lunket fortsätter...

lunket fortsätter med lek med mat med gudstjänst med pulka med snö med filmer med soffan med te....men får se om vi ska hitta på ngt idag...å bryta lunket lite....ler...
 
här kommer lite bilder mamma tagit...
 
här är min systers pojkvän med mina stora killar....den stora fånar sig som vanligt...fniss....
 
å så syster yster med debora....
 
å min andra syster yster.....
 
 
jag å mannen öppnar ivrigt vårt paket på julafton...ler...
 
å så kortet på debora där hon ser så otroligt stor ut...vad hände med bebisen liksom....
å så lea gumman..
 
 
 
 nu ska vi..hmmm..äta frulle...å gissar de flesta äter lunch..men som sagt vi lunkar på...ler..
 
kramis på er
 
 
 
1 Sandra:

skriven

Visst är det skönt med lov. Slippa försöka komma ihåg gympapåsar, matsäckar och läxor. Jag blir så stressad av sådant. Men nu går vi i någon slags skön dimma här allihopa. Tyvärr är Filippa sjuk så vi gör inget kul direkt men vi tvingas att ta det lugnt i alla fall.
Vad roligt att ni har pengaburkar. Berätta mer. Har ni en burk för varje vecka eller hur gör ni? Vi har ungefär samma matkostnader som ni (inklusive tvättmedel etc). Kram

2 Maja:

skriven

Hej!
Oh vilka fina bilder dom är så söta dina barn ja dina systrar med förståss. När är det din syster ska ha barn hon ser så fin och rund ut runt magen det är något så otroligt vackert med gravida kvinnor. Här hos oss snurrar tiden såååå fort jag blir tokig men men kanske lugnar det sig nån gång vem vet. Vår jul har varit jätte fin och bra barnen har varit så glada och presenterna dom fick efterlängtade. Simon fick nog sin bästa present någonsin en egen hamster han fick buren med tilbehör på julafton sen hämtade vi hamster i torsdags en liten tjej som han har gett namnet Fluffie en självständig liten flicka som vet vad hon vill man få ha lite tålamod med henne. Viktor fick mest nyttosaker som nytt skrivbord med diverse tillbehör och t-shirts och jumper men han fick ju en ny speldator i födelsedags present så han visste ju att det inte skulle bli allt för mycket. Mattias hade önskat sig en till motosåg han hadde redan en men hans morfar har minnsann 3 st och utav tomten fick han två så nu är han i samma klass som morfar idolen. Skruttfia fick lite docksaker och dockhus möbler och husdjur till det. Själv fick jag en nattskjorta oh vad jag önskat mig en sån i många år sne blev det lite strumpor, bakskålar, en brännare till mat och bakverk tillsammans med mannen fick vi pengar och ett vanligt spel Ticket to ride europa har inte funnits tid till spela ännu mend et komemr hoppas jag.
Ja och nu sitter jag med Mattias som spelar Need for speed på deras nya ps3 han är galet duktig hm undrar om det är bra eller dåligt att man lär sig köra som en galning och dessutom raca med polisen. Ja ja, det är ju lördag idag har har visserligen jobbat i fm och sak jobba snart igen blir dessutom tvungen att jobba i morgonbitti oxå mindre roligt men så får dte bli, mannen och Sofia är och köper lördagsgodis mmmmm gott.
Nu kom mannen hem så nu får vi umgås lite, ha jag tackat för det fina julkortet. Stor kram

3 svintoflickan:

skriven

maja.

å en egen hamster.förstår han blev glad.mkt fint alla fick. hi,hi våra killar har också sånna bilspel..fast jag kan förstå de tycker de är kul å de blri nog folk av dem ändå.ler.

förstår du tycker de snurrar..för de tycker jag med fast att jag är hemma liksom...tiden går enligt mej för fort..å nu känner jag stress över hur jag ska få dagarna å räcka längre än till hösten..hua..

nattskjorta..är de som nattlinne?

här gav vi varsitt spel till ps till de stora å varsin kontroll till de mindre å sen blev de mest små saker.

är så sugen på pizza idag...får väl se vad de blir.

huvudvärk å trött idag var men varit en bra helg hitills.


krami

4 svintoflickan:

skriven

maja
ps:min syster ska ha barn i början av mars..
å min bror och hans fru i slutet av mars..

värsta babyboom..

snacka om att jag kommer bli sugen;)

kram

5 Maja:

skriven

God kväll!

Oh sak din bror oxå ha barn är det han som har en liten redan kom inte ihåg hur många syskon du har. Förstår att du kan bli sugen det är mysigt med bebisar fast jag har ställt in mig så på att inte skaffa fler, men jag klan känna en väldig längtan till att få bli moster hoppas jag kommer att få bli det, tyvärr vet jag inte riktigt vad min syster vill men men. Nattskjortan är... ja kom du ihåg beppes godnattsagor eller vad det barnpogrammet nu hette när vi var små typ en sån skjorta så ja det är väl som ett nattlinne kan man väl säga fast i skjortstuk då. Ja nog får vi hoppas att det blir vuxna ansvars fulla människor av våra barn trots dessa tv och datorspel "ler". Hoppas ni får ett fint nyår många kramar och gott nytt år

6 svintoflickan:

skriven

maja.
jag hr 3 syskon..en storebror å de har en 2 årig pojke å väntar en till i mars.å sen har jag 2 småsystrar:-)
jag kan inte släppa tanken på en till.
å jag vet nu vad du menar för nattskjorta...fint å mysigt..sån hade jag i flanell när jag var yngre.
kram å gott nytt år

7 tiindra:

skriven

Oj, va lik Lea har blivit storebröderna ;-)

Svar: hi hi de kanske hon har...har jag inte tänkt på.ler.
svintoflickans blogg

Kommentera här: