Vilken tid det tar..

Att adventspyssla alltså..

Först städa städa....Storkillen gjorde mat (snabbmakaroner  o brända fiskpinnar),men han var jätteduktig.
Mellankillen moppade halva huset.
Lillkillen dammade.

Sen skulle allt upp ur kartongerna och barnen är sååå ivriga...och jag vill kolla i lugn o ro vart sakerna ska vara...hi,hi...

Men nu är det mesta uppe,bara lite små detaljer som fattas.

Igår var jag trött,fet,illamående,tankfull....så ringde min syster som har ett jobb där hon till mestadels städar,så säger hon-Jag tänkte att jag kan ju komma och hjälpa dej att städa efter jobbet.
Gissa om jag började grina.
Hur kan nån bara vara så snäll????
Nu klarade vi ju det själva men bara tanken...snyyyyyyft.

sen på kvällen påminde min kära somris mej om minnesstunden jag tänkt delta i hemma,man tänder ett ljus för någon man saknar.
jag hade bestämt sen länge jag skulle vara med i detta så blev glad att jag blev påmind.
Så kvällens tankar gick till sommartjejens mamma och jag sa till familjen att ikväll tänder vi detta ljus för sommartjejens mamma.
Under kvällen sa mellankillen-mamma du kommer väl ihåg varför du tänt ljuset.
-ja,det gör jag sa jag...
Så gick han iväg och kom med sin tomtelykta med ett ljus i som han hade tänt och så sa han-nu har jag tänt ett ljus för gammelfarmor också !!
GUllunge!!!!!



Ha en fin lördag nu kära vänner...

Jag ska snart ut på vår lilla julmarknad här i byn,passar bra när det snöar för fullt:-)

1 Sommartjejen:

skriven

åååå vad ni är gulliga!!!! ♥♥♥

Ang. din fråga i dagens blogg så hänvisar jag till inlägget nedanför....

KRAAAAAAAAAAAM

2 Fia:

skriven

Tittar in igen:-)

Jo vilken tid det tar att plocka fram adventssakerna!! å allt som ska bort ska packas ner/stuvas undan på ett ställe man minns å inte tippar/slänger av misstag. Nu går de flesta rum i rött istället för turkost(min favvofärg du vet....) men rött är sååå fint, å alla ljus å lampor. Hittade fleer saker än jag mindes ha köpt, kände mej som en ekorre i mina rum i källaren;-)



Annars då? vi messade ju för några dagar sen men då var jag låg... Nu känns det TOPPEN igen, härligt att leva men usch ibland, känns som man går runt med handbromsen i.....

Känner mej nöjd,glad,kär å förväntansfull!!

Imorn har vi adventsskinka här med mina syskon,en tradition jag uppfann för flera år sen, viktigt att ha egna traditioner när föräldrar eller andra äldre släktingar går ur tiden.... vi blir kanske 11 st för halva brorsans familj e i globen.



å dit ska vi i januari(tack snälla svärmor) på Disney on Ice, helt underbart ska det bli!



Snart ska vi ses det känner jag!!!

Kram Fia

3 svintoflickan:

skriven

Fia.

ha ha vi verkar lika pendlande båda två..upp och ner..

jag är sällan mitt emellan utan antingen eller,eller.jag är nog mitt emellan också,jag vet inte.skratt.

Jag älskar ju rött och egentligen lila men har inget i mitt hus i lila,ska man börja ändra om måste man ju ändra om allt liksom.

allafall så gillar jag när julsakerna kommer fram,det livar upp lite..

men jobbigt ta fram dem och ännu jobbigare ta tillbaka dem.



men vilken mysig tradition.så smart:-)



ååå jag vill också till globen på disney on ice.har aldrig varit i globen och aldrig på nåt sånt.

vad mysigt.

vad är det för "tema" i år.



ja snart får vi faktiskt ta en liten juledate.



kramis

Kommentera här: