2010, Året som gått...

Januari

Vi firade förra nyåret genom att vara på bröllop med 70-tals tema,min bror och hans fru gifte sig!
va en otroligt kul kväll och vi var där de första timmarna in i ett nytt år:-)
2010.



annars var nog januari en ganska vanlig månad men med en lea med otrolig energi..
vill hjälpa till...fast det ibland blev lite fel:-)



Februari

Min linahvän får grejja med mitt hår ....stackarn.
men slingor och lite lockar igen blev det...



I februari börjar min första bihåleinflammation som sen har fortsatt att störa i kroppen...


Å buslea är igång som vanligt...

Barnen går själva till skolan första gången..modigt av mamma och barn:-)

Mars


mycke förkylningar och feber..å så lite magsjuka på det :-)
mycket snö!!





Linah och jag är mkt ute i snön med barnen och fryser..

sen är tjejgänget viktigare o viktigare för mej..med bad och bio o myskvällar på torsdagarna:-)

April

Vi möblerar om och stora killen  får ett svart rum:-)
och de små får dela rum..
och vi får bo i hallen..där de så småningom kommer upp en vägg...

Lea fyller 2 år!!!!!!!!!!



Maj

Äntligen lite värme och vackert är det i maj.

Mkt blandade känslor med underbara små utflykter och sol..
samtidigt som mkt tankar präglas av att min nära vän..sommartjejens mamma dött i den hemska sjukdomen als. En vacker men lite regnig dag i maj var begravningen...
Något som sätter spår för livet...speciellt för min fina vän förstås...



annars  i maj så grattar vi vår mellankille som fyller 7 år !! en mkt speciell ålder tycker jag,då de efter sommaren slut börjar skolan...på riktigt!



Juni

Midsommar hos pappa:-) väldigt mysigt.
å födelsedagar...både jag o lillkillen som fyller år.
å bad och skolavslutningar.
å prinssessans bröllop:-)
å lillkillen får glasögon!

  
 

Juli

campingtur med familjen sommartjej.myysigt.barnen fick vara med och paddla kanot första gången.
och vi grillade ihop och slappade vid sjön,spelade minigolf m.m
å på hemvägen stannade vi på ikea o åt mat.
mycket besök och grilldagar och grillkvällar.
å storkillen som fyllde 9 år.
en underbar månad tycker jag...med mycke badande ,bland annat i vår pool..jag som aldrig tänkt köpa detta..ja,nu gjorde vi det allafall...
å mkt mys med familj och vänner.
å så förstås min och mannens 10 åriga bröllopsdag där vi faktiskt bodde på hotell en natt !! och åt god mat och bara tog det lugnt.mycket mysigt!


familjen sommartjej på besök i vår lilla husvagn:-)

  

 

Augusti

Jag börjar plugga pedagogik 50% och hälsa och kreativitet 25%.
De stora killarna får följa med min bror och fru och fånga kräftor mitt i natten nästan..väldigt spännande upplevelse för dom.
lillkillen lär sig cykla utan stöd!
jag  och barnen blir hembjuden till en gammal klasskompis,underbart när man känner man har mkt gemensamt o trivs ihop efter så många år tillsammans.
mannen fyller år (vi har samlat alla födelsedagar på vår, sommaren)
jag o mina systrar och mammis gör en tjejtrip till trosa och fikar och äter och myser dagen lång.
syster yster kommer hem från usa och delar ut presenter.ler.
skolan börjar:-) efter ett helt uuuuuunderbart sommarlov.
å nu ska veden in..och vissa sommarsaker plockas bort..snyyyyyyft.
älskar sommaren.



September

Lillkillens långa lugg åker av,snyft,men han blir glad.
Det är val och kristdemokrattröjan åker på...
lillkillen får vara med och tröska med min bror.
var på släktkräftskiva hos pappa med familj.
jag o sommartjejen åker till ullared!! handlar julklappar m.m.
blev lite föör dyrt men det var såååå mysigt å kul.
vi hälsade samtidigt på svärföräldrarna !!!!
Mådde lite extra illa vid bilåkningen och började lite stilla fundera i huvudet..om.om...



Oktober

jo,men visst var det så..ett litet plus bekräftade mina tankar:-) glaad...att jag sen började må illa och det höll i sig i ca 14 veckor med spy och mkt trötthet var jag inte riktigt beredd på...
annars var de halloweendisco .
lekland.
första snön kom....
å jag pluggar och pluggar...
m.m

sådan far sådana söner....

November

jag börjar redan bli fet.hmm..och inte blir det bättre av att vara på julbord,ler,fast ett väldigt fint julbord var det vi blev bjudna på av pappa!


annars i november har jag försökt låssas att det inte är vinter riktigt ännu...försökt med picknickar och liknande...

november är inte min favorit månad..känns oftast grå och man vet att man har låånga vinter framför sig.
mammas födelsedag livar upp där i slutet av november:-)

December

Ja här är vi nu...årets sista månad.
Att bli faster !!! var årets bästa grej detta år...så liten och söt kille som heter Edvin !!!!
14 december föddes han.
sen kom julafton 10 dagar senare och det var vädligt mysigt att vara tillsammans och byta paket och bara äta och vara. dagen innan julafton firade vi även med pappa och hans fru och son.


Edvin sover så sött!!!

Tankar om året

Det har varit mkt blandade känslor...
både tårar och skratt som alltid..
För bara någon månad sen kände jag mej lite modlös..
trött på illamående,trött på olika vis..och saker som jag kände att nej,det här kommer nog inte lösa sig..
men den här månaden börjar allt sakta men säkert vända och jag börjar känna lycka och hopp i kroppen och det känns såååååå uuuuunderbart!
Å det känns så spännande att jag nästa år ska få ännu ett litet liv, en liten familjemedlem till oss.


Jag är så tacksam för min familj och mina vänner som är sånna otroligt fina människor med mycke omtanke och kärlek!

jag känner ofta vemod inför ett nytt år,att tiden går så fort...
men denna gång känns det faktiskt helt okej..
ett helt nytt år ...en härlig sommar framför oss...
bara hoppas att man ska kunna fånga dagen och leva i nuet !!!


Tack att ni följt mej här på bloggen, tack för allt stöd och kärlek.


Ikväll ska vi på "knytis" i kyrkan och sen blir det hem och äta chips och se på tv.
känns riktigt bra:-)




Gott nytt år mina kära vänner !!!!

vi ses nästa år:-)







1 Louice:

skriven

Vilken härlig resume på året som gått. Ja mycket kan hända på ett år. Hoppas att ni kommer att få ett underbart år 2011. Spännande med ett nytt litet liv!



Gott nytt år! Kramar

2 Pernilla:

skriven

gott nytt år till dig med. Spännande att läsa allt som hänt under året. Hoppas ni får en toppen kväll och det nya året blir underbart på alla sätt och vis. Kramar från mig en vän ute i cybervärden.

3 Maria:

skriven

GOTT NYTT ÅR min fina underbara vän!!!



Kram & kärlek!!!

4 Therese:

skriven

Åh vilken fin återblick.. Mkt verkar ha hänt, men mycket spännande lär ju hända 2011 oxå

Kram och gott nytt år vännen!!

5 Anonym:

skriven

Tusen tack min fina för allt ditt stöd under året och för att du alltid funnits där för mig när jag haft det tungt. Hade aldrig klarat det utan dig!

Love you!!!

Nu hoppas vi på ett underbart år 2011 och att vi snart ses igen!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM och Gott Nytt ÅR!!!!!

6 Anonym:

skriven

Ja, det var jag som skrev utan namn! =) / Somris

7 Maja:

skriven

Gott Nytt Härligt År Till Dig Från Mig!!!!



Viket härligt år, visst lite tråkigheter men tyvärr är det väl svårt att få ett helt år utan nått som gör ont antar jag. Ja som sagt det har varit fullt upp, ja inte för att vi varit borta men tiden bara går barnen kräver sitt lite utråkade och något bråkiga men...



våran julafton var toppen barnen öppnade paket och var så nöjda Sofia kastade allt som var mjukt hm trodde tjejer gillade mjuka paket. Själv fick jag solsidan serien utav mannen och barnen samt strumpor tillsammns fick vi pengar utav våra föräldrar att köpa en sourond anläggning för mannens önskan kan jag ju tillägga men va gör man inte för den man älska, så just nu håller han på att installera tar ju sån tid tråk tråk och suck. Ja sen blev vi ju magsjuka men det har vi redan glömt så det pratar vi inte mer om.



Igår hade vi vänner här dom kom kl 18 och gick kl 02.30 (2 familjer). Vi bjöd på nån smasgig smörgås med klet och dekoration med räkor champinjoner svart kaviar jätte gott, sen blev det kyckling som legat kvällen innan i en härlig sås bestående av grädda, smör creme bonjour (örter vitlök) och massa härligt grönpeppar till det blev det pressad potatis och till efterrätt kl 22.30 åt vi tropisk marängparafait med mangosås och äppel-kiwisalsa recept från halv åtta hos mig jätte gott och så enkelt sen blev det lite godis och chokladask. Vid tolv blev det raket och fyrverkeri och skål med pomac mmm sen blev det sällskapsspel bla ett som hette uglydolls tror jag jätte kul och super enkelt ett spel för vuxna och barn ett litet stressigt kortspel. Ja som sagt kl 03 var vi i säng och tror det elelr ej men jag gick upp med sessan kl 9.30 och starx efter kom mattias och sen mannen dom stora hade varit vakna en stund Simon var nog uppe först vi tror vid halv nio inte så bar med tanke på att han oxå gick å la sig kl 03.



men iaf han var ju på kallas igår som du vet ja och hans kläder blev verkligen toppen, så idag ska han på bio med tjejen som fyllde för det fick hon utav honom bio 3d popcorn och dricka som tur är börjar den kl 14 (dom är dessutom ihop).



Ja vad ska jag mer säga har jag glömt nått som du frågat om eller undrar över så får du fråga igen, nu ska jag lägga skruttfia och leka med mattias dom andra går snart på bio mannen ska gå med Viktor för alla hans kompisar har sett den och kusinen kunde inte idag.



Jätte stor nyårs kram och tack för att jag fått följa dej och att du är en mycket fin vän till mig.



8 svintoflickan:

skriven

maja.

låter som ni fick det bra till slut.

å solsidan som är så kul.

jag missade dock sista programmet:-(



oj,går han på bio med flickvän:-)

tänk vad tiden går och vad den förändras mot när man själv var liten..

eller så var jag bara sen i det mesta.ler.



låter som ett jättemysigt nyår med mycket gott !!!!

tänk att maten är så viktig,hi,hi.

jag åt nog mest potatisgratäng av alla igår..



nu hoppas vi på ett underbart 2011 och vem vet kanke ses vi nåt i år.ler.



kramkram !!!!!!!

9 Lasse & Monica:

skriven

Bravo Mia!!!

Rolig och intressant kavalkad!

Kramar / svärfar & svärmor

Kommentera här: