kyrkohelg..

I fredags började det med adventsfirandet i skolan, som tyvärr inte blev i kyrkan i år..
men det var fint ändå med lite sånger och sen fika i klassrummen.
Jag fick följa med storkillen å hade även med mej lillkillen å Debora.
stort steg för min blyga lillkille att följa med in i klassrummet...

Pratade med en kvinna som håller lite i det administrativa m.m och hon tyckte jag skulle sätta in honom på 15 timmars för att det skulle bli lättare för mej och honom att komma några gånger innan förskoleklassen börjar och hälsa på...så inte att han börjar där själv men som en inskolning..
Jag tycker att det känns lite onödigt,ska man inte kunna få komma och hälsa på ngr gånger ändå?
Allafall kände jag en klump i magen o halsen o ögonen blev alldelles tåriga när jag pratade om hans förskolestart eller 6 års som en del kallar det...
Han är en speciell liten kille och jag tror det kommer bli tufft....
Men vem vet, han kanske förvånar oss alla<3

ja,sen åkte vi in till läkaren med lillkillen för att han sprungit o kissat så mkt, så det blev blodprov o urinprov m.m.
det såg inte något fel men ville ändå ge antibiotika så det får han nu  å så får vi svar på odlingsprov på tisdag.
Hade med mig min syster Märta som tog hand om tjejerna..
tur det, annars hade de varit lite körigt...

så blev en mysig fedagkväll med systrar som sällskap medan mannen var på julbord.

Lördagen var det torgmarknad här och sen välkomstmöte för en pastor i vår församling.
det var mat och tal och allt möjligt..
Å killarna spelade lite pingis ,så alla var nöjda å glada..

På väg till kyrkan...



Hmm..börjar bli hårkluven igen...ska jag spara ut lite till eller klippa mej igen???
(de va bara en parantes)

å ang hår..Deboras första tofs...




åå underbara systrarna..."tjockisen och prickiga korven".ler.


Allafall var det en trevlig lördagkväll och idag var vi också iväg till kyrkan på adventsgudsjänst,
också mkt trevligt<3

Ja å så köpte vi hem pizza..mums.

Varit en helg med mkt gemenskap..
musik
minnen
saknad
tacksamhet
glädje
samhöriget
och
KÄRLEK!!!

kramkram!!
1 Maja:

skriven

Hej!



hade eg inte tänkt skriva utan lägga mig i sängen och läsa men tänkte jag svara på en fråga och ställer en annan.



Simon 11 år gå och lägger sig kl 20.10 oftast är dte inte så mycket spring så han sover mellan 20.30-20.45 Viktor snart 13 om 20dagar går och lägger sig 20.20 han sover oftast före 21 smiter inte ofta från sängen men ligger och läser så man får ibland gå ner till källaren och då släcks lampan fort. mattias och sofia lägger sig mellan 18.50-19.00 är vi ensamma jag eller mannen så börjar vi med sessan läser en bok sen läser vi för mattias ibland smiter hon från sängen men det brukar hjälpa att be henne gå och lägga sig igen efter läsning sätter vi oss på en stol utanför sessans rum därifrån ser mattias oss oxå, det är sällan det är problem att lägga dem och dom sover 9 av 10 gånger före 20.30. På helgerna får dom stora vara uppe längre beror lite på vad vi gör men försöker att ha dom i säng senast 22 sessan får aldrig vara uppe längre om vi inte har besök eller är borta och mattias kan få vara uppe till 20 men då blir det ingen bokläsning. Så ser det ut hos oss ska väl till lägga att våra barn mycket sällan sover längre än till 8 och Viktor går upp 7 även om han har sovmorgon.



Ja då till min fråga. Hur går det eg med leas pricka varför dyker dom upp nu igen har läkarna inga ideér klia dom störs hon av dom har du provat lavender olja dte kör min ajobbarkompisar på allt. Blev nog mer än en fråga va?



Måset bara berätta att strax innan jag skulle gå till jobbet idag kom skruttfia tassande på sina mjuka fötter stannade och pekade paralyserad på ljusstaken i fönstret jag sträckte ut min hand och bad henne komma så ska hon få se i sitt rum och hon blev helt tagen av sin ljusstake i fönstret det är sånt som gör att det inte känns som det var så jobbigt att stöka upp adventen sent igår kväll. KÄRLEK.



Nä nu ska jag till sängen och läsa och lyssna på vinden blåser helt hysteriskt stor kraaaam

2 Marika:

skriven

Det är något speciellt med första advent tycker jag , fast den kom så himla tidigt i år och utan snö är det svårt att få samma "myskänsla" men vi gjorde vårt bästa iallafall, tyvärr orkade vi inte på någon julskyltning, hade ingen lust att bege mig ut i blåsten...

Felicia har ju oxå haft dom mest konstiga utslagen och prickar och på henne har jag använt en salva som heter miniderm, finns på apoteket och den har funkat kanon...

Imorgon är barnen lediga då det är planeringsdag för lärarna så vi ska in till Eskilstuna där jag ska röntga min hand och kolla varför den inte vill bli bra alls, är sååååå trött på att ha ont...

Jättesöt toffs, vad stor hon har blivit, här går det oxå undan.. Har börjat med gröt och smakportioner, jippie, tycker det är såååå kul när dom kommer upp i den åldern, nu längtar jag bara till att han kan sitta och så oxå då blir det ju ännu lättare med allt...

Ha det bäst!

3 svintoflickan:

skriven

Maja.

ooj vad duktiga ni är med tider å sånt.

här ska skolkillarna vara i säng kl 21.de andra tar sin lilla tid.

ni har verkligen ording o rutiner.

beundrar det.



leas prickar är jättekonstiga.

först var de ju bara en stor men för bara några veckor sen blev de mera å så river hon på dom också.

läkarna vet inte vad de är..

hon har fått ny salva nu igen får vi se..



visst är de underbart att se när de små barnen gläds över julsaker m.m.

underbart.



oj,vad dagarna går fort här..

hos er med antar jag.



kramkram å ha det bra.



4 Therese:

skriven

Låter som ni hade en riktigt mysig helg=) Vår var mysig, men stressig..



Våra skolbarn fick åka till kyrkan i måndags på adventsgudstjänst,och det har inte varit nån diskussion om det!

Nu vila lite, imorgon VAB för att Felicia hostar så hon nästan spyr.Idag var hon hos farmor, men i morgon tar jag det själv!!

Kram!!

Kommentera här: