Miljöskadad

Satt o pratade häromdagen me syster och vi kom in på att ta ett bad..
å jag erbjöd henne att få låna badkaret..
du kan ju låsa också sa jag...
då skrattade hon...
ja,de tog jag som självklart...
hi,hi för mej är de en förmån om man kan låsa också...



 
Bilder hos mormor av mormor (min mamma)

Oj,vad inlägg de blev idag då...
Ha en skön lördag..jag börjar känna mej piggare av alvedonet o har till o me duschat nu...
utan att låsa...
1 Anneli:

skriven

haha, ja tänk att låsa när man går på toa eller duschar.. Jag brukar till och med missa att låsa om vi har besök här hemma, lite pinsamt om nån skulle komma in då ju. Men annars är det så normal det bara kan att aldrig låsa dörren, lättare så. Vad söööt lilla Lea är! Busis där! Och vad kul att hon går så mycket nu (läste det i ett tidigare inlägg). Hoppas du mår bättre snart, feber är verkligen såå jobbigt! Hoppas helgen varit bra ändå, och fotbollen igår, här blev det Robinson, ganska kul det. Släckte ni då det var earth hour? det gjorde vi, hade ljus tända, det var bara tur att Flipp sov för annars hade det inte gått. Hon gillar att ha lampor tända här hemma :) Kram kram till er nu!

2 Pernilla:

skriven

ja det där med att låsa när man är på toa eller duschar eller badar, det är en lyx, åh tänk att få sitta i lugn och ro på toa, eller usch i fred.

Ja det händer inte ofta. :-)

vilken söt diskerska, ;-)

hoppas det är bra med er alla1

KRAM Pernilla

3 Maja:

skriven

Ja du att låsa dörren när man är i badrummet är en lyx. Kunde inte låta bli att le när jag läste om kattmaten och lea. Vår Mattis vräker i sig kattmat om han får tillfälle kan inte fatta att dte kanva gott det lukta ju vidrigt ja försökte få mannen at smaka men han vägrade hm kan inte förstå varför "skrattar".



Hur är dte med dig idag? Själv har vi varit i skogen hos mammaoch pappa grillat plockat blåbärsris och björkris och tänkte plocka lite vide oxå men den var inte riktigt utslagen mer än högst i toppen av träden men dit når jag ju inte. Ja sen när vi kom hem satte vi fjädrar i riset och ställde på trappan mysigt. Jag har oxå köpt två pelargoner att ha i sovrummet köpte ju våreld förra veckan men dom frös ju när det blev 14 minus vi har fönstret öppet, ja sen blev det blomjord och vet du vad jag har planterat om mina krukväxter glömde en men ska ta den i morgon kanske jag känner mig jätte duktig. Vi har varit ute hela dagen gick inte in förän kl sex va så ksönt ute.



I morgon ska jag till mvc efter jobbet slutar ett resten av veckan jobbar jag till fyra igen förutom fredag för då är jag ledig för jag jobbar i helgen 7-16 blääää. På fredg kväll ska vi fira min man han fyller år den 2 vet inte vad jag ska köpa men det blir nog lite klder tror jag han behöver lite nytt till överkroppen.



Nä nu ska jag in i duschen alla har duschat utom jag för varmvattnet tog slut.



Sköt om dej kramisar

4 Milla:

skriven

Hallå där :) Nu har jag äntligen hittat hit igen. Hoppas ni mår fint. Kram

5 Annika:

skriven

Gomorron

Hoppas ni har frisknat till under helgen.

Igår em fick Tilda feber, så nu får jag gå och bära henne hela tiden. Ja ja det är så det e med bebisar. Å hon gnäller hela tiden, lillfian. ( fast äter gör hon gärna hahaha )



Nästa vecka har mina killar lov. Ska bli så skönt. Har ni oxå påsklov då? Eller har ni efter påsken?



Ja det hade varit kul å träffas. Jag har ju inte ens sett lea. Anton har börjat prata mer o mer om din storkille, att de är bästa kompisar och att han var Antons första kompis.



kraaaam





6 svintoflickan:

skriven

maja...

hur gick de på mvc idag..

och verkligen duktigt att planterat om blommor m.m...

hmm..har jag aldrig gjort..mamma hjälpte mej när vi flyttade in hit..

min man får oftast också kläder.

nu ska vi se tv..om alla familjerna:-)



tur du inte duschade kallt allafall..burr.burr.



kramiskramis

7 svintoflickan:

skriven

Annika..

å är hon sjuk nu..va tråkigt..

å man blir trött av att bara bära.

nej..vi har inte sett varandras döttrar..ler..

men de ska de bli ändring på!

jo här är de påsklov efter nästa helg.

blri de samma då?

nu ska vi se på annorlunda familjer.

kram vännen!!!

Kommentera här: