rosa bandet

Tänk att om Debora inte sover när jag gör mat då är det verkligen superstressigt...
och det känns som det både kokar över o spills o tjafsas...
men till slut stod maten på bordet allafall o jag passade på att förbereda maten tills i morgon så blir det förhoppningsvis inte lika stressigt då,men allt kan man ju inte förbereda.

sen gick jag en promenad ikväll men det var verkligen iiiiinte mysigt att gå i mörkret..hua.får för mej så mkt knäppt.

å ja,så är det kväll igen och jag har kollat på rosa bandet galan och man ryser.
cancer är verkligen en hemsk sjukdom och verkar så konstig på nåt sätt..
att man inte alltid märker sjukdomen liksom?
plus att det är så många som drabbas..
näää usch.
jag ringde in o försökte ringa en rosa bil.hi,hi.men vann ingen.ler.

Allafall känner man sig så otroligt tacksam för att man är frisk..
samtidigt som man tänker på de som är sjuka eller varit i den hemska sjukdom.

nu ska jag plocka ur diskmaskinen innan det är dags att sova..

kramkram<3
1 Sommartjejen:

skriven

Jag orkade inte titta på det, ville inte höra talas om mer sjukdomar just nu. Men jag hoppas de får in mycket pengar, men även ANDRA sjukdoms insamlingar. De kommer lite i skymundan när bröst cancern får så stor uppmärksamhet. Den är i och för sig väldigt vanlig, men det finns ju även andra sjukdomar som behöver forskning. Som tex ALS...

kraaaaaaam

2 Maja:

skriven

God kväll!!



Ja här sitter jag nu gräsänka dom små sover och dom stora är med mannen på hajk, dom blir inte borta så länge kommer ger i morgon lunch. Själv har jag duschat gjort inpackning på håret, rakat mig på alla dess ställen och fixat fötterna känns härligt, jag har svårt att lägga tid på mig själv när jag väl har tiden är jag för trött så det passade ju bra idag. Ja nog är det en hemsk sjukdom cancer det finns så många hemska sjukdommar man hoppas verkligen att man slipper komma i kontakt med dom på nära håll så mycket det går.



Apprå på sjukdommar så ramlade min fina morbror (ensamstående man 65år som är svårt psykiskt sjuk så han ser ju rätt sliten ut efter alla tunga medeciner han tagit i 40 år)på konsum här hemma först ville ingen hjälpa honom dom trode han vr full. Iaf han ramlde och slog i huvudet så hårt att han spydde kraftigt och efter att han fått fram att han behövde hjälp och inte var full så fick han hjälp. Ambulansen kom och nu i em fick vi beskedet att han drabbats av en stroke förmodligen inte så alvarlig han kan prata men slöddrar lite och är jätte trött jag hoppas så innerligt att det inte är värre än så. Min morbror har alltid varit så snäll och älskar oss alla syskon barn så högt ja och nu oxå våra barn han har alltid funnits med på alla kallas och högtider.



Det var ju några dagar sen jag skrev och minnet är kort hade tänkt berätta så mycket men ja iaf det har hänt en del kul saker oxå. Mannen skrev på papper på ett nytt jobb (han vet dock inte riktigt hur han mår han genom går just nu en skiljsmässa han har varit på samma företag sen vi flyttade ihop vilket innebär 17 år) men han kunde inte tacka nej till ett sånt här erbjudande för det första sökte han inte jobbet utan blev uppringd av företaget och det isäg är ju kul, sen får han strax över 5000 mer i månadslön dessutom gav dom honom 4 veckors betald semester nästa år "ler" inte fel tycker hans fru:) Själv har jag nu fått bort mina långa kvällspass så när jag nu jobbar kväll så börjar jag kvart i 4 eller halv 5 sååååå skönt.

ja vad har hänt mer Simon är fortfarnade en glad kille som gärna går till skolan han fyller dessutom snart år så just nu är han än mer glad "ler" fick dock en vink av läraren idag att han fortfarnde behöver jobba mer av lektionen och stanna i klassrummet mend et lät ändå inte så negativt så för hoppningsvis så går det frammåt hoppas jag. Viktor har sina små pubertets uppbrott men jag villinte klaga för mesta delen är han en härligt grabb mest bråk om städning och att ta ansvar över sin del i hushållet man kan liksom inte lämna köket som en svinstia bara för att man inte orkat städa upp efter sig inte okej.



Ja sen gick ju vår frys sönder tror jag berättat det men iaf vi har nu skaffat en ny och lyckades dra ner priset med några hundra lappar så 3200 känns rätt ok nu är den betald och det finns pengar kvar med god marginal, desutom ligger ju mina pengar i skåpet som jag tjänat in på att sälja beganade barnkläder och skor (2500) kommer behövas för vi har kollat vad en stuga i sälen kostar på sportlovet 8000 "suck" vi har inte bokat nått ännu måste veta att vi har fått ihop pengarna kan ju inte ta alla sparpengar vi misstänker nämligen att kylen snart går sönder så vi får se om det finns nån stuga att tillgå när tiden närma sig.



Känns som det blev mycket tjat om pengar, tittade du på lyxfällan igår det var ett par i 50 och 65 år gamla det är ju så man blir mörkrädd dom hade 25000 minus varje månad fatta helt sjukt kan verkligen inte fatta hur man kan ta telefonlån för att lösa räkningarna om och om igen och fortsätta leva i lyx knasigt.



I morgon ska jag koka risgrynsgröt till lunch sen till kvällen blir det ju buffe stekte köttbullarna igår så dom är klara så det är ju bara jansonen som tar tid i morgon. På söndag är det scoutinvigning i kyrkan sen får vi väl jobba oss igenom trädgård och hus på eftermiddagen. Dom stora har lov nu och jag har tagit lite komp på tisdag för att ta med mattias på bilar 2 som går som lov film hade velat se den i 3d men det får väl gå ändå. sen jobbar jag till 4 på onsdag ja sen är det kväll helg, känns dock inte så farligt har ju en super härlig kollega hon får en verkligen att skratta och må bra liksom vi får väl se va vi ta och hitta på för gott att äta till kvällsmat.



Nä nu måste jag sluta skriva anars får du ju läsa till i morgon bitti. Jag tänkte sätta på nån tjejfilm få se vad det blir. Ta hand om dig och alla dina fina skruttar, stor kram<3<3<3

3 svintoflickan:

skriven

Maja.



bara såå roligt när du skriver å du får skriva hur långt du vill.

jätteroligt få respons tillbaka eftersom du ej har egen blogg.ler.

sen är jag lite dålig på att svara ibland.

tiden vid datorn blir mkt mindre nu när man har en bebis känner jag.



hur är de med din morbror nu..så hemskt.

tänk vad tokigt de kan bli när man tar saker för givet.



förstår det måste bli kluvet för din man men låter ju bra med lite bättre förmåner.



visst är de tråkigt med utgifter..

för oss blev de så med diskmaskinen.

tycker de är synn för de kommer ofta lite oväntade utgifter.

tex gick vår ena bil inte igenom besiktningen..så frågan är hur det ska bli,om vi får försöka klara oss på en...



vad blev de för tjejfilm.

låter mysigt.



nu ska jag sova..



blev så trött..å de är klart eg är ju kl en timma mer.ler.



men ha de så bra vännen.



tänker ofta på dej.



kramkram

Kommentera här: