mammagris

För lilltjejen är de bara jag som duger just nu...när hon är hängig o helst ska man gå o bära..
jag måste erkänna att jag känner mej väldigt trött..
å ändå smet jag iväg en stund me min mamma o syster....
(till en möbelaffär..sen lite små affärer och sen fikade vi på ett fik)

såklart tycker jag så synn om henne me för hon är ledsen o verkar ha ont...verkar som de gör mest ont i örat just nu..
ska nog ringa vårdcentralen i morgon..
sist var de nämligen så att salvan inte riktigt gjorde örat bra förrän de tog bort vaxet...så kanske behövs de göra så igen...

men nu har de inte haft feber på 2 dagar...inte borde de smitta då..själva svininfluensan?
jag undrar hur man vet....
men de har väldig hosta båda två så jag hade inte tänkt bege mej ut bland folk än ändå..men man vill ju bara veta...
just nu sitter hon i mitt knä och vill nog bra gärna blogga lite hon också:-)

TACK alla för alla gulliga inlägg igår och hoppas ni haft en fin första advent dag...
här har de varit mkt tårar från de små...
men jag har ju som sagt fått en del avkoppling..
min syster tyckte jag betedde mej som om jag knappt aldrig är ute....hi,hi...jag tyckte nämligen allt var så fint o mysigt m.m...

nej..nu ska jag väl fortsätta kånka omkring på min 9.8 kgs klump:-)

kramkram
1 Anki:

skriven

Usch, november blev värre än värst när det gäller sjukdom för er, kommer i håg hur det var när de var små. När vi hade det som värst så bad fröknarna på dagis om ursäkt när de ringde och sa att de var sjuka, dess öron vad de ställer till det. Hoppas att ni är inne på sista veckan nu och att det går mot ljusare tider. Här hoppas vi på snö. Ta hand om er.Kram

2 Maria:

skriven

Hej vännen!

Ja, nog är det fint i Advent!

Men vad spelar det egentligen för roll var eller hur man firar den? Om man är troende eller inte?

Huvudsaken är väl ändå att man gör det som känns bäst för en själv! Och vad gör man när barnen är sjuka? Kyrkan finns ju alltid kvar!

Det viktiga är ju att man är tillsammans tycker jag!

Visst minns jag våra brev från förr! Har dom kvar någonstans på vinden!

Blir så glad i hjärtat att du tyckte om blomman!

Och visst ser det ut som en glass, ljusstruten! Är så kul att höra vad de små liven accosierar saker med! Och full med kärlek är den verkligen!

Jag hoppas ni mår bättre snart!!!

Ta hand om dig vännen!

Många kramar!!!

3 Somris:

skriven

Var glad för det inte är din lillkille du måste gå runt och bära på - misstänker att han väger lite mer än 9,8kg. Du får se det från den ljusa sidan!!

Hälsningar från spy stugan. =)

4 Ullis:

skriven

Hur länge svininfluensan smittar vet jag inte. Men om man tänker logiskt så borde det vara mindre smittorisk då de inte har feber. Feber indikerar på att virus finns i kroppen och virus smittar. Att kroppen reagerar med feber är för att ta död på viruset som dör i högre temperaturer (därför är det bra att inte alltid vara för snabb att ge barnen Alvedon!) Enbart hosta smittar inte. Barnen kan hosta i flera veckor efter en avslutad sjukdomsperiod utan att det finns virus inblandat.



Det enda jag läst om svininfluensan är att det smittar som allra värst dagarna innan sjukdomen bryter ut.



Stackars Lea som fortfarande har så dåligt i örat. Knepigt tycker jag, då salvan borde ha gett effekt nu. :-/

Kram på dig!

5 Nhea:

skriven

Håll dig hemma under smittoperioden 5-7 dagar, vila, drick mycket vätska och ta febernedsättande medel.

6 Nhea:

skriven

Gick lite fort, hittade denna info angående smittotiden! Kram

7 Tommy:

skriven

Hoppas att alla snart är friska och krya!

8 Tommy:

skriven

Hoppas att alla snart är friska och krya!

9 svintoflickan:

skriven

ullis

nu tror jag de är lite bättre i örat för hon gråter inte lika mkt...skönt..

men borde ju va svårare få salvan verka när hon har så mkt vax i.

men får se vad som händer.

känns allafall som jag kan slappna av nu..när de mår bättre:-)

kramkram!!!!

10 Maja:

skriven

Hej!



Så jätte snällt och oväntat av din vän att skicka en så söt blommma. Va skönt för er att febern verkar vara borta, hosta tor jag dessvärre att dom kan ha en tag dte låter så på andar runt omkring. Ja du hur länge man smitta har jag ingen aning om går kanske att läsa nånstans. Stackars lilla tjejen ont i örat gör ju så ont sägs det, min lille prins är extremt mammig just nu och han är ju frisk rätt jobbigt. Men jag behöver iaf inte bära som tur är för det är typ 17kg hm:-). Våran lilla sessa är nästaan 8kg så Nea är rätt liten jag tror alla mina varit över 10kg när dom fyllde 1.



Här hos oss är det friskt förutom lite näs täppa och snor på dom två minsta men det är väl de tiderna. Våran dag igår va fin gick lite på julskyltningen barnen sålde lotter i scouternas chokladhjul sen åt bakade vi mjuka tunnbröd coh åt fruktsallad och glas till kvällsmat. Idag har jag bakat surdegsbröd + frallor samt knäckebröd jag fick lite hastigt veta att jag skulle ha tjejträffen så det fick bli smörgås men alla va så nöjda dom gillar ju mitt knäckebröd "ler". Oh det hade du nog gjort oxå du sak veta att jag försökt fundera ut hur jag skulle kunna skicka knäckebröd till dig utan att dte skulle komma fram i smulor men mannen som jobbat med att packa grejer har inte någon lösning har du? Tänk om ni bodde åt västkust hållet istället då hade man ju kunnat ta en liten omväg hihi. En utav tjejerna som var här idag hennes man kör lastbil till Stora staden nu för tiden mend et känns inte som man åker igenom din stad för att komma dit visst är det så?



Men vet du vad som hände mig idag. ja mannen kom hem rätt tidigt tog V till skyttet och sen när han kom hem igen så fick jag ett paket bara så utan anledning fast han sa det finns många. Iaf det var ett kort i som det stod "du är mitt allt mitt universum ditt L" och i paketet fanns ett rött nattlinne. Han tyckte att nu när jag gjort så adventsfint så skulle jag inte behöva gå omkring i ett trasigt nattlinne. Jag blev alldeles rörd dte kom verkligen helt oväntat. Nu ska jag göra mig en liten nattsmörgås just för attd et är nybakat med lite bregott havsslat på sen är det sängen.



Sköt om dig du underbara vän kram och god natt hoppas du får sova.

11 svintoflickan:

skriven

maja.

min 3 åring väger 17 kg..å mellankillen bara 4 kg mer.

mellankillen o lilltjejen har lika kroppar..ganska smidiga o smala.

storkillen o 3 åringen är lite mer bastanta.



hi,hi va du är gullig som tänker på mej...å har funderat på att skicka knäckebröd..ler.

tänk att man kan känna sån kärlek o glädje av en vän som man bara känner såhär liksom...

allafall så gillar jag knäckebröd...jag äter alltid knäckebröd(oftast rågrut) me ost på till frukost o kvällsmat.

men att skicka..hmm..ja jag vet inte hur de skulle gå till.



och om man åker via vår lilla stad för att komma till storstaden..de vet jag inte...kanske skulle de kunna va så att man åker förbi...men jag o geografi...de beror på vilket håll man kommer ifrån..vilken väg.

hi,hi jag tror inte man åker förbi.



vi får se till ha en liten date i sommar:-)

så vi får träffa varann.



men åå va gulligt av din man...

tänk att jag blev också så lycklig av att han var så gullig mot dej..jag bara log när jag läste det.

sånt betyder så mkt när de bara blir sådär överraskat o spontant.

de var verkligen fint gjort!!!

sov du gott i de då.



nu ska jag spela sims me storkillen:-)



kramkram vännen!!!!!!



Kommentera här: