snart är vinter och förkylning ett minne blott;)

 
Trädet talar
 
jag ligger under löven och i takt med att det blåser av och solen börjar stråla..
vaknar jag sakta till liv
tar bort  lite snö från min panna
och försöker smälta istapparna i håret
 
blundar med grenarna klättrande omkring mej
både inträngt
och omslutande
 
jag tyr mej till stammen
vilar på rötterna
och öppnar sakta ena ögat
 
kroppen värker
av vinter och förkylning
och av kärlek och vindar
men trädet viskar att det snart är vår
 
virvlande löv mellan solstrålarna
omkring mej
jag öppnar det andra ögat  också..
 
 
men jag tänker inte röra mej ur fläcken
för då kommer jag halka på isen
jag väntar på gruset som ska knastra under fötterna..
 
jag tar lite björksav i tystnad  och lutar huvudet mot trädet
jag ler över de nya skotten som börjat växa
och över alla omkring
som börjar vakna till liv....
 
1 Maja:

skriven

Hej!
Va fint skrivet du är så duktig, snart är det vår får vi hoppas.
Kram

Svar: ja idag kände jag den..lite..ler. hoppas.kram
svintoflickans blogg

2 Ditte:

skriven

Åh, vad fint skrivet! Längtar också efter våren och igår fick man riktiga vårkänslor när fåglarna kvittrade och vattnet droppade från taken! Kram

Svar: tack:-) ja här droppar det också..jihaaaa....kramis
svintoflickans blogg

3 Vickie:

skriven

Vackert vännen!! Du har en sån gåva!! Kraaam❤

Svar: ååå tack snälla<3
svintoflickans blogg

4 Sommartjejen:

skriven

Å vännen min, du skriver så fantastiskt fint. MYCKET märkligt att du aldrig kommer in på den där skrivkursen tycker jag!!! :-(

Svar: det har faktiskt knäckt rätt mkt av mitt självförtroende att jag aldrig kommer in på ngt sånt..och fått mej tappa gnistan lite..hade varit en dröm fått skriva mer...men tack fina för ditt pepp.kram
svintoflickans blogg

Kommentera här: