kan de bli en lugn kväll......

Idag har jag fått en del gjort faktiskt...
Städat blandannat...satte barnen vid köksbordet me penslar o färg o papper o så städade jag..
gick sådär men städat blev de allafall...

på dagen ringde jag storkillens fröken me å ville kolla läget lite för storkillen har varit så ledsen o haft ont i magen innan han ska gå till skolan nu i ngr dgr..han var bland annat nervös för simningen...
Kanonfröken är hon allafall...å lyssnar o bryr sig verkligen...
skönt att man är accepterad som den hönsmamma man är...

storkillen var dock på betydligt bättre humör när han kom hem idag och efter maten gjorde han en kladdkaka som vi bjöd mammisen på...
mysigt me mammabesök:-)

sen ut i kalla lekparken me barnen..burr...

ja å sen blev de in å städa...som jag skrev om förut.

sen dukade vi lite extra fint storkillen o jag så mannen skulle bli glad:-)
å så åt vi o sen gick jag iväg till kyrkan själv en sväng...härligt me lugn o ro o samtal me nära människor.

Ja å NU verkar alla barn sova...oj,oj oj...kan de bli så att man faktiskt får en lugn kväll? kan de va sant...
Leagumman brukar ju nästan va vaken lika länge som mej..

ååååå vad jag ska jag göra nu då...hmmm...te är nog givet i allafall...
å varför inte lite scrubs på tv...
ja kanske ska jag ta mej en liten cocacola burk o choklad bit så här på tisdagkvällen..ler..
kanske tur att lillgumman är vaken rätt länge..
annars kanske jag skulle va smällfet vid de här laget...

kram


1 lila jag:

skriven

Jo då, jag läser här ibland, i dina kommentarer, så jag såg vad du skrivit till mig. :-)

2 Anneli:

skriven

Underbart med bra fröknar! Och vad skönt med en lugn kväll (om det nu blev det). Jag var helt slut igår och la mej redan 20.40! Och tårarna rann för jag var så trött och ont i huvudet oh så tänkte jag på lilla Miranda med blåsljudet och det men jag vet ju att det är så vanligt.. men orolig blir man ju ändå. Men denna dag känns bättre och jag fick sova relativt bra! Hoppas ni får en toppendag!Fint väder är det ju iallafall :) Massa kramar och vi kommer nog till Julita snart för mamma ville ju plantera på kyrkogården direkt när hon kommit hem. Men vi hörs om det!

3 Sandra:

skriven

Hej!

Vad skönt att storas fröken lyssnar. Såg du mailet jag skickade till dig ang min storkille. Det är så jobbigt när inte barnen mår helt bra. Låg vaken inatt och tänkte på mina barn och skolan och kompisar osv. Bad att det ska lösa sig för stora och i morse ringde hans kompis mamma och berättade om sin son som inte mår bra på sin skola och sa att de sökt plats i W.s klass. Hoppas att han får börja där nu så de båda får en kompis i klassen. Hoppas att det är det bönesvar vi önskar oss.



Träffade "tumbavännen" på IKEA idag, ska se om vi kan ses ngn dag. Tänkte hon kan konsulta mig lite i dagmammeri. Kanske skulle vara ngt för mig. Får se.



MIn lilla son vill bara vara hemma nu, vill inte ens gå till kyrkis. Han verkar vara som vår stora. Gillar att vara hemma och pyssla och jag som tänker att han behöver träffa lite barn men det tycker visst inte han. Det är ju i ju för sig fullt ös hela em med brorsor och om vi träffar några andra. Leker din lilla med många jämnåriga? B vill på sin höjd gå till lekparken, den på vår gata inte ngn annan. Idag fick som sagt med hnm till IKEA i alla fall . Först ville han inte men sedan när jag sa att vi skulle köpa ljus som man kan blåsa ut var han med på det. Så vi satt mest på barnavdelningen och han lekte där med sakerna.



Hoppas att du kommer in på skrivarkursen du har ju talang. Får du ta studiemedel då eller?



Nu vill inte tjejen sova mer. Kram

4 Ulrika:

skriven

Hej. Gott med förstående personal! Allt ok här, går teckenspråkskurs med jobbet. Kul! Jag har jobbat rätt mycket på ställen som använder tecken men det är alltid gott att få lite uppdatering. I övrigt lite turbulens här, maken ligger löst till på jobbet fick han veta igår och eventuellt ryker han efter nyår...känns inget vidare. Ja, ja, vi får se hur det blir... Nu ska jag duscha. Stor kram!

5 Maja:

skriven

Hej!!



Måste skriva lite för jag kommernog inte hinna i morgon och på lördag. Idag har vi varit på EEG med Simon han var så duktig låg helt still sa inte ett ljud på nästan en timma helt impad undra om jag hade klarat det hm. Sen köpte vi ett par skor till S och ett par till v samt ett par inne gympaskor till V och ett par snygg byxor till S. Medans jag och S var på undersökningen åkte resten av familjen till biltema tror jag å köpte cykelställ två st för 3 cyklar i varje som vi ska ha i vårt cykel förråd. Inna vi åkte hem åt vi på mc d driven. Sen blev dte snabbt hem så V och S skulle hinna med en liten stund på scouterna och mannen är där nu på ledarsamling och nu sover alla barnen å jag ska försöka hinna med att städa det sista rummet i källaren. I morgon sak bakas 2 tårtor 1 plåt kärleksmums, kokas 2 stora grytor soppa handlas skriva ut lite papper till kyrkan hämtas bord och stolar dukas ja sen har jag säkert glömt nått känns det som tur mannen är ledig iaf.



Å du, du vet väl om att det går köpa strumpbyxor som håller in å lyfter upp å trycker till lite var stans "ler". Ja sen är väl inte magen det största problemet för mig dte är nog benen å låren men men vad är det om man ser på världens alla problem, jag är ju lycklig 4 barn å en man som älskar mig kan inte bli bättre.



Nu måste jag sluta annars hinner jag inte med vad jag ska göra hoppas ni får en härlig helg dte ska ju bli kanon väder här iaf kram kram min fina vän

6 Maja:

skriven

Glömt fråga hur dte gick hos tandläkaren?

7 svintoflickan:

skriven

sandra..



ååå flytta hit med dej..

tvinga din karl.

tänk då skulle våra barn gå i samma klass...vore ju toppen!!!!

ååååååååå de hade varit så mysigt...vi hade haft mkt gemensamt!!!!!!



men ska absolut be för er stora kille.

vår stora har ju kompisar o leker o så men han gillar ofta att vara själv me o säger ofta nej till kompisar.

medan mellan vill leka hela tiden.

lillkillen är mest en mammagosgris:-)

visst han följer me till både barnsång och öppna förskolan o tycker nog de är kul men leksaker är ju mer intressanta än vännerna..

brorsonarnas kompisar är dock lite spännande...men han gillar nog bäst sitta i sitt rum å leka me sina bilar..gärna me nån av brorsorna..

å lilltjejen är en vilde..

o först nu börjar jag fatta att alla är olika o måste så få vara..å blir arg på dett samhälle då alla helst ska vara översociala...



japp jag får ta studiemedel när jag pluggar..en av anledningarna då sparar vi dagar...för jag vill verkligen barnen ska få vara hemma så länge de bara går...

sen får folk säga vad dom vill..

JAG tror allafall att så mkt tid som man orkar o vill vara me sina barn när de är små så tror jag de är bra...

just nu är pengarna skit men jag försöker lita på Gud att han har koll..ler.



kramkram å är så glad för dina kommentarer o mail o tänker ofta på er.



kramkram!!!

8 svintoflickan:

skriven

ulrika

näe usch vad jobbigt..

har ni inte varit me om ngt liknande förut?

å att gå och undra..

å så vid julen o allt..

hur mår mannen av detta?

tänker på er och hoppas de ordnar sig!!!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

9 svintoflickan:

skriven

maja

å så skönt de gick bra.

så duktig han var!!

när får ni svaren?



har aldrig prövat sånna strumpbyxor.skulle nog inte hjälpa på mej..alltid hänger de ut nånstans.ler.



gick bra hos tandläkaren men han ska dit snart igen..stackars liten.



lycka till nu me allt bakande o allt.

blir nog toppen!!!!!!!!



kramkram!!

Kommentera här: