För snart 5 år sen...

föddes lilla Lea och För  snart 5 år sedan skrev jag detta i min blogg...

Jag åkte ju som ni vet in till förlossningen pga en blödning men denna gång gick de bra att ta bilen då jag inte hade ont i magen eller liknande..
hade svaga värkar då vi var framme men inte var de mycke inte...var öppen 3 cm.
så jag fick en värktablett o sen kunde vi göra vad vi ville..men helst inte åka hem då de inte visste hur fort de kunde gå...
så vi åt frukost på sjukhuscafet....men jag blev så flummig o trött av tabletterna så sen lade jag mej på en bänk nere vid cafet o somnade...skratt...

sen gick vi till en leksaksaffär o köpte lite kalasgrejjer till mellankillen....
å så åt vi mat...och så gick vi en promenad..och se fikade vi....men inget hände....
till slut gick vi upp till förlossningen allafall och då började de allafall komma lite värkar...
efter ett tag började de göra riktigt ooont...var väl på eftermiddagen nångång..vid 5 eller ngt var de allafall värkar o jag tyckte de var jobbigt..var bara öppen 5 cm och jag började gråta....
bestämde mej efter ett tag för att ta epidural....men precis när narkosläkaren kom och satte epiduralen gick vattnet..
tog ingen lustgas denna gång...tyckt jag blivit så flummig av den.
å jag tyckte inte jag hann känna av epiduralen alls...
fick krystvärkar men kunde liksom inte krysta...detta höll på ett bra tag o de var de jobbigaste av allt...
enligt barnmorskorna var de nog inte krystvräkar men de kändes som de...
allafall så kom hon i allafall ut till slut kvart i 10 den 30 april...
och när hon kom upp på magen såg jag de var en tjej..kändes mäktigt o häftigt...och mannen var stolt som en tupp:-)
 

Lea-värkarna började 04.30 30 april, blev inskriven 8.12 och var då öppen 3 cm.Bedövning var epidural blockad. Krystvärkarna kom 21.40 och Lea föddes 21.45. Blev sydd,förlorade 400 ml blod.

Vikt 3980, 52 cm

Förlossningen tog  alltså 17 timmar och 10 min…

 



Lea är en envis liten dam som som liten ( mindre än nu;) nog uppfattades som lite trulig men nu är hon oftast glad och inte långsint.hon klappar snällt på lillasyster å gillar hänga med brorsorna.
Hon gillar att leka både med vänner syskon men också ensam...barbie är en favorit just nu men också mkt annat.
Hon är defentivt en nattuggla....redan från start...och hon vill gärna sova med oss:-)
 
Tänk att de var 5 år sedan...berörd rörd och glad över att våran fina tjej.
 
grattis<3
 
 
 
 
1 Ditte:

skriven

5 år! Då känner man sig riktigt stor! Grattis!! Roligt att läsa om förlossningen - så som du skrev det när det hände också! Kram!

Svar: ja,jag kan sitta å bläddra mina förlossningsberättelser å har gjort en liten summering för mej själv där jag kan jämföra de olika förslossningars tider mm.fniss. ja, 5 år...overkligt fort går tiden..kramar
svintoflickans blogg

2 Sparsamhet:

skriven

Grattis till stora tjejen! Hoppas att hon får en sådan födelsedag som hon önskar sig! Kram

Svar: ja,mkt lycklig....barbiedockor och annat fnt å hon sken som en sol. av oss fick hon en bilbarnstol med prinsessor på...var väl liten orolig för hur kul de skulle vara få en sån stol men när hon såg de fanns drickahållare så,fniss. vad leker era barn me..å tjejen..leker hon med annat än killarna eller lika. nu vill jag träffa er snart.kram
svintoflickans blogg

3 lilajag:

skriven

Grattis till Lea, som valde en sådan speciell dag att födas på!

Svar: eller hur,en underbar dag som jag har många minnen till..både med dej å vingåkersgänget å andra dagar. hoppas du fick en fin dag.å kramar
svintoflickans blogg

Kommentera här: