shoping på lager 157

En helg som gått fort som vanligt..

lördagkvällen var vi i kyrkan och likaså söndag förmiddag.
det va en man som heter carl-olof Hultby där o pratade o sjöng och så..
det var mysigt med gemenskap, fin sång och många vettiga tankar.

å idag åt vi pizza efter kyrkan...

sen vidare mot hälleforsnäs där stora killen skulle spela fotboll,å jag o Debora skulle få shopa på nåt som heter lager 157.

Dock glömmer jag ibland att Debora inte direkt är en sån som bara ligger i vagnen medan jag lugnt kan gå runt och kolla på alla plagg...så det blev att jag bar bebis ena armen,körde vagnen med den andra, och hur jag lyckades plocka med kläderna vet jag knappt ,men jag hittade allafall mysbyxor till killarna...upptäckte nämligen igår att flera av lillkillens byxor var för korta..
såå dom växer!!
ja,sen hittade jag även thsirts o leggins till mej,basplagg som det så fint kan kallas...

priserna är rätt billiga där,50 kr för långärmade jumprar till barnen tex,och linne för 50 kr osv,men det är klart tar man allt gånger 5 blir de ju inte megabilligt,ler..
fast lillstumpan Debora fick nöja sig med ett par strumpbyxor och Lea fick bara leggins,
tjejerna har ju förmånen att få lite kläder av vänner å så..

Min stora kille börjar bli stor..
han går med byxor med häng och det är viktigt hur han ser ut..
han ser ut som en liten minitonåring,fast utan finnar..skratt.

medan mellankillen kan matcha o kombinera lite hursomhelst, bara det är skönt <3

Ja,de är kul de där med kläder tycker jag!!
själv älskar jag att gå runt i mysisar men när jag träffar andra vill jag gärna försöka ta på mej nåt annat...just nu bor jag typ i ett par jeans jag fick <3....en underbar känsla att kunna ha jeans på sig!!!

Men nu har jag pyjamas..
hissa intresseflaggan för det..
ler.

å godnatt:-)
1 Anneli:

skriven

Åh, vad kul med lager 157! Bra basplagg där.. här blev det också shopping i helgen.. haha, lite kul det där med barnen som vill bestämma kläder och viktigt hur dom ser ut. Filippa är helt otrolig med att matcha kläder, det MÅSTE matcha med lika färg, annars blir hon arg! Och så är ju varken jag eller martin så jag undrar vad hon fått det ifrån.. kanske är det den där gängbildningen som förskolepåersonalen pratde om (HJÄLP!). Haha, ja.. hursomhelst, hoppas ni får en bra vecka nu! vad gör ni nästa helg? Lite tankar på tuna busland kanske? KRAAM

2 Marika:

skriven

Eftersom jag inte ammar så får jag ju igång mensen ganska snabbt ( tyvärr, hmm )..

Åh, då var du ju här i närheten och shoppade... Har ni vägarna hitåt Malmköping så är ni jätte välkomna på fika.. ( jaja jag vet att vi försöker undvika sånt,men en liten bulle kan man ju unna sig iallafall med te eller kaffe.. )

Det där med kläder är ju riktigt kul, men svårt.. Felicia är ju så smal så ingenting sitter ju riktigt bra på henne, om det sitter bra upptill så är det för kort nertill och vice versa, skärp vägrar hon använda för det känns inte bra enligt henne, suck!! Anton tokvägrar allt annat utom mysbyxor!! TRÅKIGT!! Amanda vill vara fin i klänning ena stunden men andra måste hon bara ha byxor..

Hehe,jag själv har nog aldrig haft en så välfylld garderob som jag har nu men ändå går jag bara runt i samma mysbyxor och tights nästan hela tiden..

Hihi, ja det var liiite ovant att gå i klackar, speciellt på alla "roliga" kullerstensgator.. Men jag lyckades nog helt okej..

Ha det bäst / Marika

3 Johanna:

skriven

hm, ja jag antar att det är allt inne i magen som ska bli normalt igen... jag har heller inte riktigt hittat nån information om hur lång tid det tar egentligen att läkas efter ett ks, allt från 6 veckor till typ 6 månader... hoppas på det första. :-) Kraaam!

Kommentera här: