en grå dag blev en färgglad dag....

Häromdagen skulle jag ha åkt och simmat...men kunde ju inte eftersom man var hängig o barnen sjuka..
då kom en vän förbi o lämnade choklad cocacola o en jättebra film som heter Holiday....den är uuuunderbar! å så en tidning...
Kvällen blev så mysig mitt i sjukstugan tack vara min omtänksamma Linahvän.

Igår var de små väldigt hängiga...
men idag känns de redan bättre....känns som att äntligen..efter en vecka..börjar de vända...
visst de hostar o hostar men idag har de varit uppe o lekt o varit glada..

Har varit julmarknad i dag men vi har hållt oss inne...
är grått ute
och jag kände en trötthet o lite instängdhet o sådär uttråkad ni vet...när jag vaknade..
å vad  kommer då och knackar på dörren...en kvinna me blomsterbud till MEJ!!!!!!!
Jag blir alldelles rörd o bara sliter upp påsen...hi,hi...
och de va en underbart vacker blomgrupp och ett jättefint kort där de stod många fina råd:-)
som att äta choklad,dricka te o lyssna på musik,kura in sig i filt m.m



kortet och uuuunderbara blomman och me ljus inuti....å visst är krukan så fin...ett hjärta:-)




och här ett litet bevis på att jag lydde råden....

Jag blev så rörd och berörd o glad!!! Det gjorde min gråa början på dag till en färgglad dag!
hur kan jag vara så lyckligt lottad me så fina vänner...
känner mej knappt värd de...

så tusen tusen tusen tack underbara (ja jag vet ju ej om jag får skriva hela ditt namn..så jag skriver som din blogg heter..)
http://iadahlberg.blogg.se/
Jag tror inte du förstår hur glad jag blev...å att du ens har min adress...
är de nån som vore värd en blomma så är de du!!!!!!!

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK!!!


Å sen satt vi jag o barnen o gosade lite i soffan..lea äter choklad...allt som går i är jag glad för..ler.

sen när mitt humör faktiskt hade vänt orkade jag till o me ta fram pepparkaksdegen så barnen fick baka...å de var uppskattat av alla !!!
sommartjejen...visst blir man lite nostalgisk när man tänker på alla våra små firande ihop..must o pepparkakor och allt vad de var:-)



å sen kom mamma o syster på pepparkakor och must...sådär spontant förbi...å mamma hade med sig ett gott bröd till oss.
Så gulliga att de bara kommer sådär och gör både trötta föräldrar o trötta barn glada.

om de är rädda för smitta...
ja ,de kanske de borde...men de är som redan försent...de har redan träffat oss så mycke.

å smittan är värst i början o nu börjar de ju faktiskt piggna till !! yees!!!

nätterna kommer nog dock va jobbiga ett tag framöver och jag antar att de små kommer vara mkt trötta ett tag.
jag har ont i halsen men har ju också varit hängig i en vecka..men inte borde de va svinis jag har?
allafall har vi haft tur me sjukvården...vi har fått åka in så fort vi behöver..fått jättemkt hjälp och både mellankillen o lilltjejen har ju bliviit testade för svinis o fått svar att de har de (inte de andra men jag vet ju de är samma symptom) å jag får svar nästa vecka...
å jag vet att de är väldigt få som blir kollade....så de känns ju skönt att vi fick bli de.

idag är de 2 år sen min morfar dog...jag hälsade på honom dagen innan o klappade hans kind.

tänk vad kärleken är stark till sina nära och kära !!! (han sa alltid nära o kära..ler)

Nu ska vi lördagsslappa me godis...och jag ska sitta i soffan me filt..tänd brasa..äta choklad och titta på min vackra blomma !!!!!

Kramar  i massor till er allla fina underbara där ute !!!

en extra kram till svärfar och svärmor också som skulle kommit denna helg men gick ju tyvärr inte när barnen är sjuka.
Hoppas de kan bli snart ändå....
och ta hand om er!!


kram!!!!
1 Somris:

skriven

Den blomman var du verkligen värd min vän!!! Underbart att någon gjorde så av dina vänner. =) Det gör mig glad också. ler

Och jaaaa, vi saknar er massor så här i adventstider!!!!!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2 Nhea:

skriven

Vad skönt att ni verkar vara på bättringsvägen, sakta men säkert! & vilken fin blomma, vilken vän! Underbart! Så mysigt det såg ut med pepparkaksbaket, hela familjen! MYS! Kram

3 Maria:

skriven

Hej vännen!

Är glad att du tyckte om blomman!

Tyckte att du var/är värd den!

Kul att du följde råden!

(Och inte är jag så hemlig inte!)

Jag hoppas att du snart mår bättre!

Många många kramar: Maria!

4 Maria:

skriven

Ps!

Ser oxå fram emot att träffas!

Tack för allt fint du skriver på min blogg!

Är lycklig som har en så fin vän!

Du kan verkligen lyfta mig vännen!

Blev rörd över att du blev så glad!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!!!!

5 Svärfar & Svärmor:

skriven

Härlig pepparkaksvideo!!!

Du är en fantastisk duktig mamma och påhittig!!!!

Tack för bloggkramarna! Monica skickade spontant

en puss till dataskärmen, menat till dej.Ni är så otroligt tålmodiga mitt i alla smittor.

Hälsa sonen och våra fina barnbarn.

Ni finns dagligen i våra tankar!



6 Ullis:

skriven

Vad gulligt att skicka en blomma och även att komma förbi med coca cola och choklad var väldigt omtänksamt! Håll hårt i dessa guldkorn till vänner! Det finns få som är som dem.



Även om dina barn (och make?) har drabbats av svinis så behöver du inte ha smittats. Allt beror på din grundimmunitet. Att de flesta barn blir sjuka beror ju på att de inte haft så mycket sjukdomar ännu. De har inte levt så länge. Så även om du blivit smittad så kan du haft en enklare variant av svininfluensan och det beror också på ens grundimmunitet. Att du står emot bättre.



KRAM och krya på dig (er)!

7 Anneli, mamma till F&M:

skriven

Sååå fint att skicka bud sådär!!!

SKönt det varit med helg, men det går ju alldeles för fort! Jo, Martin har bara haft en liten förkylning, inget allvarligare. Jag tog svinis-sprutan igår, känns skönt! Men du, hade Lea blivit vaccinerad men fått det ändå? Lustigt det där.. mamma sa nått om att ifall man träffat nån om har Svinis så om man inte själv sen får smittan efter 3 dagar så kommer man inte få den (just då iallafall). Hm.. alla säjer så olika!



Tänker på er som sagt!! Vill ju träffas nått snart, känns som det var såå längesen nu! KRAMAR

8 svintoflickan:

skriven

svärfar och svärmor

å va roligt att ni skrev ett inlägg.

vad glad jag blev!!

Å så mkt fina ord också.

Tack så mkt !!!!

Hoppas ni haft fin första advent och att de va fint i fredags även om de alltid väcker minnen o känslor.

kram!!!

9 svintoflickan:

skriven

Ullis

Å ja...visst är dom guldkorn mina vänner..å så också ni som skriver så fina kommentarer här på bloggen.

å du har alltid så mycke bra råd och tankar.



min man är piggast av oss alla.

personligen tror jag nog inte de var svinis jag hade men vi får väl se.

nu känner jag mej frisk men trött.

men är ju inte så konstigt..

dessutom vaknar man ju av alla de små hostningarna och andetag...önskar man kunde sova som mannen.hi,hi.



tack för kram o krya på oss:-)

Hoppas ni haft en skön söndag.brukar ni fira första advent på ngt speciellt sätt?



kram

10 Ullis:

skriven

Haha. vad det där är konstigt, att män alltid lyckas sova i tid o otid? Själv vaknar jag ofta och lätt, medan mannen kan sova. Jag måste väcka honom för att han ska vakna. :-/



Nej, vi firar nog inte första advent på något särskilt sätt, då ingen av oss har föräldrar här i Göteborg. Varje år blir det mer spontant, vad vi har lust för. I går (första advent alltså) åkte vi till simhallen och simmade med barnen vilket ger mycket. (Den stora är simkunnig, men träning ger ännu bättre simvana. Den lilla simmar nu 25 m utan problem och utan dyna.) För varje gång blir de bara säkrare och säkrare. Efter lunchen ville de baka pepparkakor. :) Åt en god middag och hade det mysigt. Så enkelt kan det bli för oss! :)

På kvällen sa min stora tjej att hon varit så lycklig idag. Hon gillar allt pynt jag tagit fram och hon sa att dagen varit så mysig med simning och pepparkaksbak. Med små medel fixade vi till en bra 1:a advent för familjen. :)

Kram!

11 tiindra:

skriven

Vi plockade svamp på första advent...hittade faktiskt gula kantareller oxå 6-8 st...

Vad mysigt med pepparkarsvideofilm...Att jag inte tänkte på det i går när vi bakade här hemma....

det luktar så gott och samkar mumma när de är klara...fast man kan ju faktiskt äta degen oxå :0)....

Nu ska jag göra mig ordning till jobbet....

Kommentera här: