uttråkad men ska råda bot på det nu...

Ja först  vaknade jag och kände att jag var för trött och då blir jag sur och stör mej på minsta lilla..
men så åkte vi iväg hela familjen till kyrkan och det var en jättebra gudstjänst!
sen var det fika efteråt och vi satt och pratade lite och så.

Lea på väg till kyrkan...






ja sen var de dags att åka hem igen och jag bara kände mej sååå uttråkad,kändes bara såå tråkigt att komma hem till vardag och måsten...ville typ till ikea eller bara komma ut lite..
men så skulle ju mannen på innebandy kl 4 och då hinner man ju typ inget innan dess...
så då blir det ju till att åka hem i allafall...
kändes bara så tråkigt. jag är verkligen som en hund som behöver rastas ibland för att må bra, ibland räcker de med något pyttelitet och ibland behöver jag en liten längre "promenad"...
Men nu blir jag sur på mej själv som är så uttråkad och tråkig...
så nu fick barnen hyra film och så ska vi sätta oss i soffan och äta nåt onyttigt såhär sista sportlovskvällen innan skolan börjar och så ska jag bara slappna av..

skäms på mej otacksamma tråkmännska....skratt.
men till mitt försvar är att jag har ont i halsen och huvudvärk..känns som det är bihålorna igen..men det har ju varit bra ett tag så hoppas det snart är borta igen..

Här kommer lite bilder med på min mage. Idag har det gått 25 fulla veckor.så i morgon går jag in i vecka 26...

vecka 25.

Barnet

Barnet kan känna igen din röst och reagerar mer på mammans röst än andra ljud. Ett korttidsminne har utvecklats. Barnet ligger och växer och mognar. Många rör sig mycket medan andra är mer stillsamma. 

Redan från vecka 23 har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.

Vikt 800 gram.

Mamma

Olika kvinnor har olika magar. På en del börjar det synas först nu medan andra fick mage för länge sen. En del är nästan helt runda medan andra har mer putmage. Barnet kan trycka mot din blåsa vilket kan göra att du behöver gå på toaletten oftare än vanligt. Många gravida börjar även få kramp i benen.









ja ni ser,de är ingen liten kagge direkt...
men men, det som är mysigt är när den sparkar..väldigt livlig på kvällarna:-)
mellankillen är faktiskt den som känner mest och faccineras över detta.
Lea har ju också en bebis i magen som ska heta precis samma som hennes kusin..
sen kan hon dessutom plocka ur sin bebis i magen och sen plocka in den igen...så vi går inte riktig igenom lika graviditeter hon o jag.skratt.

Nu kom grabbarna med film och lite chips..
jihaaa....
nu ska jag vända vinden...

kram

1 Maja:

skriven

Hihi!



Ja nog är det tråkigt när man känenr sig så där trist, man vill ju liksom vara den där påhittiga energiknippet, ja ibland vill man bara men vet inte vad och ibland finns inte tiden. Men det var väl nysigt med lite film och gottigt. Själv har jag ju jobbat hela helgen kväll sitter just nu på jobbet och väntar på att kl ska bli 21.30. I morgon är jag ledig sen blir det jobb kväll på tisdag igen ja sen ska vi på en jobbgrej på onsdag äta gott och samtala om verksamheten hela dagen ska bli mysigt. Ja annars har jag inte mycket att säga. "Ler" ja nog är du lite rund om magen är det verkligen en? Tror inte du behöver oroa dig ligger du över tillväxtkurvan?



Hoppas ni fick en bra avslutning på lov veckan stor kram

2 svintoflickan:

skriven

Maja.



ja,det blev mysigt till slut.ler.



jo,det är bara en,ler. har ju alltid blivit stor,typ 25 kg med varje barn... men denna gång låg jag över tillväxt kurvan. men det är ändå normalt liksom. ska nog dock få ett extra ul senare i gravdiiteten så att bebisen inte blir så stor som lillkillen va, han vägde ju 4735..lea vägde ioförsig inte lika mkt 3980. storkillen vägde 4210 och mellan 3830. så visst, ingen har varit pyttepytte.



ha en bra vecka nu.mat o sånt låter ju alltid mysigt.



kramkram



3 kråkmamman:

skriven

Wow, där håller jag med, verkligen en rejäl kista du har min vän. Så är det ju, efter första blir maggen bara större och större, mysigt och jätte, jätte fint.

Vi är inne i maginfluensa-dimman så, ja du vet, ord är överflödiga....

Kram/Kråkmamman

Kommentera här: