Grattis alla mammor

Idag är de alla mammors dag..
grattis alla blivande mammor o mammor och allt vad ni är...

här började dagen me bråk för de bråkade om vilken present de skulle ge...
så än har jag inte fått ngt...å jag förväntar mej inte så mkt...
mannen sprang in på coop igår i 5 min....
å då hade jag påminnt ngr gånger att allafall barnen gillar att ge ngt...
han är inte kanon på de där...försökte få honom att skicka ngt till sin mamma...
-ja jag skickar väl ett sms sa han....

jag tycker de är jättekul me sånna här dagar o presenter m.m...men men nu har jag väl börjat lärt mej att inte bli besviken...
sommartjejen...minns du våra morsdagpicknickar..ler....

förra morsdag hade min syster varit inblandad i presenter vet jag..ler...de var lyckat..
men vem vet jag kanske blir överraskad o jag vet att barnen verkligen har viljan att ge ...just därför står storkillen o gråter för dom  bråkar om en present som mannen köpt.......

men NU ska jag äta frukost.....

härligt väder idag...uuunderbart...


storkillen o lillkillen sov faktiskt nästan hela natten i tältet..ler..å idag ska vi ställa de på altanen så de kan leka i de..


kramkram på er allla o önskar er alla en underbar o skön solig söndag !!!!


uppdatering:

rosor o choklad är godkänt...
även om jag inte blev så överraskad..skratt..

men just nu känner jag mej bara så tacksam för familjen ..o mina vänner runtomkring..
å så tacksam för att allt gick bra me min vän linahs lille Tim..
han drack tändvätska igår o de fick åka ambulans in till sjukhuset...men nu får han komma hem!!
då känner man tacksamhet att de gick bra trots allt....
lille gullungen..

min syster drack också tändvätska när hon var liten o hade som tim hällt upp de i en mugg...
men hon fick nog nästan inte i sig ngt för de hände inget...
men annars är ju sånt verkligen livsfarligt...

känner jag ska kolla igenom vart jag har alla saker...lea är ju också en liten "pilleman".

Nu ska min man åka o hämta dom från sjukhuset o jag ska klä på mej..
ja,jag sitter fortfarande i pyamas....

kram till er alla o njuuut av de ni har omkring er!!
1 Sommartjejen:

skriven

Ja min kära vän, jag minns våra mors dag picknikar vid havet som jag alltid drog ut dig på när du satt och var så ledsen över att inte du blev firad på mors dag. Det är tur det går åt rätt håll iallafall, rosor och choklad tycker jag också är godkännt även om du anade det redan innan! =)

KRAAAAAAAM



PS: Vad kan hända om man dricker tändvätska då? Fräter det i halsen eller vad händer?

Konstigt att de små fortsätter att dricka fast det smakar så illa!!! DS

2 Anneli:

skriven

Åh, nej vad hemskt med Tim! Tur att allt gick bra, undrar lite som sommartjejen, vad händer när man dricker tändvätska? Usch, låter läskigt hursomhelst!

Ja mors dag och jag blev såå glad för att martin hade varit ute och plockat blommor till mej i morse! Jag sa att jag inte ville ha några dyra smycken eller så utan hellre typ frukost på sängen eller nått.. så jag blev såå glad för egenplockade blommor! Nu ska vi iväg och fira mamma också med tårta o så. Har köpt blommor och en naturtvål till henne, bakade även amerikanska chokladmuffins som hon ska få. Jag tycker som du att det är såå mysigt att fira sådana dagar!

Ja, vi kanske ska ses veckan efter detta om det passar nån dag? ja just, jag kom ju då förra året när Elias slutade :) Vi kan ju som sagt höras igen och se vilka dagar som passa då kommande vecka! Ta hand om er i det underbara vädret! kraam!

3 Astrid:

skriven

Haha det blir bättre när barnen är så stora att de handlar själva.... Fast du får väl vänta ett tag för här hemma är det iallafall tjejerna som är bäst på det där med presenter. Fast rosor och choklad är väl helt godkänt....njut!

4 svintoflickan:

skriven

ja du...jag hoppas mina grabbar blir bra på att handla själva..jag har mitt hopp till storkillen..han gillar shoping.ler.

jo rosor o choklad är absolut godkänt ..bara lite komiskt när man själv får påminna om att köpa ngt..ler.

nu måste jag sova..kraam

ps:vad hade dina tjejer köpt till dej då:-)

Kommentera här: