inte nu

utan i morgon sk a jag skriva lite mer..

för nu ska jag sova...

har varit i stan..
träffat "pratgubben"
ätit på mc...

handlat pokemonkort:-)
handlat hårspännen till lillgumman på lindex
(fast hon nästan inte hr något hår)
fikat hos mamma...
(mamma klippte av mellankillen allt långa hår..de ni..han ville bör väl tilläggas)
moppade golvet ....
syster yster varit på te

och sen slappat vid tvn...



barnen mår bättre !!!! YEEES!!!!! bara envis hosta å de kan man ta!


mannen dammsög igår...mer värt än rosor för mej !

Efter regn kommer solsken
och så känns de faktiskt!

TACK också för alla fina kommentarer om mitt blogginlägg...jag blev alldelles rörd o glad av alla fina svar!
inte nu
MEN i morgon ska jag svara på dem !!!!!!!



1 Anki:

skriven

Hej gumman

Det var det mitt mail skulle handla om, PÅ (kallar den det)och dödsångesten. Jag har också fått en tid nu och jag hoppas den ska hjälpa mig ordentligt, bara det att jag fick en tid hjälpte på något konstigt sätt. JAg förstår att du inte vill prata om det, har inte jag heller velat göra. Jag glömmer aldrig när det kom första gången, jag låg i bandkaret och var gravid med döttra, det är snart 10 år sen det hände.

Jag tycker det är obehagligt till tusen när det kommer, klumpen i halsen, hjärtrusningarna, domningarna, illamåendet, svimningskänslan, ja allt och när man minst anar det. Har fått det ett par gånger när jag kör bil, läskigt.

Jag gjorde det här för att jag inte vill ha ett spektakel när det är dags, för att underlätta för mannen och mamma, för min egen skull helt enkelt. Det är ingen som säger att man måste göra det, men inför alla begravningar man ställs för och de blir fler och fler ju äldre man blir så har min omgivning ställts för frågan hur vill de ha det? Därför känns det viktigt för mig att göra det.

Äh, jag gör det kanske bara värre för dig. Nu vet du i alla fall vad jag ville förut när jag slutade blogga.



Kram

2 Vickie:

skriven

Vad skönt för er att de är piggar, måste vara guld värt! Sitter här uppe själv med barnen. Jonny är iväg med sin pappa för att kolla på en flakmoppe som svärfar vill köpa. Så vi blev själva. Skulle haft städdag idag men det får vänta tills imorgon, får stå ut. Just nu ska vi vara plocka leksaker och sen plocka fram vattenfärg och måla lite med.

Tycker om dig!

Kram

3 Sandra:

skriven

Hej!



Vad bra att du har en pratgubbe. Min lillasyster får inte det trots att hon mått dåligt i flera år. De tycker inte att hon behöver det. Tror att hon mörkar när hon varit hos doktorn. Får bara medicin men ingen att prata med. Tycker det är dåligt.

Då blir det ju aldrig bättre.



Här har vi sportlov just nu. Har varit på smester i värmen . kom hem i torsdags och kämpar fortfarande med tidsomställningen. Hoppas det löst sig till måndag när skolan börjar igen. Idag tvingade vi upp barnen kl 9 för att få lite vändning på dygnet.



Vet hur det är när barnen bara är sjuka. Det är så tråkigt att bli isolerad. Sk om de andra är friska och hade behövt stimulans som mamma inte riktigt kan ge när man sovit dåligt själv. B har sedan tredje veckan i januari haft två öroninflammationer och en halsfluss. Han fick sista öi på semestern tre dagar efter avslutat 10- dagars penicillinkur. Känns hopplöst. Som tur är ska maken ta hnm till doktorn på sjukhuset på onsdag till öron- näsa- hals. Får se om han får rör.



Idag ska jag försöka tvätta efter semestern och få lite ordning här. Vi har varit lite zombier här ett par dagar så det har förfallit. Sedan vill jag titta på skidorna också. Får väl titta samtidigt som jag plockar.



På onsdag ska jag föresten göra UL. Det blir spännande trots att man gjort det flera ggr förr. Men det är ju ett annat barn nu.



Kram Sandra

4 svintoflickan:

skriven

vickie..

¨å du är så pysslig o duktig!!!

önskar ajg var lite mer sån.

men åå en flakmoppe...hi,hi...

minns du hur bra jag är på att skjutsa..ler.

ha en fin helg gumman.

vi städade igår..mannen tog toaletterna idag..

kramkram

5 Angelica:

skriven

Heej :) hihi åh tack så mkt!! jaa jag ska säga de till Annie att vi måste ta ett gruppfoto :D .. händer hos er i helgen då? kram

6 Sommartjejen:

skriven

vad skönt att ni mår bättre gumman!!

Äntligen!

Nu bestämmer vi oss för att vara friska länge tycker jag. =)

KRAMIS

7 Vickie:

skriven

Så vidare pysslig vet jag inte, alla älskar att måla vattenfärg t ex så det är praktiskt för då sitter de ju still ett bra ta. Vi var ner på stan en vända också lekte i lekparken och köpte lördagsgodis.

Jonny kom hem vid halv fyra så då åkte vi alla till svärfar så barnen fick provåka på flaket.

De tyckte det var jättekul. Jonny var bättre på att skjutsa än du hihi, alla barnen satt kvar.

Visst är det skönt när man fått städa bort det värsta, känns liksom fräscht på nåt vis. Det ska jag njuta av i morgon. Nu ska jag vänta på att barnen somnar och sen äta chips och godis i soffan.

Hoppas ni får en skön söndag! Å att det fortsätter gå åt rätt håll med sjukdomarna.

Kramisar

8 svintoflickan:

skriven

sandra

men vad knäppt..varför får hon ingen att prata me..psykvården ärlite knäpp har man märkt ibland..tyvärr..men är väl så...personalbrist o pengabrist överallt kanske..



har ni varit utomlands eller vart har ni varit?

härligt!



jobbigt me öronen..usch..stackars som man måste få i massa medecin också.



ååå ul på onsdag redan..vad spännande !! får ni veta mer exakt datum..kul..

ska ni tjuvkolla också eller..:-)





nu ser vi melodifestivalen...o dricker cola..o äter lördagsgott..



kan du inte skicka lite bilder igen..vore kul...



kramkram

9 svintoflickan:

skriven

vickie.

vi har me varit ute lite o lekt..

å så nu är de lördagsgodis..

o cola o te:-)

så jonny var bättre o skjutsa än mej..de var de värsta...

hi,hi.

kram nu gumman!!

Kommentera här: