2012-året som varit...

så här liten var min lilla skrutta i januari och de känns både overkligt och konstigt att tiden går såå fort...
ja,jag blir vemodig sådana här dagar på ngt sätt....
 
 
februari hade jag tydligen magsjuka och var lite allmännt off....
 
 
men nytt för detta året har ju även varit min träning.....även om den tyvärr i slutet av året hindrats mkt av förkylning..
 
mars
minns ej om det var exakt mars...men iallafall så flyttade mormor till ålderdomshem i början av året..å de kändes förstås i hjärtat...även om de på sätt och vis  kändes bra också....
 
 
April
 
Min vän sommartjejen träffar Debora för första gången:-)
 
å så är vi ett gäng mammor som för första gången anordnar en klädloppis ihop....var kul men kanske lite för lite folk fast å så mkt begagnade fina pop kläder jag fick tag på:-)
 
lea fyllde 4 år på valborg.
 
maj
 
mellankillen fyllde 9 år....
och lea prövade sin första fotbollsträning..var bara med ngr gånger men iaf kul hon vågade.
 
Juni
 
sommarlov....först lite rörigt och kaos men sen alldelles underbart...
födelsedagar...både lilla skruttan som fyllde 1 år och lillkillen som fyllde 6 år...
och midsommar hos pappa med släkten.  å andra roliga mysiga sommar aktiviteter.
jag blev 35...hua...gillar inte den där 5 an på slutet...vet inte varför...hmm.
även på 30 års fest...roligt få komma ut och dansa
 
 
 
Juli
 
vi har förmånen få låna lgh i göteborg och har en mysig semester med diverse aktiviteter...och träffade mannens släktingar. och så födelesdagar förstås...storkillen fyllde 11 år. en av mina bästa vänner fyllde 50 och jag var på kalas...lillskruttan var sjuk så blev bara jag som åkte.
 juli kändes äntligen som lite sommarkänsla infann sig...
 
Augusti
 
djurpark och diverse mysig aktiviteter innan skolan börjar....å lillkillen...våra blyga lillkille faktiskt börjar förskoleklass...inskolningen tar ca 2 veckor och även om det är mkt kvar för honom att våga i olika saker så går han ändå ditt å vi är så stolta.
syster yster mår illa och äri början av sin  graviditet och vi är alla förväntansfulla<3
 
september
 
äntligen har vi unnat oss förstora mina vigselringar och det känns mkt bra.
jag å storkillen får åka med resten av min familj å fira ena syster med dirtydancing och hotell.
lyxigt och roligt.
 
oktober
 höst höst höst....försöker muntra upp oss med ikea å försöker vara ute så mkt vi orkar trots kylan...
 
november
tacos när mamma fyller. julpyntar i goood tid...fniss..
 
 
 December
 
snö och pulka och julafton före jul med min pappa..på julafton med mammis mfl och efter jul med mannens släkt.
å nu är vi snart redo för nyår...mat i kyrkan och sen ska vi vara hemma å slappa å äta chips..
 
Året har som vanligt gått alldelels för fort...men jag är sååå tacksam att jag får vara med våra fina barn...att jag har kunnat få ta del i deras vardag...få se deras framsteg och att finnas där för dem.
jag är så tacksam för min man och barnen men också för min familj och för mina vänner.under detta år har en del vänskap blivit ännu djupare och jag känner hur viktigt de är att få ventilera sitt liv och tankar med andra...
 
jag är tacksam och jag ser fram emot nästa år då jag ska få syskon barn<3 och jag hoppas att det ska gå bra för min fina lillkille i höst när han sen börjar 1 an...och jag hoppas ngt litet under ska ske så att jag kan vara hemma  efter hösten trots att föräldradagrna då tar slut....
jag har både orosmoln och glädjemoln inför 2013....
 
men jag ska försöka bara njuta och trots att jag idag både är lite vemodig och låg så ska jag se det jag har å bara ta det till  mej....i soffan ,i kaos,i glädje ,i sorg...ta till mej kärleken och allt de fina.
 
 
 
kram och gott nytt år som sagt....
 

Kommentera här: