Grillar..

Äntligen kan grillen användas flitigt och de har den gjort både här och hos andra. Vi har blivit bortbjudna på grillning och det har varit så mysigt. Debora är äntligen piggare och hon verkar även förstå att de är slutammat även om hon fortf sover oroligt på nätterna. Min kropp börjar ställa in sig på art jag inte har nån bebis och det känns lite vemodigt på nåt sätt. Fast underbara åldrar är dom allihopa ungarna även om de finns lite intensiva sidor med varje ålder. 11 åringen beter sig ibland som en tonåring och han leker inte längre på samma sätt medans 9 åringen och 6 åringen faktiskt leker jättemkt med varandra just nu. Nu ska jag sova, myggbiten och trött. Kramis. Och här kommer en bild på när debora låg i magen... Fast usch så jobbigt de va å va gravid men ändå...

1 Sandra:

skriven

Jag tycker att det är svårare att vara mamma till större barn än de små. Kräver mer av en ja inte barnen utan av en själv som mamma. De små kan man gå till en lekpark med, sjunga för och ge dem mat så är de glada. Men de stora med sina funderingar och det krävs lite mer gränssättningar. I alla fall här. 9- åringen vill ner till centrum och hänga med sina kompisar en dag. Huh! Redan. Kan säga att det fick han så klart inte. Pratade med ena kompisens mamma också så vi är överens om att det inte är någon bra aktivitet.
Konstigt att knappt vara småbarnsmamma längre.
Idag åker vi till min bror i Kolmården och firar Filippas och kusin Felix födelsedagar med nästan hela min familj. Ska bli så roligt. De bor ju så långt borta nu.
Kram

2 tiindra:

skriven

Visst är det så att varje ålder har sin tjusning men att vara gravid är en lyckokänsla som jag skulle vilja göra om och om och om igen...men tyvärr så har kroppen sagt ifrån och det var lite vemodigt att inse det...men så är det..

Kommentera här: