en liten tilbakablick på året 2013

januari 2013
..
Debs första magsjuka någonsin..
lilla pluttan....men annars var januari fint med lekland,mys med familjen m.m
 
 
februari

mkt skratt , gemenskap
massor av snö,förkylningar och jag läste femtio nyanser...fniss.
 
mars

mkt feber förkylningar m.m
 
Fick vara med när min syster födde sin fina dotter<3 å här håller jag henne alldelels nyfödd..
vilken känsla<3
 
 
mars var också full av kalas för både syster och vänner ,och bio med en vän och massa andra fina roliga minnen.
 
april

Den första dagen denna månad föddes en underbar liten pojke,en brorson
och barnen fick alltså ännu en kusin.
 
 
förutom denna stora händelse firade vi påsk med vännerna G
och månaden bestod även av picknickar av olika slag..
 
å jag hade lite problem med infektion i fingret så det gick åt mkt pengar å tid för å få det okej;)
 


lea blev också 5 hela år på valborg och då firade vi även med grillkorvning
hos min pappa,vilket var mysigt förutom att isak inte ville gå ur bilen..
 
maj
 
 
Göteborgsvarvet samt hälsade på hos svärföräldrarna.
mkt mysiga dagar.
 
Noa fyllde 10 år. i början av maj också.
 
juni

födelsedagar varav en blev 2 och en blev 7 år.
ja jag fyllde också för den delen;)
besökt pettson och findus
firat in sommarlovet

 
midsommar hos pappa<3
 
juli

roligt på zoo med svärföräldrarna<3
 
och en mysig hemmaförälderträff där vi träffade föräldrar som liksom oss försökt pussla för att vara hemma längre än genomsnittet..
vi har sedan träffen skrivit till varandra i chatt varje dag:-)
 
 
å i slutet på månaden lyx med grandhotell för mej å mannen som vi fick i födelsedagspresent
 
och sen grönan hela bunten, regnigt men mysigt.
 
 
 
en månad med mkt sommar...mkt härlig sommar med bad sol och gemenskap...
mkt pool och barnen blev såå förtjusta i en pool i stockholm hos systeryster sådär hann vi vara några ggr iaf..
 
vår största son blev 12 år
vi varit gifta i 13 år ...<3
 
det enda som var jobbigt den månaden var leas små tänder som krånglade:(
 
augusti

 
 
en fin sommarmånad och jag blir moster igen,till en liten gullig tjej och jag var dit och gosade så fort jag kunde.
 
också minigolf med linahvännen, fortft mkt altan och soool..
å så började skolan och lillkillen började ettan....både lite vemodigt och stort.
 
Mannen fyllde även 40 år denna månad !!
så också min bror..
 
 
myssommar
 
sepember

börjat plugga plugga plugga...
å barnens skola är i fullgång.
storkillen börjat med piano
barnen växer å växer
liksom dessa träd ska göra så småningom som vi planterat med pappa
oktober

lov och hösten har kommit...
hösten är inte min vän men förgyllde hösten med filmkvällar tända ljus
och lea å jag var på leas första teater tilsammans med "våra" kompisar.

tog också en helg när vi spontan åkte till syster yster i stockholm å gick på ikea och så köpte vi en begagnad soffa,hela grejjen blev så kul för vi åkte upp med tomt släp lite på chans...
mkt mysig helg;) å älskar mat på ikea.
 
november

jag var på konsert i globen!
Isak på sitt första kalas tillsammans med mej på leos lekland.
tjejerna pysslar på öppna förskolan.
våra julgranar å pynt åker fram.
barnen är med på julmarknad och gulliga mamma hjälpt mej baka.
även tjejerna fick vara med å baka..

 
december

öppnat två webbutiker
http://www.anna-maria.dresstwice.se/
http://annamaria.cosmopharmas.com/
 
haft en jättemysig jul
med gåvor kärlek och mat...
och jag har den större delen av juldagarna gått å myst
och slappat i min sköna pyjamas...
men har också klappat mormors panna då hon haft feber på ålderdomshemmet
och så småningom fått åka till sjukhuset där hon också fick sluta sina dagar  för
att möta sina andra nära å kära ...
 
 
denna bild så jag på fb och den är hemskt sorglig men ändå vacker..
 
tänk man hjälps åt att hjälpa varandra,stötta varandra och älska varandra hela livet<3
och jag är övertygad om att mormor är någonannastans.
å som jag skrev på facebook som en resume på året..
 
Ett år med mkt känslor varav en stor händelse var att få vara med på en förlossning,Min syster som födde sin lilla dotter, vi satt där på sjukhuset och både skrattade och grät...ca 9 månader efter satt vi på ett sjukhus igen men då för att hålla mormors hand hennes sista timmar i livet..... två styckern motsatser men med vissa likheter. två stora saker varav det ena är glädjetårar och det andra är sorgtårar. Jag vill tacka för det här året, och också för mina andra 2 syskonbarn som fötts detta år,verkligen gåvor. vill tacka för alla fina ögonblick och stunder med våra underbara ungar♥ så stolt. Tacksam för man familj och släkt och underbara vänner. Å ett extra tack till mormor för alla böner hon bett för oss♥
 
 
 

 
Tack alla mina vänner som följt mej under året
 
 
och ett riktigt fint år önskar jag er...
 
tack för året 2013
välkommen år 2014
som vi kommer fira in ikväll med fina vänner<3
 
många kramar
 
 
 

Kommentera här: