livet likt en tågresa....


Mötte en vän i affären idag,
fick mej gladare
och fick mej att tänka..
och känna tacksamhet...
bara genom att se henne kände jag
tacksamhet!!

mina låga dagar o ilska beror ofta på att jag oroar mej över saker
eller stressar upp mej över småsaker..
och nu de senaste dagarna för att mina tankar går till en person som förlorat sin sambo plötsligt...
och så tänker jag på alla andra som förlorat någon...sina barn..sina syskon..sina föräldrar ...sina vänner..

och blandat me sorg för dem
kommer rädsla över livets skörhet

men samtidigt...

liver är en resa...vi åker med tåget o får se allt runt omkring...vi hoppar av vid några stationer ibland och utforskar och upptäcker...vid vissa stationer stannar vid längre...och en del struntar vi i att besöka...
en del måste vi stanna i en stund fast vi eg inte vill...

en del kommer fram fortare till slutstationen...de vackraste av alla ställen....
de blir tomt för oss andra när de fattas en plats bredvid oss..
de kommer nya som stiger på..och som ger oss glädje!
men vi kommer aldrig glömma de som redan kommit fram...

En dag kommer vi alla vara tillsammans där på slutstationen...
under tiden får vi njuta av nuet och vår resa som ibland kan verka som en hisnande berg o dalbana.....

kram till alla i tankar o sorg
kram till alla i glädje
1 Anonym:

skriven

Världens goaste kkramar till dig min underbara vän !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 vickie:

skriven

Vilka vackra tankar!! Du har så rätt så.

Har också känt stor tacksamhet sista dagarna för mina barn, för jonny och för vänner och familj.

Ska ner till mina änglar nu och mysa en stund framför tvn. En trött storkille har slocknat och sover redan... hihi

Tycker om dig!

3 Sara:

skriven

Vilka fina tankar om livet.



Det dar med ilska ar markligt, har intresserat mig lite for mindfullness det senaste och ibland hjalper det for mig att gora som du, att liksom konstatera att man ar arg och sen gar man liksom vidare. Det ar ju ocksa en kansla som man har ratt att kanna aven om man skulle foredra andra...



Manga kramar till er alla!

4 Therese:

skriven

Vilka fina tankar!!

Kramiz på dig!!

5 Tumbavännen:

skriven

Du är så fin!

6 Annika:

skriven

Så fint du skriver min vän.



Just nu sitter jag uppe med Tilda, hon tyckte att natten var slut. Inte för att jag är tacksam för det direkt men hon e ju såååå söt när hon står i sin säng och tittat på mig å säger mammma mmmma mmaaammmaaa. Å blir såå lycklig när jag väl orkar resa mig och fråga om hon vill komma till mig. Så just nu e väl tacksamheten att hon finns hos oss och är så charmig trots att det fortfarande e natt.



Igår kom mina föräldrar hit på en fika. De köpte med sig jättegott från bageri på frölunda torg; tacksam för att jag slapp baka och för att de kom å hälsade på. Vi pratade och spelade wii. Jättemysigt.



Kram på dig vännen. Hoppas ni får en skön fredag.



7 svintoflickan:

skriven

var goaste kramen från e eller..

oavsett tack för kramen vem de än var.

ler.

8 svintoflickan:

skriven

vickie



ja ibland behöver man nog tänka o se de man har..

å inte de man inte har...



här är vi förkylda..mest jag lea o lillkillen o jag har nog feber.



blir en slökväll.



kramkram

9 svintoflickan:

skriven

tumbavännen



så också du ...

tänker ofta på dej..å våra skrivarböcker av olika slag...

kram

10 svintoflickan:

skriven

annika



å va gulligt av dina föräldrar..sånt betyder mkt o blir mhysigt.



ja visst är dom söta de små..till o me på natten..men man kan ju bli lite trött:-)



nu är jag förkyld o febrig..blir en slapparfredag.



kramis

Kommentera här: