flummtankar om nuet!

sitter här och försöker skriva inköpslista...oj,så full den blir,fatta va mkt mat man äter...
nåja,
idag har varit träning igen..det är faktiskt riktigt roligt!! Men de bästa är att vi är på ganska lika nivå i gruppen,så man kan liksom skratta åt att man stupar efter en armhävning eller att man får spagettiben eller att jag knappt kommer upp när jag varit på golvet, eller att jag höll på o slå runt typ när jag gjorde nån övning..
ha ha ni undrar väl vad vi gör för övningar för det låter ju hur snurrigt som helst,men bland annat tränar vi piriformus eller vad de hette...skratt.

nä flumm åt sido...
det jag ville skriva är att vi har det kul i vår lilla träningsgrupp!
å välbehövligt är det minsann!!!

ja,annars hinner jag typ noll...
huset förfaller...
men kärleken består (en sång som är så,så den meningen passade så bra in) och det får man ju vara glad för..ha ha,även om det känns som vi borde försöka planera in en date typ kl 24 med en kopp te i soffan eller nåt för det känns inte som vi ses fast vi ses..
å barnen är piggare än sina päron
och lillskruttan vill bli buren,jag kommer få världens bauta muskel på ena sidan eftersom jag bär henne med ena armen hela tiden,för den andra måste ju göra mat...

Nu en annan sak som  händer varje dag när jag hämtar killarna i skolan ,vi går  en promenad dit och varje gång gömmer sig lillkillen bakom en busskur och så ska jag fråga -var är isak???var kan han vara??
å då ska han hoppa fram och jag ska bli glad!
Han är 5 år och tycker fortfarande att det är lika kul...å även Lea hoppar ibland ur syskonvagnen o gömmer sig där bakom...

idag när jag gick förbi den tänkte jag att jag kommer alltid älska den där busskuren och så tänkte jag att -fatta när jag går där som en gammal pensionär och minns när Isak gömde sig där vid busskuren...
och när jag tänkte på det så  tänkte jag-ååå vad jag ska njuta av NUET...
oavsett de jag inte hinner eller gör..
jag ska njuta av att barnen älskar att gömma sig i busskurar och älskar att jag blir glad när jag ser dem!
jag ska njuta av att barnen vill vara nära mej i soffan och att dom fortfarande väljer att umgås med sina halvtråkiga föräldrar m.m.ler.

Jag  ska njuta av att NU har jag allt det här uuuunderbara livet med världens bästa familj...föräldrar,syskon,vänner, man och barn...

-looooooooooooooooooooovet iiiit!!!!!!!

1 systeryster:

skriven

Dom är världens finaste!

2 Marika:

skriven

Hua, jag är livrädd att någon ska komma och hälsa på här utan förvarning, hehe.. Hinner ju verkligen inte med någonting här hemma just nu så jag skulle skämmas ihjäl över röran, haha, men vad gör egentligen lite röra när man har sina underbara barn??!!

Var till barnmorskan igår och diskuterade prev-med och fick veta att om man väljer hormonspiral så slipper man i stort sett mensen efter ca ett halvår, vilket låter kanon enligt mig, har ju testat kopparspiral innan vilket inte var något för mig då jag fick jätte mensvärk av den...

Imorgon har barnen studiedag så det blir väl till att åka till k-holm för att fördriva tiden, haha..

Här hemma så tjaffsas det bara mest hela tiden när dom är hemma... Syskonkärlek..

Ha det bäst / Marika

3 Therese:

skriven

Marika; Måste svara dig att mensen försvinner inte för alla med hormonspiral, men minskar avsevärt vilket är mkt värt bara det!!Men annars fungerar det bra med hormonspiral!! Kan rekommendera!!



Kram till dig svintoflickan!!

4 Ulrika:

skriven

Hej. Underbart! Så där kan min pojk med hålla på. Tösen gör så att varje gång hon är klar på pottan så håller hon händer framför ögonen och när jag kommer o ska torka ska jag varje gång säga: Men...här finns ju ingen Nora, jag ser bara en rumpa! O då tar hon bort händerna o utbrister glatt: här är jag!

Det är lite rart. Pojken vill inte att jag ska pussa på honom när jag lämnar honom i skolan för det är ju PINSAMT!!! Inga pussar o kramar. Men så plötsligt kan han spontant säga "Åh, mamma...jag ÄLSKAR dig! Du är världens bästa". Då blir mammahjärtat varmt.

Kram på er!

5 svintoflickan:

skriven

systeryster<3

ja,för det mesta är dom det fakiskt..

som moster,ler.

kramis

6 svintoflickan:

skriven

therese..

hur känner du att hormonerna påverkar dej..eller märker man inte av de?. jag har koppar men har ju tack o lov ej fått tillbaka mensen än.

kram

7 svintoflickan:

skriven

ulrika.

hi,hi vad underbart,kan verkligen höra dej när du går in å ska torka Nora.hi,hi.

å jag som ser allt i bilder ser hur de skulle se ut om de bara satt en liten rumpa där.

sötungar är dom.

ja,visst är det underbart när dom säger att dom älskar än...

kramis!!

Kommentera här: