Blir man sugen på spagetti...eller inte...

kan inte låta bli att ha me en liten film igen...
De är min man som filmat när jag var borta....han ger nämligen lilltjejen en stor vuxenportion med spagetti ...utan att skära spagettin..hmm...:-)



visst är de lite gulligt..trots kväljningen.....

Ja  å sen kan man kladda gröt i håret också....de blev sån tur var inte med på film...hi,hi


hemskt vad en liten unge kan kladda ned sig....
mannen badade henne sen o håret blev ordentligt tvättat me schampoo...

Innan grötmaten och fredagsmyset m.m
så kom även min mamma o syster förbi ...skrev ju förut syster kom me mc mat..å de var gott!
å min mamma kom me pärlor och så pärlade dem med barnen...
verkligen uppskattat:-)



de är liksom inte lika jobbigt att lea river ned alla pärlor när man är flera...ler.

Ja o sen har de varit en kväll vid tvn..men de 2 stora har varit trötta o lite ledsna...ont i halsen o prickarna blir mer o mer...
å de små har varit lite halvvilda istället...

så nu känner jag att jag absolut inte borde sitta här utan lagt mej för länge sen...men vad gör man när en lillfia somnar så sent så man knappt hinner få egentid..ler.

kram till er o hoppas ni haft en mysig fredag!!!
1 lila jag:

skriven

:-) Hon verkar kunna hantera spagettin bättre än gröten... Men jag tycker hon löser det bra! Kul att se och höra henne live - och hon har ju lärt sig det viktiga: att säga nej. :-)

2 tiindra:

skriven

Hahah, tur att man är van vid att barn får lite kväljningar lite då och då så man kan fortsätta äta spagetti :0)..Den var gullig filmen tycker jag....

3 Anneli:

skriven

Oj oj vad du är uppe sent, vännen! Men blir ju så ibland! Jag är helt slut på kvällarna eftersom barnen jämt vaknar 6-7 på mornarna.



Sååå charmig film på Lea, gullunge!!

Ni verkar ha haft en underbar fredag trots sjukdom, undrar om det är vattkoppor nu då? Men visst hade fler haft det i deras skola? Ha en underbar helg nu :) Vi får besök nu av M's familj/släkt, ska bli ganska mysigt! hans syster är på BF+5 idag så närsomhelst kommer en kusin till våra tjejer! Kram till er nuuuu!

4 alspenseln:

skriven

ÅH, vad jag känner igen mig när jag hör dig berätta om dina dagar och nätter. Mycket kladd och tvätt blev det! Och fattar inte karlar någonting, eller...Vad jag också orkade mycket när barnen var små.Precis som du gör nu. Man är bara i det liksom och låter allt rulla på och det är ju så roligt när barnen har kul.

Ha en mysig helg. Kram kram

5 Anonym:

skriven

Hej!!



Oj då vattkoppor då var dte kanske inte förkylning då. Å vilken söt liten sessa som äter pasta hihi.



Ja nog är dte konstigt det här med min syster oc jag vet inte något mer heller. men hon säger att det inte är någon annan vet inte om vi ska tro på det hm. Hon och mamma är riktigt osams och mamma sover inte längre och jag harför varnat henne om att hon förmodligen inte kommer hem på ett tag jag tror inte hon kommer att komma till jul ens men gjort klart för mamma att dte i så fall är hennnes val och att vi inte ska ha dåligt samvete för det. jag har sms:at smabon han skulle träffa hennen idag jag har en fråga till honom ta dte en annan gång. Nu måste jag laga mat vi har hämtat ved och är såååå hungriga enligt mannen som kom hem nu efter att lämnat kärran han trodde jag var klar med maten "ler".



Skriver nog mer sen om Viktor och vad vi gjort.



Kram kram

6 Maja:

skriven

Inlägget var från mig

7 Somris:

skriven

Å vilken otroligt fin haklapp hon hade lilla tjejen! ;-)

Tänk att de kan bli sååå kladdiga!!! fniss

Mysigt ni har det vid pärlbordet, hade gärna varit med.

KRAAAAAAAAAAAAAAM

8 Maja:

skriven

God kväll nu skriver jag igen.



Viktor hade dte jätte bra på festen å ja tänk han är så stor gå på fest å allt. Å med tanke på vad dom redan gör på sina fester få får jag nog ta och hålla fast el koll el nått. Det var han och en kille till, killarna i hans klass är så löjliga vägra gå på "tjejkallas" alltså sådana som tjejer bjuder. Men iaf så hade dom lekt famntag, klapp eller kyss ja du kan säkert gissa att han och den andra killen hade fullt upp sen skulle det dansas och värden bestämde att killarna skulle bjuda upp och dom fick bara bjuda upp dom som inte hade dansat så som sagt Viktor var sysselsatt. När jag hämtade honom kl 21 var han jätte nöjd och jätte trött han är en liten casanova den lille mannen fortsätter han i den här takten kommer många hjärtan att gå sönder för en tid och även hans.



I går var vi i jönköping dom stora släppte vi av på äventyrsbadet och vi andra shoppade lite i staden. Simon fyller 9 den 13 nov så det behövdes lite presenter och sen var det en och annan julklapp oxå. Efter at vi hämtat V och S var vi en snabb vända på ikea och sen en stor leksaks affär barnen ville visa vad dom önskade sig. när vi kom hem åkte vi till minneslunden och tände ett ljus, vi får inte längre använda våran ljuslykta dom har gjort om och nu är det endast tillåtet att sätta snittblommor och ljus vilket innebar att vi även fått ta bort vårt lilla hjärta med en ängel på känns väl sådär men finns väl nån anledning till de besluten antar jag. ja sen bytte jag om för att gå på fest hos en före detta arbetskamrat det var mycket trevligt var hemma vid 12 tiden. ja och idag efter vedhämtningen har min man äntligen börjat kakla i blivande matkällaren tycker jag är jätte kul. Ja och nu sitter ajg här barnen sover efter att vi tittat på film hundpensionatet eller nått en små trevlig film. Och snningen å säga så sk jag nog själv gå och lägga mig snart är väldigt trött M har haft många tråk nätter nu ett tag fast i natt fick mannen gå upp men det atr ett tag innan m acceptera det så jag hinner ofta bli rätt vaken men men det går väl över. I morgon sak V jaga rådjur med morfar ska vara i Våthult kl 9 mannen får väl fortsätta med kakling och jag ska måla taket en sista gång sen är dte kyrka kl 17 mannen är kyrkvärd jag har inte bestämt mig om jag ska med lite jobbig tid med barnen så få se.



Vad mysigt med din mamma att pärla och så snällt av sytern med mat. Vill ha tillbaka min glada söta syster kontakt men är inställd på att det dröjer ett tag om hon bara kunde förstå att vi vill henne väl. nä nu är ögonen trötta.



Hoppas det är bar med er så bra det kan va med sjukt i familjen va dte vattkoppor?



Ta hand om dig kram och god natt

9 svintoflickan:

skriven

maja

du ska se att om de bara får lägga sig lite o att din syster får lite tid så ska ni nog kunna prata lite igen..

å varför vill hon ej komma hem till jul...

men hoppas de gick bra för dem att prata idag.

men var bor hon han då...nu..för de bodde ihop innan så en har tagit vägen nånstans..eller.



oj oj ja tänk...jag tycker att utvecklingen går fort framåt..

fast jag lekte me den där leken i skolan men vi var bara två tjejer...å jag avskydde den leken men tvingades vara me...dock var de nog mest kramar.tack o lov.ler.



jo jag gillar hundpensionatet.den är söt.

jag gillar sitta o se barnfilm me barnen.



vi har me tänd ljus idag..sååå fint.



jo vattkoppor har de stora nu.



nu ska jag ta ett bad..knasig som jag är.



kram

Kommentera här: