yrkesvägledning..

Å vilken bra yrkesvägledare...även om jag inte känner mej som den upplyste så blev jag iallafall väldigt glad..
dels peppade hon mej så och tyckte att det jag gör just nu i att ta hand om mina barn är ett väldigt tufft heltidsjobb och hon var imponerad...inte varje dag man får höra det,ler. å hon ifrågasatte om jag verkligen ville läsa till fsklärare när jag inte verkade vilja jobba i fsk å de har hon ju rätt i... hennes tips var att läsa de kurser jag ville men gärna inom ett visst område tex beteendevetenskap...då kan jag sen ändå ta examen i detta så det i allafall blir som en utbildning...
 
Högskoleexamen, är en akademisk term, (1) dels med en generell betydelse av valfri akademisk examen från universitet eller högskola  (2) dels med en mer specifik betydelse av examen från en högskoleutbildning som omfattar 120 högskolepoäng, motsvarande 2 års heltidsstudier...
 
 
    Kandidatexamen är en generell examenhögskolenivå, ofta motsvarande engelsk Bachelor's degree, som enligt den europeiska Bolognamodellen omfattar tre års heltidsstudier på grundnivå
 
ja,helt förstår jag inte..men jag har en personlig yrkesvägledare,min vän soffipropp brukar kunna hjälpa mej med det mesta som rör högskolor.fniss.
 
Oavsett...kände jag sån lycka bara av att bli bemött så bra och hon sa väldigt mkt bra saker.:-)
vi pratade också mkt om mitt skrivande å hon tyckte inte jag skulle ge upp ...men är inte så lätt när jag aldrig kommer in på den skrivarkursen jag vill..
jag har ju ltie tankar om att skriva en bok om barn på ngt sätt...men jag måste fundera ut vad jag vill med det först..å drömma får man ju...ler.
 
så ja..nu ska jag söka kurser som en galning och hoppas jag kommer in...
 
nu ska jag ta hand om mina sjuklingar som nu börjar bli i det stadiet att det egentligen orkar mer men allt tar emot lite så det blir mkt tårar å gnäll....men då är de på bättringsvägen...ler.
 
 
kramiskramis å följ era drömmar  mina vänner...
 
 
 
1 VeRonica:

skriven

Hoppas nu du lurar ut vad du vill! Jag har precis sökt in på resten av ssk utbildningen men jag måste nog säga att jag inte är helt hundra. Efter fyra barn har ju drömmarna ändrats lite ju! Tur att jag har sommRen att fundera... Men faktum kvarstår, jag behöver ett yrke och ett jobb. Är sååå less på att jobba i affär nu...

Svar: ja,alltså de är just de..vad vill man bli och göra...hmmmm.... ja man behöver ju ngt att jboba med...det orkar jag bara inte tänka på just nu...utan nu försöka göra de som är roligt..ler. men jag tänker att vården är ju ett brett yrke och idag tex som du ser fick debora en gummihandske som en ballong och sköterksan sa glad påsk...jag blev bara så varm..tänk så mkt man får betyda.kraaaaaaaaaaaaam
svintoflickans blogg

2 Kråkmamman:

skriven

Jaaa, man ska följa sina drömmar!!! Jag har precis följt en av mina drömmar som jag aldrig trodde skulle uppfyllas -Ha min egen kennel. Känns egoistiskt och lite läskigt men jag bestämde mig att göra det ändå. Jag vill och jag ska, livet är för kort för att tveka.
Kram Kråkis!

Svar: Men ååå kråkis..vad glad jag blir !!!! så spännane !!! å så inspirerande..nu blri jag pirrig å glad.kraaaaaaaaaaaaam
svintoflickans blogg

3 Sara H:

skriven

Åååh vad gärna jag skulle vilja läsa din bok om barn!!!! Kram :)

Svar: Du värmde mitt hjärta med den kommentaren och får mej att fortsätta drömma.tack.
svintoflickans blogg

Kommentera här: