slappa dax..

När man har fem barn har man nästan alltid någon att oroa sig för..
ler..
i natt låg jag o tänkte på stora killen av en massa diverse anledningar...
han börjar bli stor och det märks i gränstestningar och annat..
Å jag låg och funderade på 100 saker i allt från hur man är som förödöme till hur mkt tid man har ,och så hade jag tusen tolkningar av olika händerlser osv...
 
men idag vaknade jag upp och bestämde mej för att städa...
jag avskyr att städa , men på nåt sätt brukar det rensa hjärnan lite och så gjorde de även idag med..
 
Å annars har vi haft en bra dag  men minsta skruttan måste ändå vara den vildaste lilla ettåring jag haft...
det är inte en lugn stund förrän hon sover..
Häromdagen var jag till och med så opedagogisk att jag sa lite försiktigt till en vän att jag nästan tycker det kan bli skönt när hon villl se lite på film..
hi,hi usch det skäms jag för att jag sa..
men ibland blir man bara så trött..
å just pga den tröttheten lät jag mannen ta med tjejerna till kyrkan ikväll medan jag o killarna bara ska vara hemma och ta det lugnt utan någon som river ned eller gör små bus...
De dumma i det hela är att jag har lite dåligt samvete att jag inte följde med eller att jag inte hade flickorna hemma,men de ville ju med..
ja oj nu försvarar jag mej till å med i skrift..
hi,hi..
 
Sen vill man ju försöka hinna allt när de är iväg men jag får nog satsa på att slappa och så blev de bloggen också..för å så dålig jag varit på att uppdatera.
 
Ang lillkillen har mannen också varit med en dag och vi lär nog få fortsätta ngr dgr till ....han är inte som ett plåster som jag trodde att han skulle vara men han vill absolut se oss hela tiden<3
 
Nu ni...NU ska slöa fembarnsmorsan slappa!!!!!!!!!
 
kramis <3
1 Sandra:

skriven

Vi var bara med första dagen, sedan har han varit där själv. Mattias var med vid samlingen ett par dagar bara. Han har hela tiden sagt att skolan skulle vara rolig och det blev den visst. Han verkar nöjd så jag är lättad. Hoppas att det håller i sig!
Hoppas att er kille också ska trivas och våga vara där själv.
Kram

2 tiindra:

skriven

jag tror det är bra att man särar på sig ibland och tar hälften av barnen var...Man behöver inte kännas sig som en dåliga mamma bara för att man inte har alla runt omkring sig...man har ett liv på sidan som oxå måste fungera för att man ska ha energi för att orka...
HAha, ja du att blogga det hinner inte jag heller nu...Jag jobbar heltid och är helt slut när jag kommer hem nu för tiden...men ska försöka slänga ut ngt framöver..sitter oftast vid fb om jag hinner slå ner rumpan vid datorn..

3 Vickie:

skriven

Har också försökt slappa lite idag. Är jättedålig på det. Men vi tog lite eftermiddagsmys med popcorn, godis och film i regnrusket. Var mysigt! Visst oroar man sig, hela tiden, kanske lite för mycket ibland.
Vi var inte med alls när lillkillen började, han hade redan varit där ett par veckor, eftersom han har sitt fritids där. Han kändes trygg från början. Första veckan på fritids efter semestern var alla fritids ihopslagna, så han skolades in av sina syskon första veckan. Gick bra!

Kommentera här: