Klump...

ja jag kan säga på en gång att det flesta av er gissat fel i vikt....
var ju på ultraljud idag och den vikt hon som gjorde ultraljudet fick fram var 5020....
nu vet man ju inte om det är exakt så men även min barnmorska ser ju att magen har blivit ännu större!!!

jag ska in till läkare i morgon på förlossningen och barnmorskan tycker jag ska få bli ingångsatt innan det datum bebis är tänkt att komma,men hon sa att det var rätt hårda och ofta tyckte man skulle gå tiden ut ändå...så jag skulle inte ha ngr stora förhoppningar sa hon.

känner mej orolig och skulle helst vilja trolla ut bebisen...

kramis på er !!!!
1 Sommartjejen:

skriven

Älskade vännen min, förstår att du blir jätteorolig. Ska hålla alla tummar jag kan stenhårt imorgon för att läkaren är en förstående läkare och inser att det är dags för din lilla (för den ÄR fortfarande liten även om den räknas som stor i förlossningssyfte) bebbe att komma ut NU.

KRAAAAAAAAAAAAM

2 Victoria:

skriven

förstår att du känner dig orolig! väger den 5020 redan nu eller om du går hela tiden ut? hoppas det löser sig till det du tycker verkar bäst! kram

3 Johanna:

skriven

Aj då, du får gråta en tår och säga att du vägrar gå fram till BF-dag... Om de är hårda får väl du också försöka vara hård... hm. Fast man blir inte så himla kaxig när man träffar farbror doktorn. Lycka till i morgon, berätta sen hur det går för dig. Kramis

4 Therese:

skriven

Oj, håller alla tummar. Borde väl kunna fungera att bli igångsatt, jag har ju blivit igångsatt alla gånger (ok, första gången var havandeskapsförgiftning, så det kanske var förståeligt)

Kram o lycka till!! Kramiz!!

5 Pernilla:

skriven

oj det var en stor bebbe. Hoppas du får en förstående läkaren som vill sätta igång dig.

Kramar

6 lilajag:

skriven

Ja, det kan man kalla en stor liten bebis. Förstår om du är belåten på att vänta, men det finns förstås medicinska fördelar, inte minst för bebisen, att gå tiden ut. Läkaren gör säkert det som är bäst för både dig och bebben (bebban). Lycka till!

7 Linnéa (somris syster):

skriven

Om de inte sätter igång dig så stå på dig, jag blev igångsatt 38+3 och då vägde Lucas bara 3340g! Överläkaren sa att "bebisen är ju klar" så det var ingen fara!



Håller tummarna HÅRT!



Kram

8 Marika:

skriven

Hoppas det gick bra hos läkaren idag.... Tycker att dom borde ha lite mer medkänsla om hur man själv tycker och vill istället för att bestämma på det sättet som dom själva tycker, det är väl ändå den som bär barnet som känner i första hand vad som känns bäst så jag hoppas du får igenom igångsättning...

Tycker liksom inte det borde vara några problem för du har ju inte ens långt kvar av graviditeten..

Ha det bäst!

Kommentera här: