Dag 19.Detta ångrar jag.

Jag är en person som överlag får väldigt lätt och ofta dåligt samvete..
gör jag tillräckligt?
sa jag något konstigt?
varför orkar jag inte göra de där och de där..
varför vill jag inte umgås idag osv..

eller massa sånna små bagateller...

Att jag liksom ibland klandrar mej själv för mina känslor istället för att acceptera att så känner och tycker jag och det måste jag få göra...

Men allafall så för mej hänger dåligt samvete och ånger ihop..

Visst finns det saker jag ångrar..men om jag måste välja något specifikt så är det nog min sista dag med farmor..
Hade jag vetat att det var sista gången jag såg henne hade jag varit på ett annat sätt.
Vi satt och pratade, jag satt inne hos henne, trodde hon hade influensan eller nåt..
Vi pratade om allt möjligt och jag gav henne vatten....men inuti mej var jag lite stressad för jag visste att lillkillen sov middag hemma och mannen jobbade hemifrån och jag kände nån slags stress över att lillen skulle vakna..
Hade jag vetat att det var sista gången jag satt och pratade med henne hade jag ju struntat i det och struntat i att mannen jobbat (och det vet jag att han också hade gjort)...
men nu visste jag inte det ....
Även om jag inte tror att farmor märkte av min stress då jag satt där ihopkrupen i soffan och pratade och såg på min fina farmor när hon låg i sängen och pratade...
så känns det ändå som en sån sak man hade gjort annorlunda med facit i hand...

Annars...visst finns det fler saker..
Men, allt påverkar ju en till att bli den man är...
och förhoppningsvis lär jag mej av mina misstag!

Jag kan vara hemskt tjurig ibland o bli för arg på både man och barn...
men sen blir man ju vänner igen..
det är liksom inte direkt nåt jag ångrar för det hör ju till livet och de är likadana mot mej...
å samma sak att jag proppar i mej choklad och går upp i vikt..
visst jag kan ångra det ibland...men samtidigt är det sååå värt det..ler.
det får jag ta tag i sen.....




kram!!!
1 Andréa:

skriven

Sv: Tack så mycket :D

Kram

2 Maja:

skriven

Oh så många fina inlägg och första kyssen av mannen tänk så lite det behövs för att bli lite käslosam så söta ni är. Jag var tillsammans med en kille nått år före min man tror det var i åttan men jag har inte ett enda minne från att vi kysstes men det gjorde vi säkert, men däremot minns jag första kysen från min man, en härlig känsla går inte att beskriva. Ja nog ångra man saker ibland är inte så stora allvarliga saker utan mest små ting, mend et finns en sak jag kan ångra sm känns jobbig i mellan åt.....när min morfar dog dog han ensam han låg på sjukhus och alla var bortresta och jag kan ångra att jag inte åkte dit trots att det var 30 mil dit men vi var åtminstonde i sverige, men ja det är bara att lära sig leva med det helt enkelt.



Hur har ni det annars då va gör ni, här är dte fullt upp jobbar jötte mycket denna veckan plus helgen så det kommer kännas. Mellisen hade dte jätte bra i gbg han var så nöjd med sin vistelse. I söndags var vi i skogen mannen hade övat motorsågskörning med pappa och min bror så när dom var klara så åkte vi dit och grillade hamburgare gottigt och mysigt dte var en så härlig dag.



I morgon kväll ska jag på ungdomsrådet har lovat att ta med en kaka så det blir till att slänga ihop en kladdkaka i morgon när jag slutat jobbet hittade ett nytt recept på bloggspot tror jag dte hette. Men nu väntar sängen orkar inte vara uppe så länge nu när jag går upp så tidigt.



Ta hand om dig och liten plus alla andra stooooor kram

3 Anneli:

skriven

Åh, börjar nästan gråta när jag läser det du skriver om farmor(mormor). Jag minns att när M blev sjuk så var jag först jättesur på honom på förmiddagen, tänk om jag hade vetat?! Då hade jag ju inte varit så.. usch vad hemskt! Man vet aldrig vad som komma skall i det här livet..

Saknar dig fina du! KRAMAR

4 svintoflickan:

skriven

maja.

det väcker många känslor när någon dör..och man tänker alltid att man hade kunnat gjort annorlunda..

men på nåt sätt är man ju bara människa ändå och inte riktigt tänker klart just då.30 mil är långt,bodde ni så långt ifrån varandra alltid?



lät gott med kladdkaka,vi ska nog ta lite fika nu.



är väl toppen att det är just din mans kyss du minns.



kramis:-)



Kommentera här: