att vilja men inte våga

I måndags var jag så stolt att han tog den lugnande saften hos tandläkaren
och han också<3
men att få lös den trasiga tanden var inte populärt och trots lugnande gick det inte..
 
Nytt försök idag som var ännu jobbigare än förra gången.
viljan fanns
han drack lugnande igen och önskade att klara det men väl i stolen fick han panik
och det kändes i mammahjärtat kan jag säga
men jag stålsatte mej
var den hårda mamman som försökte hjälpa tandläkarna att hålla fast....
ändå sa de om jag inte ville gå ut ist....för att de kanske gick bättre då..
 
jag var nära att göra det och det gör ont i mej
att jag nästan lät dem tro att jag inte visste bäst för mitt eget barn
jag kramade honom
jag stannade
jag sviker inte när han är rädd
 
idag gapade han inte ens...
och alla förvånades av hans styrka trots lugnande...
att han orkade protestera
 
men tröttheten kom efteråt när vi fick avbryta och vi satte oss i väntrummet för att få det lugnande att gå ur kroppen
då kom hans tårar
-var det jobbigt att du inte vågade?
han nickade å tårarna rann ned på min mobitelefon som han hade i handen å spelade på..
små gulliga fina tårar på skärmen
 
och jag sitter där och tittar på honom
funderar på nästa steg
tänker det kanske blir sövning på spec tandvården
och jag funderar
kan jag locka med att han kan låssas att han är dahrt vader när han andas i masken
 
troligen inte
 
 
all kärlek till honom
som vill men inte vågar
1 Sandra:

skriven

Men lilla gubben! Känner med er!
Kram på er!
Sandra

Svar: Tack fina Sandra ! Å ja det ordnar sig nog men man tycker så synn om dem ibland . Hur har du det ?? Kramar
svintoflickans blogg

2 sommartjejen:

skriven

Stor kram till er båda två. Ni kämpade tappert och jag tycker ni var duktiga båda två. Krama varandra och du ska se det kommer gå fint på spec. tandvården. Det kommer passa honom mycket bättre. Då behöver han inte bli tvingad, han kommer bara andas kort i masken och somna och när han vaknar är det över. Det kommer gå bra vännen min. STOR STOR KRAM!!!

Svar: Tack fina för ditt stöd !! Vissa pratade om lustgas men det skulle han ju aldrig gå med på heller . Hoppas dom lyssnar på mej !
Kraaaaam
svintoflickans blogg

3 Therese:

skriven

Felicia har gått på spec.tandvården och de är så proffesionella i bemötande och hur de ska ta de barn som är rädda. Felicia fick lustgas, bedövning. Men hon var där en gång först för att de skulle visa och förklara hur allt skulle gå till
Stor kram till er båda❤️

Svar: Å låter hoppfullt ! Hoppas e Tuna också är så bra !!!! Lustgas tror jsg inte skulle funka heller men får se vad de säger , stor kram
svintoflickans blogg

4 Victoria:

skriven

Åh... Vännen vad kämpigt för er❤️ Tror spec.vården blir bra. Då är det över på ett kick. Vad de kämpar våra prinsar!! Jag ser det både nu och då här hemma, hur saker som verkar så små blir som berg och rädslan tar över. Då får vi vara starka åt dem!! Här kan det vara att leka hemma hos kompisar. Lillkillen tycker det är jättejobbigt och avstår hellre om de inte kan leka här, barnkalas är det lika med. Storkillen var lika, men har lärt sig i sin takt. Nu törs han vara hemma hos två av vännerna. Det är inte lätt att stå vid sidan av och se hur de kämpar. Du är så duktig, som kämpar och framför allt finns där, tröstar, älskar och skyddar❤️Det går inte alltid som man tänkt sig men på något vis går det, man får hitta andra vägar istället.
Kraaaam❤️

Svar: Ja barnkalas är ingen hit här heller å hans bästa kompisar är nog brorsorna :) <3 å ja det är mkt berg man får hjälpa dem klättra över å ofta ont i mammahjärtat . Tack för dina fina rader !!
Kramar 💗
svintoflickans blogg

5 Maja:

skriven

Hej! Längesen, men jag finns här.
Oh stackars lilla killen det är så hemskt hur man än gör så känns det fel det värker i mammahjärtat. När vi ska göra något som barnen inte velat det kan vara flis göra rent sår kolla tänder så har vi låtit barnen försöka själva först eller fått ett likadant redskap tex har jag pincett och nål så har dom fått det också då mjuknar det lite och tillslut har vi fått hjälpa, så jag tänkte om man nästa gång han går till tandläkaren så låt honom stå framför en spegel och gapa så får läkaren kika i spegelbilden sen kan man ju fråga om han villborsta tänderna och sen fråga om man får prova en gång osv du fattar va. Det är ju aldrig roligt att behöva söva barn men ibland finns ju inga andra alternativ.
Såg ut som ett härligt bröllop synd ni inte kunde va med. Jag kan ju tyvärr inte berätta allt som händer här på min front för det skulle då aldrig orka läsa "ler". Men jag har iaf börjat läsa 7,5 högskola poäng ska det bli palliativ vård med focus på äldre, denna gång får vi 3 timmars studietid från arbetet i veckan så det blir ju lite lättare. Det är slitit med Simons skola och hans dysleksi en del lärare är jätte bra andra inte så förstående. Mattias har börjat simskola och det tycker han är kul nu, han var lite missnöjd efter första gången då han trodde att han skulle ha lärt sig simma på en gång han tyckte det var en värdelös simskola "skratt". Viktor har nu gjort sitt gymnasieval det blev en skola en timme bort med internat så han ska bo där från mån-fred känns märkligt men vi får se om han kommer in skog med inriktning jakt blev det. Ja och lillfia är allt som vanligt hon dansar sjunger och leker mamma barn med skrållan. Ja just det jag ska på spa på lördag i Göteborg på arken det är min svärmor och hennes systrar som anordnar detta och så bjuder dom med sina döttrar för att uppmärksamma internationella kvinnodagen det ska bli mysigt.
Varma kramar till dig och sköt om dig och de dina.

Svar: Maja
Ja han har ju fått öva ganska mkt hos tandläkaren och jag tänker nog sövning är bäst ändå .... Även om det vore jobbigt .
Men vad bra att du kan studera på det viset.
Så bra med simskola !
Här får de åka och simma med skolan från och med tvåan.
Roligt när det finns inriktningar i skolor tucker jag .
Största sonen här ska gå musikklass i höst .
Spa låter ju helt underbart !!!
Njut !!!!
Kramis
svintoflickans blogg

Kommentera här: