ge och ta..

Näe..vilket tjafsigt sommarlov det var hitillls..
Jag som ääälskar ha alla barnen hemma blir alldelles matt...
de bråkar som aldrig förr..
å  hela familjen är lite halvsura och tjafsiga på varandra osv..
 
Så idag kände jag bara..neeej vi bryter de här och bara drar till ikea å äter lunch....
blev de bättre..??
hmm... bättre kanske men inte bra..
 
På hemvägen i bilen retades barnen för fullt ...sen är de lugnt ett tag å så hör jag hur 4 åringen högt å tydligt sjunger med i en av låtarna på cdspelare i bilen..
å helt plötsligt får jag ny kraft igen...av en underbar liten röst..
 
De är verkligens å i vår lilla familj att oj vad vi tar engergi av varandra ibland....
men vi får även energi av varandra..
 
ge och ta , ge och ta, ge och ta, ge och ta, ge....osv...
 
Jag känner personligen att jag varit rätt trött de sista..de är så mkt som hänger på mej i familjen för att allt ska funka , eller så tror jag bara att de är så..
oavsett så har jag varit lite trött..
 
trots att jag har tankat girlkraft..för visst män i all ära ..men nog behöver man lite tjejsnack ibland...
de har blivit både promenixer å tjejkvällar....
jag är ju en riktig hemmagris men ibland tvingar jag mej iväg lite..
 
Ja sen är  förkylningen är seg med..och vädret är ostabilt..
å då blir jag det med..
 
lillkillen har fyllt 6 år också de senaste dagarna..
Han sträckte på armarna och visade hur långa armar å ben han fått..och han var så stolt å glad.
 
Nu äter jag ostbågar å polly å har gått runt o tittat på mina små älsklingar..
å så skäms jag att jag varit så otroligt tjurig å lättretad idag..
å så tänker jag..
 
I morgon...då ska allt vara på topp..
inga bråk utan bara sol och skratt..ler.
 
 
kramis
 
 
1 Therese:

skriven

Det kanske bara är du som har den känslan att allt hänger på dig. Har själv insett att det inte är så=) Fungerar även om man själv släpper lite på kontrollen, fast det kan va svårt att erkänna, *ler*
I morgon kväll kan vi ha lite tjejsnack om du vill och orkar efter att du tränat. Ska till Julita i morgon med Elina och Tilde...Men kanske skulle kunna dra iväg en stund när de sover=)
Hoppas du får en bättre dag idag.
Kram

Kommentera här: