myshelg..

En riktigt mysig helg...

fredagkvällen kom mammis o hennes man förbi å sa hej å hade med sig lite godis till barnen...

å lördagen gick jag å mina döttrar  till linahvännen och vi såg en film...
en speciell film får jag väl lov att säga...å hade nog tyckt den var mer givande om jag hade lite mer fransk kulturhistoria i bakhuvudet...men men nåt gav den men vet inte vad..
flummigt låter de..skratt.




så busigt å mysigt se film sådär mitt på dagen...
sen var det väl inte det lättaste att se film med två "bebisar" som råkar få tag i muffins och kladdar med,trycker ur dvdn,vill riva ned saker osv..Men vi klarade det allafall...ler.vad gör man inte för att få se film?

ja,sen gick vi hem å åt och mot kvällen gick vi iväg till kyrkan och träffade lite vänner och fikade m.m.
var en riktigt trevlig stund..
å sen följde de med ett gäng efteråt...

å då såg vi också en film...mer lättsam o trevlig film tycker jag!!



Så vi skrattade o flummade ikapp..
var bland annat min systeryster och så familjen G som vi brukar umgås med, å Linah,
 

Ja myspys helt enkelt...

å sen idag ...har dagen bara swissat fram..

känns som jag rensat garderober hela dagen..
barnen växer å jag kollar vad de växt ur och vad syskonen kan ärva,å vad som bör skänkas bort,vad som bör kastas,vad man vill spara, och vad man ev kan sälja på blivande loppis...
svårt att veta vad jag ska spara från lillkillen till Lea..
det är ju dock väldigt kul att man kan spara så mkt från Lea till Debora..sen har de ju väldigt olika kroppar just nu så det ska bli kul att se vad Debora får för stil liksom.
Lea klär jag nog mest i mysisar o leggins.
Ja,som sagt..det har tagit mkt av min tid och jag inser att oj vad barnen växer..
snyft.
det går för fort.

Ja...å  så skulle barnen nattas å lea var piggare än piggast...hmmm..
men  mellan sa helt plötsligt att han kände sig varm och ville kolla febern..och ooopps..
38 i feber,så det blir ju ingen skola för honom i morgon.


ja,till slut somnade alla och jag tog en kopp te...eller rättare sagt mannen gjorde en kopp te till mej<3


usch..vad jag radar upp allt..
sa just det till min soffiproppvän som var hos mej på te idag..att jag liksom bara radar upp allt i min blogg..
vad jag gjort liksom..
å en del bloggar jag läser skriver så fyndigt och kul så man skrattar å blir helt fängslad liksom..
å jag som älskar att skriva kan inte ens få till nåt fyndigt alls...
hi,hi
men jag får se det som en slags dagbok till mej själv att läsa och gå tillbaka till..
minnas å le.

MEN nu ska denna ofyndiga trötta fembarnsmor gå och kojsa.
på återseende.

kram



1 Therese:

skriven

Jag gör ju likadant, skriver och radar upp vad jag gjort(vilket visar vad jag inte gjort) under dagen. Ser det som att jag bloggar istället för att skriva dagbok...Tycker inte du radar upp hela tiden utan tar med mycket tankar oxå



Kram!

2 tiindra:

skriven

Ja du, visst går det fort ....Min äldsta blir 20 år nu i mars...Nu blir 2 år som har han snart haft sitt körkort...tyckte nyss han fick det...Han kan komma hem och säga vilken dag som heslt att han ska flytta, vem vet..men nu har han inte gått klart skolan, (måste plugga på högskola) så han blir nog hemma nga år till...skönt för lilla mig ;)!!



Nej, småttingarna och jag är inte släkt. Jag skolade in stora småttingen och (även den lilla som går på min avd)vi började umågs lite sporadiskt...Förra våren skulle de separera men han klarade inte det så han valde en helt annan väg, till stjärnorna..så då för barnen ställde jag upp och hjälpte henne i sorgen...Hon har inga föräldrar i staden och hans föräldrar är båda missbrukare så där kunde hon inte få ngn hjälp...och ajg ville inte att barnen skulle hatta hos kompisar och mig kände de eftersom jag är deras dagisfröken ;)..vi försökte få att vi skulle bli avlastningsfamilj men det strula till sig (stora småttingen har en annan biologisk pappa som han inte träffar)och soc ringde då upp honom och han erbjöd sig att ta honom för att hjälpa till..Allt belv fel..han bor 12 mil härifrån och ska ta honom bara sådär..Han har inte brytt sig tidigare. SMåttingen har bara en pappa och det han uppe bland stjärnorna..han var med sen han låg i magen...så för han blir det helt fel..blanda in en ny pappa. Så det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss...det blev en lång procedur av allt...Tanken var ju att jag skulle kunna få lite bidrag när jag hade dem men eftersom pengarna inte är viktiga för mig så kör vi på som innan...Det var inte därför jag erbjöd mig att hjälpa dem utan det var min kurator som sa det förslaget och tyckte vi skulle göra så där.. Nu kommer vi att göra ett eget system, typ var 3:de helg eller ngt sånt...och jag älskar att ha dem hos oss!!!

3 Sommartjejen:

skriven

Ja, jag är ju intresserad av stlk 110 men de använder säkert din lillkille själv fortf misstänker jag. :-)

KRAM!!!

4 Marika:

skriven

Ja kläderna kräver en hel del "arbete".. i slutet av februari har ju kyrkan i katrineholm klädförsäljning igen så då ska jag passa på att handla inför våren och sommaren....

Fabian har precis bytt från 68 till 74 så nu försöker jag hitta stl 80 färdigt så man inte ska behöva leta i sista stund...

Åh, det är ju så mysig att titta film på dagen ibland.. När Tommy var hemma så passade vi ofta på att kolla film när det var skola och dagis och Fabian skulle sova, känns så slappt och skönt....

Idag är det både mineorerna och juniorerna igen så jag springer som en tok ( känns det som ) framochtillbaka och lämnar och hämtar..

Ha det bäst!

Kommentera här: