vacker höstdag

Blåsigt och kallt men vackert och färgglatt har det varit idag:-)


denna fina köpte jag på ullared:-)
Blir glad när jag ser den... "Kärlek" ett mkt bra ord..ler..



Mina stövlar..ååå så sköna dom är...
Har i mina iläggssulor och hoppas jag inte förstör dom så som jag brukar göra med mina skor...
Ja,jag vet mysisar är ju inte det snyggaste på jorden..men det skönaste:-)






de små i sina stövlar....

Nu ska jag dricka te...ev läsa lite också...om jag orkar..är defenitvt lättare att ta itu med det när man inte är på hemmaplan utan åker iväg och pluggar....
hemma ser man så mkt annat....

kramis
1 kråkmamman:

skriven

Fina, fina, fina ni e! Jätte mysiga skor/stövlar!

Jag borde nog ta efter dig med "Kärlek", det behöver man verkligen påminnas om. Jag glömmer ofta bort att visa min man hur mycket jag älskar honom och han glömmer mig. Det är ju inte lätt, du vet själv... I lördags fick jag ringa ambulans till kråkpappan för han hade fruktansvärda smärtor i magen. Hans tarmar hade stannat upp och maten kom varken upp eller ned om man säger så... Då blev jag rädd och tänkte att jag hade glömt bort hur viktig han är. Hur mycket jag behöver honom. Han blev bra efter smärtstillande och en magtömning. De tog massa prover men det var inget som visade på något speciellt så teorin är att tarmarna stannade upp och att han nu måste vara noggrann med maten och äta ordentligt då han slarvar hela dagarna. Jag var så ledsen igår för allt som hände och det kändes inte bra med alla intryck som kom i en hel klump efteråt. Det var mycket som spelade in och mycket som hände både söndag och måndag så jag antar att det sjönk in allt och jag blev lite deppig... Idag känns det bättre och jag ska ta nya tag. Ha en underbar dag,

kram Kråkmamman!

2 Fia:

skriven

Hej hopp!!

Ni verkar ha haft en späckad helg med massa mysigt, shopping, vänner, badhus å släkten. Men visst e man helt tömd efteråt? Hoppas du får vila lite på dagarna, du bloggar ju rätt sent;-) hihi



Här är det fullt upp idag med, ska strax baka tills fikat imorn,nu ska jag fresta dej lite.... Pollykakor,kolapaj,pecannötspaj,coockies å kolakakor, ja visst ska de få en energikick av det!!??

Gillar ju att hålla på å fixa inför kalas, men hoppas jag/vi hinner städa oxå, jobbar till 17.15 imorn å 18oo kommer dom! Jag presterar bäst under stress,märks det? ;-)annars hoppas jag städ å tänder ett gäng med ljus i stället....



Igår var det modevisning då, jag fick visa en undderbar klänning från Ester Elenora, som jag naturligtvis oxå köpte.... usch så dyrt i jämförelse med mina vanliga plagg från Tradera/HM men å andra sidan kanske det jämnar ut sej då,visst? snälla håll med... som tack fick alla "modeller" ett armband(fint) å de första 12 klädkunderna fick en kasse å ett halsband(sådär) men då blev ju klänningen ännu mindre dyr(inte billigare) den är svart i sammet å ganska mkt spets. fin.å lite tuff på samma gång.



Nu borde jag börja stöka till i köket, men som Alfons säger;ska bara....

Kram på dej!!

3 Fia:

skriven

Heej igen!

Nu kommer verkligen ikapp en,vill så mkt men tiden går så fort, skapar lätt för många borde å måsten i stället för #jag vill#.... Iaf... 4:e sorten i ugnen nu, skippar den 5:e för hallå!!vem behöver äta så många sorter.igentligen...



Jag har inte många möten framöver så snart får ni komma till oss en em, kanske får jag locka med en kaka;-))

Lyssnar på ljudet av trötta barn som snart ska nattas å läsas för, ofta dagens mysigast stund ju.Vi turas med lilla å mellan varannan kväll,den stora väljer att sitta uppe med oss en stund i soffan istället, har blivit för stor tycker han att ligga i samma säng som föräldraarna eller läsas för å sånt måste man ju respektera...men tiden går så fort,om 1,5 år tonåring å allt det bjuder på...

Dyra i drift å mat om inte annat när man har 3 tonårspojkar!!



Ha en fin kväll, jag har oxå börjat med the som du vet,gott å mysigt!

K//Fia

4 svintoflickan:

skriven

fia

ja...oj vad dyrt det blir med mat vi som kommer har tonårspojkar samtidigt:-)

låter verkligen gott allt du bakar..mums.

vad du är duktig!!!!!

här har jag städat allafall..alltid nåt:-)

hur ser nästa vecka ut för dej?

eller vill du hellre ännu nån vecka framåt?

Jag tror att du var supersnygg i klänningen!!!

hade gärna velat sett dej!!

var glad att du unnade dej att köpa den..bra gjort:-)

oftast unnar man ju bara barnen.

hade tänkt skriva mer men nu ropar mannen att idol börjar...

måste gå..ler.

men kram o grattis i förskott:-)

kram

5 Maja:

skriven

Hej!!



ja visst känns helt konstigt nästan overkligt att vi träffats på riktigt. Det var så härligt att få se dig du är så fin, oh så jätte snygg i håret. Det var så mycket jag skulle vilja säga...



När jag var inne här i torsdags och såg att ni skulle till Ullared så tänkte jag förts inget säga om att vi skulle dit, tänkte att se vi varandra så gör vi det..då är det liksom meningen. men sen tänkte jag att det är ju bar orättvist att jag vet att ni var där och ni inte vet om mig så ja ett sms iaf. Och så sker dom alla dom där små undrena som man glömmer bort, jag var så säker på att ni hade hunnit åka så när jag såg er i ögonvrån stå där med era kundvagnar full atill bredden....det kändes bara så rätt att säga hej......KÄRLEK som du sa. hade du varit där själv så hade jag bjudit dig på fika just bara för att få prata med dig.



Ja helt klart få vi försöka oss på att träffas mer på riktigt nån gång men tills dess får vi skriva och sms:a.



Jag träffade ju min man på ett scoutläger har ju berättat och vi skrev flera brev i månaden till varandra på dte sättet lärde vi känna varandra ett rätt bra sätt att lära känna nån på tror jag. Men facebook njae det får nog vänta, jag behöver helt klart fler timma på dygnet för att hinna med nått sånt.



Vi hittade väl int eså mycket i Ullared som jag hoppats på, det är inte så lätt att hitta jumprar och toppar till mina små dom är liksom lite knubbiga så allt sitter så tajt dte jälper inte tat gå upp i st det blir bara längre.Men vi köpte iaf 2 julklappar till Mattias ett playmobil sjörövarskepp och en mindre låda med sjörövargrejer i. Vi leker typ nästan varje dag sjörövare han är sjörövare och jag är pippi och är simon hemma så är han Tommy och Sofia är Annika och så sjunger vi sjöröva Fabbe farfars far......

Ja sen köpte vi en ny hårtrimmer men den betalade pappa lite på och så kommer min morbror oxå att betala lite så det var ju igen utgift direkt.Sen blev det lite vantar, mössa och pyjamas. Mattias var helt underbar satt där i vagnen hela tiden precis som Sofia jag var helt chockad, vi sa det till honom hela tiden hur duktig han var, han fick en ny leksaksmobil oxå 29kr och den vårdar han som en bebis hihi.



Ja just det du undrade om lördagen jo, vi lämnade barnen kl 10 sen åkte vi till färgbutiken och valde tapeter till kök och vardagsrum, Det blev en mörk grå/svart till köket och en randig tapet som går i beight som heter Boheme och där tv sitter en vägg på ca 3,5m blir det en mörkare beigh med randig struktur på andra hållet. Sen åkte vi hem ovh jag duschade och gjorde mig iordning sen åkte vi och åt winersnitzell på Limmareds värdshus. sen åkte vi hem skrev hemhandlingslista och så åkte vi å storhandlade det gör ju jag annars jämt själv. Sen blev det bio här hemma dte var ingen av oss som skulle orka köra hem i från Borås eller Jönköping, så det blev Wallstreet 2 men den var ok en hel del tänk värt. Sen njöt vi en stund av tystnaden den där konstiga tystnaden för tyst är det hos oss oftast på kvällen men iaf sen fick vi sova hela natten och jag vaknade halv sju utvilad fats jag låg kvar och små slumrade till 20 over 8. Det var en toppen helg.



Nä nu ska jag gå tillbaka till min matte jag har fastnat tänkte att jag behövde kanske en paus snart börjara jag bli för trött.



Ha de så bra och va rädd om dig och de dina stor kram

Kommentera här: