grejjande

oj vad kvällarna iinte räcker till...
till att blogga tex...

man röjjer o grejjar o promenixar och lever och nattar o myser o fixar o donar o tittar på tv...

Igår var en sådär rätt fullspäckad dag..och  kvällen var lite omtumlande då en väns man kört på en älg...
tack o lov gick det under omständigheterna bra..änglavakt!
men allafall kände man oro blandat med tacksamhet...

så fullt med tankar o grejjande helt enkelt...vid kvart över 11 på kvällen började jag moppa golv för att lillkillen spillt jucie under dagen som jag ej hunnit fixa..
å när jag moppat bestämde jag mej för att ta ett skumbad o tända ljus...så så fick det bli...
å vet ni,jag tog en chokladbit också<3
Man får fuska ibland.ler.
var allafall mysigt att sitta där mitt i natten å bara stilla tankarna.

glad över mina fina ska jag se klart över idol och sen blir de nog sova skapligare ikväll..

Här får ni ett litet kort på min lilla tjej i hennes nya skor:-)
visst ser hon stor ut..fast de är hon inte ..hon är min lilla bebis,så det så...hi,hi.




kram!
1 Hanna:

skriven

Oj va stor din lilla tjej är nu!

Det går så fort.. efter mitt vabbande är jag nu mycket Imponerad över alla småbarnsföräldrar. Hur ni orkar med. Men det är ju också sååå grymt mysigt!

Skickar över en STOR KRAM till dig <3



Ps: Otäkt med älgen :S

2 Sommartjejen:

skriven

Men så söta skor och såå söt liten tjej! =)

Låter ljuvligt med skumbad och en chokladbit, jag upptäckte att jag själv går neråt på vågen jag med av bara farten nu när jag promenerar så mycket för att få ordning på ryggen. Det gör ju inget! =) KRAMIS

3 Anneli:

skriven

Åååh, hjälp vad duktig du var som moppade typ mitt i natten ;-) Jag går alltid till sängs typ 21.30-22. annars blir jag helt slut dagen efter! Självklart kan vi ta Tuna Busland en annan dag, helgen efter denna helg har vi heller inget planerat. Ha en underbar frdag nu, saknar dej, synd vi inte bor grannar ;-) Stor kram!

4 Sara:

skriven

Söta lilla tjejen! Vad fort tiden går : ) Skumbad med ljus låter härligt, och då får man unna sig lite choklad också. Otäckt med älgen! : ( Vi har ju mycket älg hos oss och brukar tänka mycket på det när jag kör, men samtidigt går det ju inte att köra om man ska sitta och vara rädd för att dom ska hoppa upp hela tiden heller. Men fy stora är dom! Alva e fortfarande sjuk så hon och jag är hemma idag, ska försöka få lite plugg gjort idag medans hon sover efter maten. Liam är på dagis och Robert åkte iväg till Prag med jobbet idag, kommer hem på måndag. Så i helgen är det bara jag och barnen som får mysa, kanske kommer moster förbi något också : ) Ha en super härlig helg nu, och njut idag av fredagsmys! : ) Kraaaam!

5 svintoflickan:

skriven

sara

hur mår ni nu då?

hoppas ni mår bättre.

hoppas helgen varit ok fast att mannen är på resa.

det är verkligen tur man har sina systrar,dom förgyuller både sitt o barnens liv.



nä jag har alltid varit lite rädd just när man kör bil å så men som du säger man kan ju inte vara rädd hela tiden...



hur ser de ut hos er nu förresten, har alva o liam ett rum tillsammans eller hur sover ni å så.

får du sova bra på nätterna?

fast dom är morgonpigga har jag förstått.



kramkram

6 Anna:

skriven

Åh så söt hon är!

7 Sara. T:

skriven

Hej vännen!

Alva mår bättre nu, ingen feber men båda bernen hostar en massa, värst på nätterna : ( och vad jag hört så kan det hålla i sig ett tag. Oj var det så länge sen du var hos oss nu, dags att ni kommer hit och hälsar på! : ) Liam och Alva har varsitt rum, vi gjorde ju om vardagsrummet där uppe till två små rum, så rummen är små men det funkar bra ändå till dom : ) Barnen lägger sig klockan 7 och det är jätte skönt, Liam kan vakna några gånger på nätterna och vara lite orolig, vet inte om han drömmer eller så men efter ett tag lugnar han sig och somnar om igen. Annars sover dom hela nätterna och vaknar sen halv 7. För min del så får dom gärna sova lite längre på helgerna : ) Men antar att dom är vana när dom på veckorna går upp halv 7 för att åka iväg till dagis som är kvart över 7. Lillebror var hos mig och vi hade fredagsmys i fredags och Hanna var hos mig och sov kvar lör till sön, så bra att jag har dom! Nu ska det bli skönt att mannen kommer hem i kväll : )

Vilka fina bilder du sätter ut på bloggen på barnen, så roligt att se. Måste träffas snart! Nej nu dags att ta tag i pluggandet, blä så tråkigt! Ha en bra dag fina! Kram kram

Kommentera här: