbackablickar och Gott nytt år!!!

Har suttit o bläddrat i min blogg...minns tillbaka o ler åt foton...oj,så barnen växer...
och så fort tiden går...

vad har man eg gjort detta år..år 2009....

När jag bara försöker tänka tillbaka känns de som jag knappt minns..som om allt är en enda röra av trötthet o tankar...
men går jag lite djupare  så har året givetvis varit fyllt av både gemeskap kärlek o resor både geografiskt o på andra sätt.....
Var i London bla...å de var ju riktigt mysigt!!
och varje framsteg med barnen...mellankillen som börjat förskoleklass....
å alla andra små steg i livet...har varit värdefullt...

men har varit ett ganska intensivt år.....tyvärr har mkt fina minnen överskuggats av att jag inte mått riktigt bra...
inte kännt mej pigg..
prövat olika medeciner..
bad och andra saker....å de har varit mkt sömnlösa nätter o mkt tankar som sagt...
så på sätt o vis har de varit ett jobbigt år...
samtidigt som de har gett så mkt kärlek o så mkt bra saker också...
BARNEN är krävande ibland men en så otrolig GLÄDJEKÄLLA!!!!!
å känns som min man o jag kommit varandra närmre den sista tiden..

sen har ju samtalen jag gått på under året givit mej mkt o fått mej att lära känna mej själv på ett annat sätt...
på både gott och ont:-)

Jag vet inte alls vad jag har för förväntningar på 2010...

jag önskar att alla i min närhet ska få vara lyckliga och må bra...
Att önskningar hos min familj ska få slå in...att mammis inte ska jobba så mkt som hon gör...o att mina systrar får sina drömmar uppfyllda..
å såklart även lycka för min pappa o hans fru
och min bror och hans fru...de gifter sig ju ikväll...(hurra va kul de ska bli..jag ska dansa som en galning...)
(å jag ska ta bilder så ni får se oss i 70 tals kläder..ler)

och för mej själv..och min familj....

att jag på nåt vis ska kunna vara hemma längre me barnen ..att de ska ordna sig ekonomiskt...
och så borde jag väl ta itu me vikten me:-)
men mest av allt vill jag bara att jag ska kunna leva i NUET och NJUTA av LIVET här och nu...å inte oroa mej för massa skit...
Å att jag ska få mer styrka o kraft....


Å er kära underbara bloggläsare...om ni förstår vad era kommentarer o stöd betytt och betyder för mej..
ni får mej att le även de sura dagarna...
TACK för detta året !!!
och jag önskar er alla lycka och ett GOTT NYTT ÅR!!!!!

Massor av kramar från Svintoflickan...
å hoppas vi följs åt även nästa år...2010....



1 E:

skriven

Gott nytt år min alldeles underbara vän !!!!! Hoppas det negativa förvinner nu o att allt positivt får ta överhand:-)

Skrev här häromdagen, men du kanske missade det....

Kraaaaaaam o ett nyårslköfte här ikväll får bli att ses nån gång även nästa år !!!

2 Annika:

skriven

God fortsättning på 2010 min vän. Hoppas du fick dansa massor igår kväll.



Vi var hos ett par vänner och åt massa god mat, lekte lekar, sjöng sing star, tittade på fyrverkerier. Tilda kunde inte somna borta så vi åkte hem vid halv två, då hade hon vart vaken i 12 timmar, lillskruttan. Killarna höll igång och var pigga, ville nog inte åka hem så tidigt.



Nu sitter tilda o jag vid datorn och de andra sover.



Jag njuter av min ledighet, såå härligt att va hemma hela familjen. Fast vi gör inget nyttigt som vi tänkt utan det blir mest shopping och tvspelande. Snön finns ju inte här, bara is i backen. Fast killarna är ju ute o leker på isen.



Kram kram

3 svintoflickan:

skriven

Gott nytt år du me vännen.

klart vi måste ses i år.

ja vi får hoppas vi inte mår dåligt nån av oss.

tänker ofta på dej.

hur firade ni nyår och hur har ni haft de i dag..första dagen på nya året.

kramkram

4 svintoflickan:

skriven

Annika

detsamma vännen1

tänk va fort de går.

förstår de är skönt va ledig.

när börjar du igen.

mannen är me ledig men börjar måndag igen o känns inte som man hunnit vila liksom.

nu ska jag snart sova men vi måste prata snart.va längesen.

kraaaaaaaaaaaaaaam

5 Pernilla:

skriven

känner igen mig så väl i det du skriver för jag har ju oxå mått dåligt under detta år.

har ju börjat mina samtal med min kurator och det ger otroligt mycket. ska gå på 2 besök till innan vi ska ta en paus på nån månad för att sen ses igen.

det har vart tufft och nyttigt och många tårar fälls under dessa träffar.

äter just nu mediciner som hjälper mig att få sova och ska fortsätta äta dessa tills jag har styrkan att sluta med dem.

Hoppas detta är året vi båda får må bra och kans sluta oroa oss allt för mycket.

vilken söt filmsnutt på din dansade dotter.

ha det bra!

kramar.

Kommentera här: