studera?

i dag har jag suttit å tänkt lite på hösten...
Om man ska söka studier ska man ju söka innan 15 april...
vill jag studera?
och isåfall vad?
Hmm...

Jag skulle kunna tänka mej att studera lite ..dels för att spara på dagarna så man kan vara hemma längre..
så de är distans vi pratar om..så jag ska kunna studera på en dag i veckan då mannen isåfall är pappaledig o ev kvällar å helger...å resten av dagarna ta hand om barnen..
det gick ju förra gången när jag läste pedagogik..men ändå..

Jag kollar på alla möjliga kurser..
fastnar ju mest för kurser som har med pedagogik eller psykologi att göra..
Ibland tänker jag på förskolärare men blir lite trött bara av tanken..
å så drömmer jag lite om skrivarkurs..
Älskar att skriva dikter o berättelser av olika slag..

men tiden?

hmm...allt jag vet just nu är att jag vill vara hemma med skruttarna..men hur länge kan det gå ...
nån liten inkomst måste jag ha för att det ska gå ihop sig.

Ja,de var lite spånerier från mej...

Å nu ska jag sätta mej i soffan å äta lite popcorn..
tänk de är ju nästan nyttigt..om man jämför med choklad<3

kramis!!!!

1 Therese:

skriven

Hm, funderar oxå på det men vet inte riktigt vad...Ska kolla när kurskatalogen kommer ut och sen blir det att fundera och fundera...

Svårt att veta vad man ska bli när man blir stor ler

Kram

2 tiindra:

skriven

Man tackar jag för att du tycker mina foton är fina ;)...Jag har pluggat visuell kommunikation 7,5p inom fotogragering förra terminen. Nu den här terminen så ska jag läsa digital bildbehandling 7,5 p. Sen har vi ngn kurs som vi måste gå via jobbet som oxå är 7,5 p och jag har väntat med att anmält mig för jag trodde pengarna skulle ta slut. Men thji fick jag...detta är 3:e eller 4:e året de har den. Det är ngt om pedagogisk...ngt med läroplanen...Jag vet inte ens vad den heter så intresserad är jag..och jag går dit bara för jag måste...Jag har dragit in facket eftersom den ligger på kvällstid och jag banne mig inte valt det..men det var bara att gå för facket var tydligen med i avtalet...så går jag inte så begår jag tjänstefel och de kan kicka mig..så jag strävar inte att på poängen om man säger så...blir jag inte godkänd så är det så...jag har ivajrefall läst litteraturen och varit på träffarna....Ja, jag brinner för fotandet...älskar det..Har fått ett jobb vintern 2012, ett bröllop :)..Nervöst men spännande...men det är ett tag kvar..

3 Maja:

skriven

Go kväll!



Ja nog va dte kul allt att skicka sms till fel person tur det inte var nått kryptiskt till mannen eller så hihi. Ja jag blir inte alltid klok på den telefonen för mycket dator i dom där små rackarna nu för tiden och små bokstäver och inga riktiga knappar ja ja nog om det. Jag äter ........chips men det låtsas vi inte om tycker jag. Studera ja det är kul om man kommer in vet ju vad jag vill bli men det är inte lätt att komma in står på reserv och inte nära då precis men det är ju klart det är ju en hel utbildning och går ju inte läsa kursvis till sjuksköterska tyvärr, hoppas du hittar nått som verkar intressant. Idag har vi bokat hotell i stockholm blev Gustav vasa hotel 2 nätter 16-18 mars ska bli så mysigt att åka bara jag och mannen ingen annan ja det är ju klart vi blir väl inte ensamma i en storstad "ler", blev inte så dyrt som vi trodde 2400 med parkering. På lördagen den 17 mars blir det dirty dancing på china teatern sen hade vi tänkt gå på bio på fredagen mannen ville se hamilton filmen men det verkar inte som den visas i stockholm den dagen tyvärr få se längre fram. Ja anars sak vi bara mysa med varandra strosa på stan äta gott och fika kanske vi få väl se vad dte kan bli kul ska det bli iaf. Ja har tyvärr lite dåligt samvete över att inte vi gör nått med barnen för dom pengarna men så är dte väl att va förälder det där ständiga samvetet ja ja , våra föräldrar är glada över att vi ska göra nått själva, och barnen ja dom ska va hos mina föräldrar fast dom stora ska på hajk fredag till lördag så dom får först lite småbarnsmys sen.



Barnen utom Viktor då var hos mamma och pappa över natt i helgen freadag till lördag morgon för Viktor hade lan kalas och han var vaken hela natten från kl 07.00 på fredagen till 11.30 på lördagen fattar inte hur dom orkar men roligt hade dom haft och tror det eller ej men jag gick och la mig kl halv tolv och sov som en stock utan att vakna en enda gång förrän kl ringde halv nio helt otroligt hade inte hört killarna alls och då var dom 5 stycken hormonfyllda 13 åringar hihi.



Ja och idag har voi varit ute i den ny fallna snön och byggt snögubbar 3 stycken blev det och en snölykta sen var vi ute och åkte pulka i em, jag och Viktor åkte iväg till kyrkan först men när vi kom det var det inte gudtjänst förrän kl 11 i svenska kyrkan ekumenisk så det blev inget med det idag men tanken var ju god.



Nä nu ska jag se om jag kan fånga mannens uppmärksamhet och spela ett spel med mig alfabet på riktigt vis "skratt". Nåja det blir säkert wordfoud för mig oxå snart det spelar ju varenda människa fast det är inte bara jag som inte har facebook på jobbet och då menar jag sånna som är yngre än mig hihi men jag kan stå för att vara lite gammalmodig "ler"



Ha de så bra fina vännen stor kram

4 mammaveronica:

skriven

Spånade lite jag med om hösten... Och kom fram till att vi kör vårdnadsbidrag från det att Rickard fyller 1 tills våren då Alice fyller 3. Då räcker dagarna längre, jag vill kunna ta mammaledigt på sommaren sen när jag pluggar, bara jobba om det blir ngt som är superbra för framtida yrkesplaner, tex om jag haft praktik på sjukhus o får jobba där. På rickards sista sommar innan 3 kanske vi kan leva på ett vårdnadsbidrag förståss, men inte en hel vinter.... Plugga med barnen tycker jag var svårt... Omöjligt skulle jag vilja säga... Fast jag är ju så kvällstrött och har ingen man på kvällen ju...

5 Sandra:

skriven

Hej!



Hoppas att ni får till det så att du kan plugga lite till hösten och att du hittar något som verkar intressant. Förskollärare ar det ju lätt att få jobb som och ok betalt nu förtiden också. Men förstår att det är konstigt att få betalt för att ta hand om andras barn men inte sina egna. FAst i ju för sig är ju dina barn stora när du har pluggat klart i så fall.



Jag jobbar ju numera och trivs väldigt bra. Slutar 12 tre dagar i veckan , det är lagom. Helst skulle jag sluta tolv alla dagar men vi har några möten ti-on eftermiddag som är svåra att komma undan...



Hur går det för lillkillen och talet? Vi har varit hos logopeden ju med vår 06:a men hon var inte alls bra. Men nu efter jul var vi på ÖNH för han hörde nästan ingenting under jullovet och då upptäcktes massor av vatten bakom öronen så då är det klart att han inte hör något eller hör hur orden ska låta. Så nu får han kortisonnässpray som ska vara avsvällande så att vattnet rinner ur, annars blir det rör i öronen i vår. Vore skönt att slippa det. Han har svårt att säga vissa ljud också. Funderar ju lite på hur det ska gå i skolan till hösten för han är så liten till sättet också.



Ha en härlig dag i snön.

Stor kram Sandra

6 Märta:

skriven

Om jag vinner på lotto ska du få pengar så du aldrig behöver jobba mer!!!!!! Hihi

Saknar er!!! Åh så söt Lea va i sitt "nya" nattlinne! Love u fina syster yster!

Puss!!

7 Marika:

skriven

Näe, det är verkligen inte lätt att veta vad man ska pyssla med.. Jag skulle ju helst vilja hitta ett jobb 4 timmar om dagen, hehe, vilket säääääkert blir jätte lätt med tanke på alla jobbmöjligheter som finns, haha! Men det skulle iallafall räcka för mig, räknar ut då att jag får ut ungefär lika mycket inkomst då som jag får nu och det klarar vi ju oss på.. Får man ju vara hemma ganska mycket med sina skruttar oxå, jag är livrädd för att hamna på någon praktik åtta timmar om dagen, det skulle jag verkligen inte klara, sen vet jag ju inte hur jag ska göra med Fabian, vill ju gärna inte sätta honom på dagis redan vid ett år, men dom nya reglerna med inkomsten gör det ju väldigt svårt att vara hemma...

Ha det bäst!

8 svintoflickan:

skriven

maja.

hi,hi ja de skulle ju kunna bli riktigt pinsamt.

med fel sms alltså.



låter jättemysigt med dirty dancing o hotell å allt.

vad är de för artister eller vad man säger.

brukar med få dåligt samvete över barnen om man gör ngt..men blir ju så mkt dyrare om man ska göra alla m.m.



fortsätt sök sök å hoppas du kommer in.



så ni har snö..

vi har pyttelite.



hi,hi tänk att ni sitter å spelar spel.gulligt tycker jag.



nu ska jag sova.



kramis

9 svintoflickan:

skriven

sandra

ja,du...jag vet inte om jag vill jobba i förskola med dessa stora grupper m.m.

å sen kommer ju de pluggandet ta stor del med praktik å allt plus att man behöver läsa in engelska så jag är kluven..

samtidigt som det vore bra ha en ordentlig utbildning liksom.hmm.



vad skönt att du trivs å att du funkar.

så går alla de små på förskola nu?



ja,du jag tycker väl inte vihar fått jättemkt hjälp med logopeden..lite tandborstövningar,lite ord m.m.

men det går framåt allafall..

fast känner sååå igen mej...

för lillkillen är också liten till sättet..

alltså han är verkligen intelligent och kan massor o har mkt kloka funderingar men han är oerhört blyg,väldigt stark integritet och jag kan inte alls se att han ens kommer gå in i klassrum,gympasal,matsal osv..

han är speciell på nåt sätt..å gillar leka själv m.m.

svårt förklara.hmm.

men näe...får ont i magen om jag tänker på hösten.



hoppas sprayen hjälper.



nu ska jag sova.

är ju en dag i morgon också som man brukar säga.



stor kram till er.



Kommentera här: